|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۹۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه نهاد سیاسی کار نیست و مواضع شفاف دارد گفت:میدان عمل سیاسی سپاه پاسخ به تهدیدات سیاسی فراروی انقلاب و نظام است.
 به نقل از سپاه نیوز، سردار حسین سلامی در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه گفت: آمریکا چند روز پیش تلاش کرد در فتنه جدید، جهان را علیه ما متحد کند که شکست خورد و حتی متحدان آن‌ها نیز آمریکا را همراهی نکرد و آمریکا در موضوع انتفاضه هم منزوی شد.

وی گفت: آمریکا برترین قدرت جهان است، اما ناکارآمد شده است و هر چه تلاش کرد قدرت نفوذ ایران را کم کند، نتوانست و به آشفته کردن داخل ایران روی آورد که باز نتیجه نگرفت.

سردار سلامی درخصوص وظایف روابط عمومی‌ها افزود: یکی از بزرگترین کار‌های روابط عمومی‌ها پایش و تقویت قوه درونی جامعه است که شفاف سازی معادله قدرت محسوب می‌شود.

وی گفت: اکنون دشمن خیلی تلاش می‌کند از سپاه، تصویری نفرت انگیز در جامعه ایجاد کند، چون می‌داند که سپاه اتصال معنوی و عاطفی با مردم دارد و مادامی که سپاه در بستر اعتقاد و احساس و باور مردم باشد، هرگز شکست نمی‌خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اتصال سپاه به مردم و رهبری را جوهره اصلی سپاه خواند و افزود: در شرایط کنونی باید مراقب باشیم حقایق را منصفانه منعکس کنیم.

سردار سلامی گفت: نباید اجازه دهیم ذهن‌ها براساس تفکر دشمن شکل بگیرد و باید تصویرسازی درستی از سپاه صورت گیرد و این از وظایف روابط عمومی است.

وی افزود: خوب و بد‌های سپاه آن طور که هست باید دیده شود و هرگز تصویر اغراق آمیز، کارکرد مثبتی ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران رسانه را رکن چهارم دموکراسی خواند و گفت: باید در نبرد رسانه‌ها و در جنگ افکار و اعتقادات بتوانیم حقایق را آن طور که هست معرفی کنیم و صداقت، انصاف، واقع بینی و آرمان گرایی خصوصیت ماست که باید نشان داده شود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه مواضع سپاه، شفاف است، افزود: سپاه نهاد سیاسی کار نیست و میدان عمل او در عالم سیاست پاسخ به تهدیدات سیاسی است که نظام و انقلاب را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی گفت: سپاه مدافع انقلاب اسلام است و ورود سپاه در عرصه‌ها جنبه تبیینی و روشنگرانه دارد و هر جا احساس کنیم فریب و نیرنگ می‌خواهد افکار را از انقلاب منحرف کند، روشنگری می‌کنیم.

دشمن برای تقابل به دنبال مذاکره است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:​ دشمن وقتی به دنبال مذاکره است در واقع به جای تعامل به دنبال تقابل است و برای سیطره به دنبال مذاکره می‌آید و تفکیک این‌ها بسیار مهم و سخت است.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه افزود: در نقطه تقاطع راهبرد‌های پیچیده قدرت‌های بزرگ قرار گرفته ایم و در اولویت راهبردی آن‌ها هستیم و این موقعیت سال‌های سال به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی گفت: هیچ نقطه تقاربی میان ما و دشمنان وجود ندارد و ما روی خطوط متنافر حرکت و اساساً در یک فضای نبرد پیچیده و چند بعدی زندگی می‌کنیم.

سردار سلامی درک این موقعیت را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: این جنگ سال‌ها طول خواهد کشید و ما این سبک از زندگی در جنگ را باید تجربه کنیم و مدل‌های جنگ را خوب باید بشناسیم و احساس درونی خود را متناسب با این مدل‌ها تقویت کنیم.

وی گفت: این حقیقت که امروز و همیشه هر واقعیتی در بیرون، محصول عمل کردن ذهن در درون است، برای ما اهمیت دارد و ملت و جامعه و سازمانی براساس شخصیت و شاکله درونی خود عمل می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان ما به دنبال پیچیده کردن فضا هستند و وقتی به دنبال مذاکره می‌ایند به دنبال تقابل و سیطره هستند نه تعامل.

سردار سلامی نبرد افکار و عقاید و اندیشه‌ها را سخت‌ترین مدل جنگی خواند و از آن به جنگ نرم تعبیر کرد.

وی گفت:​ در جنگ نرم دشمن به دنبال تغییر هویت‌های ماست و آن‌ها برای تغییر ساختار ما ابتدا برخی پیش شرط‌ها را تغییر می‌دهند، به این ترتیب که مثلاً می‌گویند مسلمانان تروریست هستند یا اینکه سپاه را نهادی قدرت طلب معرفی می‌کنند و آنقدر این موارد را تکرار می‌کنند تا ذهنیت عمومی جامعه آن را به عنوان واقعیت بپذیرد.

سردار سلامی افزود: اینکه ما هم همیشه می‌گوییم آمریکایی‌ها هرگز خیرخواه ما نیستند ناشی از پیش فرض‌های ماست.

وی گفت: آن‌ها همچنین به دنبال شایعه سازی هستند و تلاش می‌کنند شایعاتی علیه یک شخصیت یا یک دستگاه طرح کنند تا اذهان جهانی آن را به عنوان واقعیت بپذیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: من فتنه ۸۸ را از زبان بیگانگان مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم که آن‌ها به این اعتقاد رسیده بودند که برای ایجاد شورش در هر نظامی باید ارزش‌ها و شعائر آن‌ها را تغییر دهند.

سردار سلامی گفت: اکنون هم غرب و آمریکا به دنبال این است که همه عقاید مشترک، کالا‌های یکسان و همه در آن واحد اطلاعات یکسان داشته باشند و این به معنی جهانی سازی اطلاعات، ارتباطات و سبک زندگی است و ما در این شرایط باید از هویت و شعائر و شعار‌ها و آرمان هایمان حفاظت کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین