|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۸۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
«لینگانگ»، شهری در شانگهای، بزرگ‌ترین شهر اسفنجی جهان خواهد شد. تجهیزات ذخیره‌سازی آب باران در پشت‌بام، تالاب ساختمان‌ها و جاده‌های سراشیبی این شهر در حال احداث است.
 چین در حال ساخت 30 شهر اسفنجی است تا پیامدهای مخرب تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد.

 به نقل از Futurism، سیل در چین همچنان قربانی می‌گیرد و شهرها را نابود می‌کند. تغییرات آب و هوایی نیز باعث شده است که این فاجعه شدت بیشتری بگیرد، بنابراین دولت چین قصد ساخت شهرهای اسفنجی را دارد که آب را به‌سرعت جذب می‌کند.

چین تغییرات آب و هوایی را بسیار جدی می‌گیرد و به دنبال راهی برای حل این مشکلات و پیامدهای آن است. یکی از نتایج گرم شدن زمین، ذوب شدن یخچال‌ها، بالا آمدن سطح‌ آب و وقوع مکرر سیل است. سیل باعث بروز مشکلات زیادی در شهرهای پرجمعیت می‌شود که این مشکل برخی از شهرهای چین را آسیب‌پذیرتر کرده است. کشور چین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در آینده به فکر توسعه و ساخت شهرهای اسفنجی شده است.

ایده شهر اسفنجی در سال 2015 ابداع شد تا آب سیلاب‌ها را جذب کند. طراحی‌های اسفنجی در 30 شهر از جمله شانگهای، ووهان و شیمان در حال احداث است. هدف اصلی این پروژه جمع‌آوری آب سیلاب‌ها و جلوگیری از وقوع سیل است. به گفته متخصصان، تا سال 2020، 80 درصد از فضای شهری کشور چین می‌تواند 70 درصد از آب باران را مجددا استفاده کنند.

برای 30 شهری که در فاز اول پروژه شهر اسفنجی شرکت کرده‌اند بیش از 12 میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده است. هر چند دولت تنها 15 الی 20 درصد این بودجه را تامین می‌کند و باقی آن توسط دولت‌های محلی و سرمایه‌گذاران خصوصی پرداخت خواهد شد.

«لینگانگ»، شهری در شانگهای، بزرگ‌ترین شهر اسفنجی جهان خواهد شد. تجهیزات ذخیره‌سازی آب باران در پشت‌بام، تالاب ساختمان‌ها و جاده‌های سراشیبی این شهر در حال احداث است.

ساخت هر شهر اسفنجی، فرآیندی متمایز و خاصی است. هر پروژه با توجه به منطقه سفارشی‌سازی می‌شود تا تکنیک‌های قبلی را اصلاح و بر چالش‌های جدید غلبه کند. این استراتژی‌ها شامل سطوح قابل نفوذ و زیرساخت‌های سبز می‌شود.

این ایده مفهومی پتانسیل‌های زیادی دارد و شهرهایی مانند برلین به دنبال تبدیل شدن به شهرهای اسفنجی هستند.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین