|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۹۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
عبدالجبار عزیز نایب رئیس مجلس تاجیکستان با تاکید بر اینکه باید چهره واقعی اسلام را به همه نشان داد، گفت: تاجیکستان از هرگونه توافقات بین‌المللی با هدف تحکیم و پایداری صلح و ثبات خاورمیانه استقبال می کند.
دومین روز سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و روسا و هیئت‌های پارلمانی کشورهاس اسلامی در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

روز اول این کنفرانس با حضور روسای جمهور و مجلس به صورت رسمی روز سه شنبه برگزار شد. در روز اول دبیرکلی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی از ترکیه به سنگال واگذار شد. همچنین در این مراسم ۱۱ رئیس مجلس یعنی روسای مجالس الجزایر، ترکیه، عمان، لبنان، ترکمنستان، گینه بیسائو، قطر، اندونزی، عراق و مجالس ملی و سنای پاکستان نقطه نظرات خود را مطرح کردند که نقطه مشترک آن تاکید بر حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن اقدام آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به بیت المقدس بود.

قدردانی از رهبر ایران برای حمایت از سوریه /همه باید مقابل تروریسم بایستیم

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه با تاکید بر اینکه باید همگی دست در دست هم با اقتدار مقابل تروریسم بایستم گفت: لازم است از رهبر ایران، دولت مجلس و مردم ایران به دلیل حمایت همه جانبه از مردم سوریه قدردانی کنیم که ما را به وحدت هرچه بیشتر تشویق کردند. وی افزود: تا زمانی که پرچم صلح برافراشته است، فریاد خود را بلند می کنیم. ما از کشوری آمده‌ایم که در مقابل کسانی مقاومت می کنند که به دنبال از بین بردن ما هستند.

باید سیمای پاک اسلام را به دنیا نشان دهیم

عبدالجبار عزیز نایب رئیس مجلس تاجیکستان با تاکید بر اینکه باید چهره واقعی اسلام را به همه نشان داد، گفت: تاجیکستان از هرگونه توافقات بین‌المللی با هدف تحکیم و پایداری صلح و ثبات خاورمیانه استقبال می کند.

از قطعنامه سازمان ملل در مورد بیت المقدس حمایت می کنیم

سالیفو تیموره نایب رئیس مجلس بورکینافاسو بر اتحاد در جهت صلح و امنیت میان کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: نشست های اتحادیه بین‌المجالس فرصت خوبی است برای اینکه بار دیگر همبستگی میان این کشورها تقویت شود و کشور ما هم تعهد خود را به همراهی در کنار سازمانها و سایر کشوهای اسلامی برای تحقق اهداف ابراز می کند.

کشورهای مسلمان نسبت به اقدامات بی ثبات‌سازی علیه آنها هوشیار باشند

عمر بن داود نایب رئیس مجلس چاد با بیان اینکه کشورهای مسلمان باید نسبت به اقدامات به منظور بی ثباتی سازی این کشورها هشیار باشند، گفت: اتحادیه بین‌المجالس در دفاع از منافع کشورهای عضو به وجود آمده است. وی افزود: کشورهای مسلمان باید درباره اقداماتی که برای بی‌ثبات سازی علیه آنها انجام می شود، هشدار باشند.

مساله فلسطین خط قرمز اردن است

خمیس عطیه نایب رییس مجلس اردن گفت: اردنی‌ها موضوع فلسطین را خط قرمز خود می‌دانند. وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نمی‌توانند ماهیت حقیقی قدس را خدشه‌دار کنند.

ریشه تروریسم را با وحدت خشک کنیم

عایشه صالح  نایب رئیس مجلس سودان با بیان اینکه جامعه بین‌المللی از اشغالگران صهیونیستی حمایت می کنند، گفت که باید با وحدت ریشه تروریسم را بخشکانیم. وی افزود: امت اسلامی با مشکلاتی مواجه است که تشتت و پراکندگی این مشکلات زمان آن را فرا رسانده که بیش از گذشته برای اتخاذ تصمیمات بسیار مهم آن هم با جهانی با این حجم از تغییر و تحول تلاش کنیم.

امت اسلامی توطئه دشمنان در مورد فلسطین را خنثی کنند

عبدالواحد الانصاری نایب رئیس مجلس مراکش با تاکید بر اینکه باید با تصمیم ظالمانه آمریکا درباره اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی ایستاد، گفت: باید با وحدت کلمه درباره قدس و فلسطین توطئه دشمنان را خنثی و ایالات متحده را مجبور به عقب نشینی از این تصمیم کنیم.

اقدام آمریکا درباره قدس امنیت منطقه را بر هم می‌زند

رئیس هیئت پارلمانی مالزی گفت که تصمیم آمریکا برای انتقال پایتختی رژیم صهیونیستی از تل‌اویو به قدس ناقض حقوق فلسطینی‌ها است و باعث برهم خوردن امنیت و ثبات منطقه می شود.

ما باید صدای ملت‌های خود باشیم

تریوات اولا  نایب رییس مجلس ساحل عاج در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در تهران برگزار شده است، تاکید کرد: ما باید در این سازمان توجه ویژه‌ای به موضوع زنان و حقوق بشر داشته باشیم.

اگر ۷۰ سال از اشغال قدس بگذرد آن را پس می‌گیریم

محمد شیخ نایب رییس مجلس موریتانی با بیان اینکه همه ملت مسلمان باید در برابر تصمیم آمریکا درخصوص قدس همبستگی کنیم، گفت: اگر ۷۰ سال هم بگذرد قدس را پس می‌گیریم. وی اظهار کرد: همه ملت‌های مسلمان باید در برابر تصمیم نابخردانه‌ای که آمریکا گرفته همبستگی کنیم و من تاکید می‌کنم اگر ۷۰ سال هم از این اشغال بگذرد بایستی بتوانیم که قدس را پس بگیریم.

مساله فلسطین از مسائل اعتقادی کشورهای اسلامی است

محمد طیب اعطا رییس هیات پارلمانی افغانستان با اشاره به اینکه تصمیم آمریکا در مساله قدس از سوی سازمان ملل هم محکوم شناخته شد، گفت: مساله فلسطین از جمله مسائل اعتقادی کشورهای اسلامی است.

تصمیم آمریکا در مساله قدس منافی قوانین بین‌المللی است

گوهر بخشایش رییس هیات پارلمانی آذربایجان تاکید کرد: تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل منافی و مغایر قوانین بین‌المللی است. وی افزود: تصمیم رییس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موجب نگرانی همه ما شده است و این اقدام تاثیر منفی در عرصه بین‌الملل می‌گذارد و منافی با قوانین بین‌المللی است.

مسلمانان با همبستگی در جهت صلح و توسعه گام بردارند

رحمان ملا  رییس هیات پارلمانی بنگلادش تاکید کرد که باید مسلمانان با همبستگی و اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات به دنبال حل مشکلات و صلح و توسعه در کشورهایشان باشند. ویضمن ابراز همدردی با ملت ایران برای غرق شدن نفتکش سانچی در چین گفت که در این حادثه دو بنگلادشی در کنار ۳۰ ایرانی جان خود را از دست داده‌اند.

برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری وحدت داشته باشیم

محمد علی یاسین  رییس هیات پارلمانی موزامبیک تاکید کرد که باید برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری همبستگی داشته تا بتوان به راه‌حل مشترکی دست پیدا کرد و گفت: جهان اسلام دارای چالش‌ها و مشکلاتی است که باید با وحدت برای حل آن تلاش کنیم.

مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه ثمربخش بوده است

رییس هیات پارلمانی قزاقستان مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه را ثمربخش دانست و توافق برای ایجاد مناطق کاهش تنش و همچنین برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی در ۳۰ ژانویه در سوریه را از جمله دستاوردهای آن عنوان کرد.

نشست نوبت صبح دومین روز سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی پایان یافت.

قرار است که این نشست در ساعت ۱۵ امروز و در نوبت عصر برای استماع ادامه سخنرانی‌های روسای هیات‌های پارلمانی برگزار شود و بعد از آن مراسم اختتامیه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین