|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۸۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
از سال گذشته تا به حال فرصتی داشتیم تا روش ترامپ را بشناسیم و بر اساس آن پیش رویم. او همواره سعی می‌کند تا تخریب کرده، بعد طرف مقابل را به دفاع وادار کند و سپس موضوع دیگری را به دست گیرد و آن را خراب کند.
 یک نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه برجام، خلیج فارس و سپاه پاسداران سه موضوعی هستند که مورد قبول مردم ایران و نظام بین‌الملل هستند، گفت: ترامپ با طرح این سه موضوع در پس پرده موضوع دیگری را پیش می‌برد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: پیرامون صحبت‌هایی که ترامپ بیان کرده دو روش می توانیم داشته باشیم؛ یک روش، روش دفاعی و اقناعی و روش دیگر به دست گرفتن ابتکار عمل مقابل برنامه‌های احتمالی او است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا به حال فرصتی داشتیم تا روش ترامپ را بشناسیم و بر اساس آن پیش رویم. او همواره سعی می‌کند تا تخریب کرده، بعد طرف مقابل را به دفاع وادار کند و سپس موضوع دیگری را به دست گیرد و آن را خراب کند.

این نماینده سابق مجلس گفت: موضوعاتی که فعلا ترامپ طرح کرده است با موضع اقناعی جواب نمی دهد. او حول سه محور مبنایی و اصولی سخن گفته که هر سه این موضوعات با واکنش‌های جهانی و بین‌المللی همراه بوده است. اولین آن برجام و قعطنامه 2231 است که هم تمام سازمان‌های بین‌المللی از آن دفاع می کنند و هم مردم به مسئولین اعتماد دارند و نسبت به این موضوع اقناع شده‌اند.

وی ادامه داد: محور بعدی در ارتباط با خلیج فارس بوده است که درباره آن هم اسناد بین‌المللی و سازمان‌های جهانی پاسخ‌گو خواهند بود. همچنین در مورد این موضوع هم حساسیت مردم بالا است.

منصوری آرانی افزود: موضوع بعدی در ارتباط با سپاه پاسداران است که هم مورد اعتماد مردم است و هم بر اساس قانون اساسی جزوی از نیروهای مسلح ما به حساب می‌آید. تمام روئسای جمهور دنیا وقتی وارد کشوری می شوند به دو پرچم احترام می‌گذارند یکی پرچم رسمی کشور و دیگری پرچم نیروهای مسلح آن. در این راستا باید گفت که نقش سپاه پاسداران در امنیت منطقه برای همه دنیا مشخص است.

وی سپس خاطرنشان کرد: بنابراین باید برای انتقاد از آمریکا شیوه شناسی انجام دهیم، جنایات گوانتانامو، هیروشیما، پاکستان و افغانستان آنقدر مشخص است که معلوم شده چه ارتشی وحشیانه عمل کرده است. به نظرم تمرکز ما روی این موضوعات ممکن است ما را از اتفاقی که مد نظر ترامپ و در حال رخ دادن است دور کند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: ترامپ در پس پرده فکری‌اش ممکن است موضوع دیگری داشته باشد و با این صحبت ها دارد ما را از آن غافل می کند. در این شرایط کارشناسان باید کشف کنند در منطقه ما چه اتفاقی رخ می دهد که ممکن است اتفاقی سیاسی، اقتصادی و یا نظامی باشد. ما اگر آن را کشف کنیم و به پس پرده ترامپ حمله کنیم ابتکار عمل را به دست گرفته ایم.

وی تصریح کرد: الان نباید تمام حواس مسئولین ما به دفاع از یک موضوع روشن بگذرد. ترامپ یک موضوع اغفال کننده را طرح کرده تا یک اتفاقی را رقم بزند. کارشناسان باید فکر کنند، رصد کنند و نگذارند غفلت ایجاد شود.

منصوری آرانی گفت: تصور من این است که ما به اندازه‌ای باید از قعطنامه 2231 دفاع کنیم که سازمان‌های بین‌المللی از آن دفاع می‌کنند چرا که بحثی جهانی است. بیش‌تر از آن سازمان ملل و اتحادیه اروپا باید از برجام دفاع کنند.

وی در پایان افزود: فراموش نکنیم که با نشست‌های اقتصادی و سیاسی که با اروپا و کشورهای منطقه داریم و پیمان‌هایی که می توانیم با قطر، ترکیه و عراق داشته باشیم می‌توانیم بحث های اقتصادیمان را عملیاتی کنیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین