|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۹۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
  بیمه گذاران بیمه بدنه بیمه ایران تا یک ماه آینده می توانند بدون طی کردن فرایند بازدید اولیه خودرو و بدون مراجعه به واحدهای صدور بیمه ایران از طریق همان شبکه ای که قبلا بیمه نامه بدنه خود را تهیه کرده اند و حتی با یک تماس تلفنی نسبت به افزایش سرمایه بیمه خود تا سقف 40 درصد سرمایه اولیه بیمه بدنه خودروی شان اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، «عباس فراشیانی» مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران با بیان این خبر ، سیاست های کلان بیمه ایران را متمرکز بر بهینه سازی خدمات پس از فروش در واحدهای پرداخت خسارت دانست و گفت:  امروزه متناسب با شرایط قانون کار و تجارت رقابت بیمه گران در حوزه حق بیمه و نرخ نیست ؛ بیشتر در حوزه خدمات پس از فروش ، سرویس دهی و پرداخت ها است.

وی اضافه کرد : بیمه ایران در این راه گام های بلند و موٌثری برداشته است که از طریق آموزش کارکنان ، راه اندازی و توسعه سیستم یکپارچه صدور و پرداخت خسارت در تمام نقاط کشور ، پرداخت الکترونیکی در صحنه حادثه و از همه مهمتر حذف بروکراسی دست و پاگیر اداری و حذف مدارک غیر ضروری از حوزه های پرداخت های مالی وجانی (از جمله حذف دریافت « داغی » از مالک خودروی حادثه دیده) تحقق یافته و کمک بسیار زیادی به تسریع و تسهیل فرآیندها کرده است.

فراشیانی تاکید کرد : یکی از مهمترین مواردی که در چارچوب موازین و مقررات مشتری مداری عرضه خدمات را به مشتریان در حداقل زمان ممکن در بیمه ایران میسر ساخته است ، راه اندازی و توسعه سیستم پیشخوان تماس مشتریان با شرکت از طریق شماره تلفن 09668 است که بر اساس آن هر زیان دیده ای در هر نقطه ای از کشور با این شماره می تواند راهنمایی های لازم را دریافت کرده و به نزدیکترین واحد پرداخت خسارت بیمه ایران هدایت شود.

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران گفت : یکی از موضوعات مهمی که  بیمه ایران همواره آن را یک اصل می داند و بر آن پافشاری و دقت می کند صیانت از سرمایه ملی عظیمی است که شرکت برای رفع مشکلات و جبران خسارت های احتمالی وارد شده به بیمه گذاران به نمایندگی از مشتریان خود در اختیار دارد . قابل توجه است که بیمه ایران هم اکنون، روزانه به طور میانگین مبلغ 15 میلیارد و 200 میلیون تومان فقط بابت حوادث ناشی از تصادفات به زیاندیدگان پرداخت می کند .

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از موضوعات مهمی که در راستای اصول مشتری مداری در بیمه ایران به آن اعتقاد داریم ، موضوع بیمه نامه بدنه خودروهاست ، افزود : تحولات خوبی را در این بخش شاهد بوده ایم. قبلا بیمه نامه بدنه به صورت یک بسته ثابت با نرخ تقریبا یکسان و شرایط کم انعطاف عرضه می شد ؛ به عبارتی انتخاب مشتری در انتخاب ریسک در این رشته بیمه ای خیلی کمرنگ بود . اما امروز با کارهای کارشناسی عمیق و دقیقی که در زمینه بیمه بدنه در بیمه ایران صورت گرفته است ، قدرت و گستره انتخاب مشتری در انتخاب ریسک به صورت صد در صدی اعمال می شود . به این ترتیب مشتریان در بیمه بدنه خودروی شان طیف متنوع و گسترده ای از ریسک ها نظیر حادثه کلی یا جزئی، سرقت کلی یا جزئی، یا مثلا فقط آتش سوزی و امثال آنها را در انتخاب های خود دارند .

فراشیانی اظهار کرد : توصیه من به بیمه گذاران بیمه ایران این است که با توجه به افزایش حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل و طوفان و تگرگ یا شکستن شیشه ، اسید پاشی ، سرقت جزئی لوازم خودرو و. . . حتما این نوع پوشش بیمه ای را هم که امروزه یک ضرورت است، به عنوان پوشش اضافی که جزو پوشش خطرات بیمه نامه اصلی بدنه نیست، با پرداخت مبلغی اندک خریداری کنند.

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران با اشاره به اینکه یکی از موضوعات روزی که ضرورت دارد بیمه گذاران بیمه بدنه بیمه ایران به آن توجه ویژه داشته باشند بحث افزایش تعداد خودروهای لوکس وگرانقیمت در کشور و تبعات حوادث رانندگی مرتبط با این نوع خودروها است ، اضافه کرد : به همین خاطر در طرحی جدید از سوی بیمه ایران که از 10 دی ماه جاری به مدت یک ماه به اجرا گذاشته می شود ، فرصتی استثنایی را برای بیمه گذاران تعریف کرده ایم که بر اساس آن چنانچه بیمه گذاران بیمه بدنه بیمه ایران بخواهند سرمایه شان را تا سقف 40 درصد سرمایه اولیه بیمه بدنه خودروی خود  افزایش دهند نیازی به طی کردن فرایند بازدید اولیه خودروی آنها در واحدهای صدور بیمه ایران نیست و می توانند از طریق همان شبکه ای که قبلا بیمه نامه بدنه خود را تهیه کرده اند و حتی با یک تماس تلفنی نسبت به افزایش سرمایه بیمه خود اقدام کنند . توصیه ما نیز این است که بیمه گذاران بیمه بدنه شرکت بیمه ایران برای تداوم ارائه خدمات با کیفیت مناسب شرکت ، حتما با پرداخت حق بیمه تعیین شده نسبت به افزایش سرمایه اولیه بیمه بدنه خوروی خود اقدام کنند تا در آینده و در اعلام خسارت های احتمالی شان گرفتار مقررات مرتبط با بحث قاعده نسبی سرمایه نشوند .

وی در ادامه به موضوع ابلاغ قانون جدید شخص ثالث اشاره کرد و گفت : براساس تبصره 3 و4 ماده 8 این قانون ، مسئولیت مقصر حادثه در جبران حادثه وخسارت وارد شده به خودروهای لوکس و گرانقیمت محدود شده است . به همین خاطر در چارچوب اجرای این الزام قانونی، بیمه ایران با هدف اینکه بیمه گذاران بدنه این شرکت به هنگام بروز حادثه دچار ضرر و زیان ناخواسته و غیر قابل جبرانی از این ناحیه نشوند توصیه اکید دارد که با توجه به اینکه قانون گذار هم جنبه حمایتی این موضوع را مد نظر داشته است ، صاحبان و مالکان خودروهای گرانقیمت حتما بیمه نامه بدنه ای تهیه کنند که بتوانند با خرید این بیمه نامه از ضرر و زیان های وارده از طرف مقصر حادثه جلوگیری کنند .

فراشیانی تصریح کرد : در بحث خودروهای گرانقیمت، مقصر حادثه تا سقف 140 میلیون تومان ، یعنی معادل تقریبا نصف دیه ماه های حرام ، متعهد است ، اما میزان آن بر اساس بهای خودروهای متعارف کشور است که در بیمه ایران معادل خودرو مگان در نظر گرفته می شود . به طور مثال اگر در حادثه ای چراغ یک خودروی لوکس و گرانقیمت که مثلا 7 میلیون تومان ارزش دارد از بین برود، مقصر حادثه و شرکت بیمه قیمت چراغ خودرو متناظر آن را که در بیمه ایران خودرو مگان دیده شده و قیمت چراغ آن به طور فرض یک میلیون تومان است در نظر می گیرد و بر اساس همین یک میلیون تومان خسارت پرداخت می کند نه بر مبنای 7 میلیون تومان . به خاطر همین است که به بیمه گذاران خودروهای گرانقیمت توصیه می کنیم بیمه بدنه متناسبی تهیه کنند تا از این ناحیه دچار زیان نشوند و بتوانند از محل بیمه نامه بدنه خود خسارت شان را به طور کامل دریافت کنند .

وی با تاکید بر اینکه پس از آسیب شناسی و بازنگری کارشناسانه که در بحث بیمه های بدنه بیمه ایران و تفکیک ریسک ها صورت گرفت، رشد خوبی را در تولید حق بیمه ها شاهد بوده ایم ، گفت : به طور مثال آمار 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 95 حکایت از افزایش 18 درصدی در تعداد بیمه نامه های بیمه بدنه دارد . البته هنوز هم فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم چرا که آمار نشان می دهد از 9 میلیون بیمه نامه شخص ثالث صادر شده فقط 10 درصد آنها بیمه بدنه دریافت کرده اند و به همین خاطر توصیه ما اینست که با توجه به افزایش بلایای طبیعی و تهدیدات سیل و زلزله و محدودیت های قانونی وضع شده ، بیمه گذاران توجه بیشتری به بیمه نامه بدنه خودروی خود داشته باشند .

وی اظهار کرد : در بحث خدمات پس از فروش که در واقع مهمترین اصل در بازار رقابت امروز بیمه گران است ، دیدگاه اساسی در سیاست های کلان بیمه ایران رساندن خدمات به در منازل بیمه گذاران است و برنامه ریزی ها در همین جهت است . در همین راستا هم اکنون بیمه ایران در کلانشهر تهران علاوه بر مراکز ثابت پرداخت خسارت ، از خدمت رسانی 35 تیم دو نفره خودروهای پرداخت خسارت سیار بهره می برد و زمان «پرداخت خسارت های جزئی» توسط تمام واحد های ثابت و سیار بیمه ایران به 30 تا حداکثر 45 دقیقه از زمان اعلام خسارت کاهش یافته است.

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران در پایان با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای راه اندازی تیم های پرداخت خسارت سیار در مراکز کلانشهر ها از مدت ها پیش آغاز شده و هم اکنون این واحد های سیار در تعدادی از استان ها نیزمشغول خدمت رسانی هستند ، گفت : همچنین برای کاهش بازهم بیشتر زمان اعزام کارشناسان خسارت سیار به محل وقوع حوادث رانندگی به هنگام پیک ترافیک در کلانشهرتهران بنا به موافقت هیات مدیره بیمه ایران « راه اندازی واحدهای پرداخت خسارت سیار موتورسیکلت سوار بیمه ایران » در دستور کار و در مرحله تکمیل زیر ساخت ها و تامین تجهیزات مدرن برای تحقق این امراست .

* بیمه ایران هم اکنون، روزانه به طور میانگین 15 میلیارد و 200 میلیون تومان فقط بابت حوادث ناشی از تصادفات به زیاندیدگان پرداخت می کند.

* آمار 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 95 حکایت از افزایش 18 درصدی در صدورتعداد بیمه نامه های بیمه بدنه بیمه ایران دارد.

* « راه اندازی واحدهای خسارت سیار موتورسیکلت سوار بیمه ایران » در دستور کار و در مرحله تکمیل زیر ساخت ها و تامین تجهیزات مدرن برای تحقق این امراست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین