|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۹۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
مربی فرانسوی که رئال را به دو قهرمانی اروپا و یک قهرمانی در لالیگا رسانده در سانتیاگو برنابئو تحت فشار است. مادرید از 17 بازی این فصل خود در لالیگا تنها 9 برد داشته و 16 امتیاز با بارسلونای صدرنشین فاصله دارد.
زین‌الدین زیدان مربی رئال مادرید احساس می‌کند دستاوردهایش به‌عنوان بازیکن این تیم هیچ امتیازی برایش ندارد و او نمی‌تواند 10 سال به‌عنوان مربی در رئال فعالیت کند.

 مربی فرانسوی که رئال را به دو قهرمانی اروپا و یک قهرمانی در لالیگا رسانده در سانتیاگو برنابئو تحت فشار است. مادرید از 17 بازی این فصل خود در لالیگا تنها 9 برد داشته و 16 امتیاز با بارسلونای صدرنشین فاصله دارد.

زیدان که از ژانویه 2016 مربی رئال شده در گفت وگویی اختصاصی با مجله فرانس فوتبال گفت: «زین‌الدین زیدان دیگر بازیکن رئال مادرید نیست، آن زیدان دیگر وجود ندارد. حالا نوبت زین‌الدین زیدان مربی است که دورانش به‌عنوان یک مربی را شروع کند و کارهایی که من به‌عنوان بازیکن در این باشگاه کرده‌ام از من حمایت نخواهد کرد. این را می‌دانم که کار مربیگری‌ام در رئال مادرید یک روز به پایان می‌رسد بنابراین می‌خواهم نهایت استفاده را از آن ببرم و هرکاری می‌توانم برای موفقیت باشگاه انجام بدهم. به خودم می‌گویم اگر 10 روز دیگر اینجا فرصت داشته باشم باید تلاش کنم تمام این 10 روز را به بهترین شکل زندگی کنم. اگر شش ماه هم مانده باشد همین نظر را دارم و به بعد از آن فکر نمی‌کنم. این را می‌دانم که 10 سال مربی رئال نمی‌مانم.»

مادرید در چهار بازی آخر خود در لالیگا برد نداشته اما زیدان که در روزهای بازی هم قهرمانی اسپانیا و اروپا را به همراه رئال به دست آورده، می‌گوید توانایی‌اش برای بی توجهی به فشار بیرونی اهمیت زیادی دارد: «فشارهای بیرونی رویم تاثیری ندارد. یک زره به تن کرده‌ام و هیچ چیز نمی‌تواند آسیبی به من برساند. من به‌عنوان مربی رئال مادرید مسوولیت‌های زیادی دارم اما وقتی به خانه می‌روم خاموش می‌شوم و همه چیز را کنار می‌گذارم. این را می‌دانم که خیلی مربی‌ها نمی‌توانند از فکر کارشان بیرون بیایند اما من توانایی این کار را دارم. به خانه می‌روم و با همسر و فرزندهایم وقت می‌گذرانم. خودم را از کار جدا می‌کنم چون این خیلی مهم است.»

زیدان که برای دومین سال متوالی جایزه بهترین مربی فرانسوی سال را به دست آورده، در حال حاضر دوران سختی را می‌گذراند اما مطمئن است توانایی تغییر اوضاع را دارد و همچنان روی ایده‌ها و روش‌های خودش حساب می‌کند: «من برای این موقعیت‌های سخت آمادگی لازم را دارم. می‌خواهم نشان دهم مربی خوبی در دوران سختی هستم و برای همین شگفت‌زده نمی‌شوم وقتی اوضاع آنطور که می‌خواهم، پیش نمی‌رود. می‌دانم چطور واکنش نشان بدهم، خطر وجود دارد اما قرار نیست خودم را تغییر بدهم.»

منبع: سایت گل
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین