|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۹۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
آمریکا حدود ۲۰۰۰ سرباز در سوریه دارد که با داعش می‌جنگند. اظهارات ماتیس احتمالا بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه را که پیشتر نیروهای آمریکایی را نیروهای "متخاصم غیر مجاز" خوانده بود، خشمگین کند.
وزیر دفاع آمریکا پیش‌بینی کرد با نزدیک شدن به پایان داعش شمار غیرنظامیان آمریکایی از جمله مقاطعه کارها و دیپلمات‌ها در سوریه بیشتر شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح شده که نبرد با داعش در مراحل پایانی است و تمرکز ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده برای بازسازی سوریه و تضمین برای عدم بازگشت این شبه نظامیان به این کشور است.

آمریکا حدود ۲۰۰۰ سرباز در سوریه دارد که با داعش می‌جنگند. اظهارات ماتیس احتمالا بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه را که پیشتر نیروهای آمریکایی را نیروهای "متخاصم غیر مجاز" خوانده بود، خشمگین کند.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: آنچه ما می‌خواهیم انجام بدهیم تغییر از اقدامات تهاجمی به سمت با ثبات کردن اوضاع در سوریه است. شما در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور دیپلمات‌های آمریکایی بیشتری در سوریه خواهید بود.

وی پیشتر گفته بود، مادامی که داعش بخواهد بجنگد، نیروهای آمریکایی در سوریه می‌مانند تا از تبدیل شدن این نیروهای شبه‌نظامی به "نسخه ۲ داعش" جلوگیری به عمل آورند.

این نخستین بار است که وزیر دفاع آمریکا به افزایش شمار دیپلمات‌های کشورش در سوریه اشاره می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به خبرنگاران گفت: زمانیکه شما دیپلمات‌های بیشتری را وارد سوریه کنید، آنها کارهایی را انجام می‌دهند و مقاطعه‌کاران نیز به بازسازی این کشور جنگ‌زده می‌پردازند. ما می‌توانیم از سرمایه‌های بین‌المللی برای بازسازی این کشور استفاده کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم این پول‌ها به دست افراد ناباب بیفتد.

مقاطعه‌کارها و دیپلمات‌های آمریکایی وظیفه دارند تا با نیروهای محلی به منظور پاکسازی مواد منفجره و کمک به عدم موفقیت مجدد داعش برای تصرف شهرهای سوریه همکاری کرده و آنها را آموزش دهند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: این کارها برای عادی‌سازی اوضاع در سوریه انجام می‌شوند. ما از مردم سوریه حمایت می‌کنیم.

ژنرال ماتیس در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای دولتی سوریه ممکن است برنامه‌های آمریکا را مختل کنند،‌ گفت: "به احتمال زیاد این یک اشتباه خواهد بود."

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که هنوز مشخص نیست چه تعداد دیپلمات آمریکایی قرار است به سوریه بروند.

آمریکا روابط دیپلماتیک خود را با سوریه به دلیل بروز جنگ داخلی در این کشور به حالت تعلیق درآورده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین