|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۹۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
یک سناتور جمهوری‌خواه کنگره از ناپدید شدن پیام‌های متنی پنج ماهه دو نفر درباره ایمیل‌های وزیر خارجه اسبق آمریکا و تبانی احتمالی روسیه و ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» توسط اف بی آی خبر داد.
 یک سناتور جمهوری‌خواه کنگره از ناپدید شدن پیام‌های متنی پنج ماهه دو نفر درباره ایمیل‌های وزیر خارجه اسبق آمریکا و تبانی احتمالی روسیه و ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» توسط اف بی آی خبر داد.

یک سناتور جمهوری‌خواه کنگره گفت که دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) پیام‌های متنی پنج ماهه دو فردی که درباره ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و تبانی احتمالی میان روسیه و ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا تحقیق می‌کردند را گم کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، سناتور «ران جانسون» از ایالت ویسکانسین که ریاست کمیته امنیت داخلی سنا را برعهده دارد در نامه 20 ژانویه فاش کرد که سامانه فنی اف بی آی در حفظ متونی که میان «لیسا پیج» وکیل مدافع و «پیتر استرزوک» در بازه زمانی اواسط دسامبر 2016 تا اواسط مه 2017 رد و بدل شده است، ناموفق عمل کرده است.

سخنگوی اف بی آی و سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا حاضر نشدند در این خصوص اظهارنظر کنند.

جمهوری‌خواهان کنگره در هفته‌های اخیر بعد از اطلاع یافتن از اینکه استرزوک و پیج از طریق تلفن‌های همراه خود، پیام‌های متنی ضدترامپ رد و بدل می‌کردند، بر روی این دو فرد بسیار متمرکز شده بودند

جمهوری‌خواهان می‌گویند که این متن‌ها که به ترامپ بعنوان یک فرد «احمق» و «انسان نفرت‌انگیز» اشاره کرده بود، نگرانی‌هایی را مبنی بر آن برانگیخته است که اف بی آی در مقابل ترامپ رفتار تبعیض‌آمیزی داشته است و احتمالاً بعد از آنکه تصمیم گرفتند اتهامات جنایی علیه کلینتون در ارتباط با تحقیقات در خصوص استفاده وی از سامانه ایمیل‌های خصوصی در زمان وزیر خارجه بودن وی، مطرح نکنند، رفتار مطلوب و مناسبی با کلینتون در پیش گرفتند.

استرزوک و پیج در تحقیقات در خصوص پرونده کلینتون مشارکت داشتند و برای همکاری با «رابرت مولر» مشاور ویژه تحقیقات درباره روسیه، منصوب شده بودند.

بعد از آنکه مولر متوجه متن‌های رد و بدل شده میان این دو نفر شد، استرزوک را در یک پست دیگر منصوب کرد.

جانسون در نامه خود گفت که در 19 ژانویه، بعد از تحویل 384 پیام متنی به کمیته تحقیقات کنگره درباره روسیه و کلینتون، به مشکل نرم‌افزاری که اف بی آی با آن روبرو شده است، پی برده است.

جانسون نوشت: «ناپدید شدن سوابق این دوره، نگران کننده است زیرا از سوابق پیدا بود که استرزوک و پیج به طور مداوم درباره تحقیقات (درباره ایمیل‌های کلینتون و روسیه) با یکدیگر ارتباط داشتند».

وی به نمونه‌هایی اشاره کرد همچون تبادل اطلاعات بین استرزوک و پیج که در مه 2016 صورت گرفته است. در آن زمان مشخص شده بود که ترامپ احتمالاً نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین