|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۹۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
یک روزنامه آمریکایی از طرحی خبر داد که جرد کوشنر آن را به عربستان ارائه کرده و بن سلمان نیز محمود عباس را در جریان آن قرار داده است.
یک روزنامه آمریکایی از طرحی خبر داد که جرد کوشنر آن را به عربستان ارائه کرده و بن سلمان نیز محمود عباس را در جریان آن قرار داده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از طرحی خبر داد که جرد کوشنر، داماد رییس جمهور آمریکا و مسئول پیشبرد روند صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها آن را به عربستان ارائه کرده و دیدار اخیر و از پیش اعلام نشده محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، هم برای معرفی این طرح به او بوده است.

بر اساس این طرح فلسطینی‌ها باید از قدس اشغالی چشم پوشی کنند، به ادامه وجود شهرک‌ها در ساحل غربی رضایت دهند، اراضی غیریکپارچه و غیرمنسجمی را به عنوان کشور خود بپذیرند و متعهد شوند که هیچ آواره فلسطینی حق بازگشت به این کشور جدید را نخواهد داشت.

این سناریو در همان کمیته‌ متشکل از کوشنر، شرکت سه یهودی ارتدکس و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل که از موافقان سرسخت انتقال سفارت به قدس اشغالی هستند، طراحی شده است.

نیویورک تایمز همچنین نوشته است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در چارچوب طرح یادشده به عباس پیشنهاد کرده است که «ابو دیس»، شهرکی تاریخی در شرق بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت بپذیرد.

در عربستان به عباس دو ماه فرصت داده شده است که درباره این طرح تصمیم بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین