|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۱۸۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه از همه جوانب مرتبط خواست تا از توافق مهم هسته ای کاملا مراقبت کنند و به آن پایبند باشند.
 سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه از همه جوانب مرتبط خواست تا از توافق مهم هسته ای کاملا مراقبت کنند و به آن پایبند باشند.

به گزارش ایرنا ، تارنمای گلوبال تایمز از قول هوا چون اینگ آورده است : همه کشورها و طرف های مرتبط با برجام باید به آن متعهد باشند.

وی از توافق هسته ای به عنوان یک توافق بسیار با ارزش و مهم یاد کرد که اهمیت زیادی برای عدم اشاعه و پیشبرد صلح و ثبات در منطقه و جهان دارد.

او با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در باره توافق هسته ای و تلاش برای بی اعتبار کردن آن گفت : چین امیدوار است همه به این توافق پایبند بوده و همچنان آن را حراست و اجرا کنند.

این گزارش می افزاید که یانگ جیه چی عضو ارشد شورای دولتی و وزیر خارجه سابق چین در باره توافق هسته ای و پایبندی به آن با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت و گو کرده است.

خبرگزاری شین هوا گزارش کرده است که بسیاری کارشناسان بر این باورند که رویگردانی آمریکا از توافق هسته ای اقدامی سازنده نیست و نباید اجازه داد که با این اقدامات آمریکا ، ساختار و ثبات منطقه خاورمیانه دستخوش بحران و تنش شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین