|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۹۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
رئیس جمهوری ایتالیا در پی توافق با نخست وزیر و احزاب این کشور در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات سیاسی، پارلمان این کشور را منحل کرد.
 رئیس جمهوری ایتالیا در پی توافق با نخست وزیر و احزاب این کشور در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات سیاسی، پارلمان این کشور را منحل کرد.

به گزارش ایرنا، 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری ایتالیا امروز پس از یک سری دیدارهای جداگانه با 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر، 'پیترو گراسو' رئیس مجلس سنا و 'لائورا بولدرینی' رئیس مجلس نمایندگان، بر اساس اصل 88 قانون اساسی این کشور، دستور انحلال پارلمان را صادر کرد.

نخست وزیر ایتالیا امروز در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال میلادی به جمع بندی عملکرد یک سال گذشته دولت پرداخت و سپس به کاخ ریاست جمهوری رفته و به ماتارلا اعلام کرد که مأموریت خود را به پایان رسانده است. نخست وزیر کنونی ایتالیا تا زمان برگزاری انتخابات زمام امور جاری کشور را در دست خواهد داشت.

ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا امروز براساس ماده 88 قانون اساسی با احضار روسای مجلسین سنا و نمایندگان، فرمان انحلال پارلمان این کشور را صادر کرد.

ماتارلا در روزهای آتی با نخست وزیر و مارکو مینیتی وزیر کشور برای امضای حکم برگزاری انتخابات سیاسی و آغاز به کار پارلمان جدید، دیدار خواهد کرد. انتخابات سیاسی ایتالیا روز چهارم مارس (13 اسفند ماه) برگزار شود و هجدهمین قوه مقننه (پارلمان) نیز باید از روز جمعه 23 مارس (سوم فروردین ماه 97) آغاز به کار کند.

نخست وزیر از زمان انحلال پارلمان (مجلس نمایندگان با 630 نماینده و مجلس سنا با 315 سناتور) تا برگزاری انتخابات سیاسی در ماه مارس، مجبور به استعفا نیست و می تواند تا آن زمان در مقام خود باقی بماند.

با توجه به سه قطبی بودن چارچوب سیاسی در ایتالیا، امکان ناتوانی احزاب برای کسب اکثریت مطلق آرا در انتخابات، وجود دارد و بنابراین پائولو جنتیلونی می تواند در صورت بروز مشکل تا زمانی که راه حلی پیدا شود، در مقام خود باقی بماند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین