|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۹۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
درنخستین روز آبان ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 158 کیانشهر به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ و با تهدید اسلحه کمری، مورد زورگیری و سرقت عابر بانک قرار گرفته و سارقان بلافاصله پس از سرقت عابربانک اقدام به برداشت مبلغ شش میلیون تومان وجه نقد داخل حساب وی کرده‌اند.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زورگیرانی که در پوشش فروش خودرو اقدام به زورگیری از خریداران کرده بودند، خبر داد.

 درنخستین روز آبان ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 158 کیانشهر به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ و با تهدید اسلحه کمری، مورد زورگیری و سرقت عابر بانک قرار گرفته و سارقان بلافاصله پس از سرقت عابربانک اقدام به برداشت مبلغ شش میلیون تومان وجه نقد داخل حساب وی کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش در اتوبان بعثت، یک دستگاه خودرو پراید را مشاهده کردم که پشت شیشه عقب آن آگهی فروش خودرو درج شده بود، باشماره تلفن داخل آگهی تماس گرفته و با صاحب پراید برای بازدید خودرو در ساعت 17 روز اول آبان در شهرک شهید بروجردی، روبروی مجتمع زیتون قرار ملاقات گذاشتم. دو نفر به عنوان فروشنده در محل قرار حاضر شده و پس از صحبت‌های اولیه در خصوص قیمت خودرو و توافق بر سر قیمت نهایی، فروشنده از من درخواست کرد تا یک موجودی از حساب بانکی خود به او نشان دهم تا مطمئن شود که واقعا خریدار هستم تا به گفته خودش ماشین را برای فروش به شخص دیگری نشان ندهد. از آنجائیکه واقعا قصد خرید خودرو را داشتم، به همراه این دو نفر به مقابل دستگته عابربانک رفتیم که به محض گرفتن موجودی حساب و اطمینان از وجود پول در حساب ، ناگهان این افراد با نشان دادن اسلحه کمری به سمت من حمله‌ور شده و ضمن ضرب و شتم شدید اقدام به سرقت عابربانکم کردند و به سرعت از محل متواری شدند و در کوتاه‌ترین زمان اقدام به برداشت مبلغ شش میلیون تومان پول داخل حسابم کردند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دارِ معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ به نام اکبر.ک، 52 ساله شدند.

بررسی سوابق اکبر حکایت از آن داشت که وی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف سرقت، موادمخدر، نزاع و درگیری است که در یک فقره از دستگیری‌ها، به اتهام مشارکت در قتل مردی 50 ساله در منطقه خاوران در سال 86 بود و پس از دستگیری متهم اصلی پرونده و اعتراف صریح به جنایت از زندان آزاد شده بود.

با شناسایی دقیق تصویر اکبر از سوی مالباخته، کارآگاهان به مخفیگاه وی در شهرستان اسلامشهر، شهرک واوان مراجعه و در تاریخ دوم آذرماه امسال اقدام به دستگیری وی کردند.

اکبر در همان مراحل اولیه تحقیقات به سرقت از مالباخته با همدستی یکی از دوستانش به نام نقی.ق 53 ساله اعتراف کرد و عنوان‌داشت که خودرو پراید نیز متعلق به همدستش نقی است که بلافاصله نقی نیز در همان روز دستگیر و به همراه اکبر به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در همان مراحل اولیه تحقیقات صراحتا به زورگیری از مالباخته و انجام سرقت های مشابه در پوشش فروش خودرو اعتراف کردند که در ادامه تحقیقات، محل ارتکاب تعدادی از سرقت ها در شهرهای حاشیه تهران شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد توسط افرادی در پوشش فروش خودرو به‌ویژه فروش یک دستگاه خودرو پراید مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند خواست تابرای شناسایی تصویر متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین