|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۱۸۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
-هر ساله شاهد هستیم که اتفاقات زیادی در لیگ رخ می‌دهد اما هیچ مرجع قانونی پیگیر این مسائل نمی‌شود تا واقعا حق به حق‌دار برسد.
محمود فکری گفت: مدیران استقلال بعد از استعفای منصوریان به سراغ مربیان خارجی رفته‌اند اما اگر چشم‌های خودشان را باز می‌کردند مربیان داخلی خوبی می‌دیدند.

محمود فکری کاپیتان سابق تیم استقلال بعد از دوران بازیگری به عرصه مربیگری روی آورد و در یکی دو سال گذشته که هدایت تیم‌های لیگ یکی را بر عهده داشت نتایج خوبی را کسب کرد. فکری در این فصل هدایت نفت مسجد سلیمان را بر عهده گرفت و موفق شد این تیم را در هفته‌های نخست در بین تیم‌های مدعی قرار دهد.

فکری، در مورد شرایط لیگ یک و همچنین وضعیت نفت مسجد سلیمان و در نهایت استقلال توضیحاتی داده است.

*روز شنبه بعد از چند هفته در خانه مغلوب تیم «خونه به خونه» شدید. در این مورد توضیحاتی دارید؟

-هر دو تیم بازی خوبی به نمایش گذاشتند و ما هم بهتر از خونه به خونه بازی کردیم ولی در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم که در نهایت باعث شد بازی را واگذار کنیم.

*ولی گلزنی یکی از فاکتور‌های تیم شما است.

-متاسفانه روز قبل از بازی با حواشی که برای تیم ما ایجاد کردند تمرکز بازیکنان ما را بهم زدند.

*چه حاشیه‌ای؟

-در برنامه لیگ یک در شبکه ورزش فیلمی از رختکن یک تیم پخش کردند که اعلام کردند فیلم رختکن تیم ماست در حالی که اصلا فیلم پخش شده مشخص نیست که رختکن کدام تیم است.

*به نظر شما این برنامه طراحی شده بود؟

-صدرصد، سناریویی بود که می‌خواستند تیم ما را از بالا به پایین بکشند.

*بازی‌های لیگ یک ما چه زمانی باید به صورت پاک برگزار شود؟

-هر ساله شاهد هستیم که اتفاقات زیادی در لیگ رخ می‌دهد اما هیچ مرجع قانونی پیگیر این مسائل نمی‌شود تا واقعا حق به حق‌دار برسد.

*در سال گذشته هم شاهد چنین اتفاقاتی بودید؟

-بله ولی روش‌ها فرق می‌کند. مثلا در سال گذشته وقتی تیم‌های خاص در بازی کارشان گره می‌خورد داور برای آنها پنالتی می‌گرفت.

*و این اتفاقات همچنان ادامه دارد.

-من از کمیته اخلاق و کمیته انضباطی خواهش می‌کنم که نظارت خودشان را روی بازی‌های لیگ دسته اول بیشتر کنند تا تیمی که واقعا حقش است به لیگ برتر صعود کند و در قعر جدول هم تیم‌هایی که حقشان نیست به لیگ پایین‌تر سقوط کنند.

*تاکنون برخورد جدی با این تخلفات صورت گرفته است؟

-نه، ما الان شاهد هستیم که مربیانی که اهل زدوبند هستند خیلی راحت دارند کار می‌کنند و تنها تنبیهی که برای آنها درنظر می‌گیرند از مربیگری در لیگ برتر آنها را محروم می‌کنند.

*تیم‌ شما هم مانند سایر تیم‌های جنوبی از حمایت هواداران برخوردار است؟

-متاسفانه در شهر مسجد سلیمان هنوز تفکر حرفه‌ای لیگ برتری شدن حاکم نشده‌است و تا وقتی که هواداران ما بومی‌گرایی فکر کنند ما نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. هواداران ما عجله زیادی برای لیگ برتری شدن دارند و این روش درست نیست. وقتی در لیگ بعضی افراد دست به هر کاری می‌زنند تا ما را زمین بزنند ما باید خودمان متحد باشیم تا جلوی آنها را بگیریم.

*بحث داغ این روزهای فوتبال ما استعفای علیرضا منصوریان و انتخاب سرمربی جدید است، شما سال‌ها کاپیتان این تیم بودید نظری در این مورد ندارید؟

-به نظر من مدیریت استقلال در بوجود آمدن این بحران بی‌تقصیر نیست و آنها باید زودتر تصمیم‌گیری می‌کردند. وقتی مدیران استقلال می‌خواستند منصوریان را برکنار کنند باید زودتر اینکار را انجام می‌دادند.

*شما موافق استعفای منصوریان بودید؟

-به هیچ وجه. به نظر من مدیران باشگاه باید از منصوریان حمایت می‌کردند و به او فرصت می‌دادند.

*چقدر اولتیماتوم را در استعفای منصوریان موثر می‌دانید؟

-_وقتی به یک مربی اولتیماتوم می‌دهند یعنی او را تحت فشار گذاشته‌اند و حداقل کاری که مدیران استقلال باید انجام می‌دادند این بود که این موضوع را رسانه‌ای نمی کردند. اشتباه دیگر مدیران استقلال این بود که وقتی قصد برکناری سرمربی تیم را داشتند به فکر گزینه جانشینی او نبودند.

*ولی باشگاه استقلال با چند مربی وارد مذاکره شد.

-وقتی قصد برکناری منصوریان را داشتند باید از چند هفته قبل با یک مربی وارد مذاکره می‌شدند که الان بعد از استعفای سرمربی، گزینه جدید را معرفی می‌کردند. ولی الان شاهد هستیم تیم باید در لیگ برتر بازی کند ولی مربی روی نیمکت ندارد.

*به نظر شما گزینه خارجی که دستمزد بالایی هم می‌گیرد در این مقطع زمانی به درد استقلال می خورد؟

-در سال‌های گذشته مربیان جوان داخلی جز گزینه‌های مربیگری استقلال بودند اما الان آقایان مستقیم سراغ مربیان خارجی رفته‌اند. به نظر من اگر چشم‌های خودشان را باز کنند مربیان داخلی خوبی پیدا می‌شوند.

*شما هم به عنوان یک مربی جوان که سال‌ها در استقلال زحمت کشیدید می‌توانید یکی از گزینه‌ها باشید.

-شاید ما تیم داریم به همین دلیل آقایان ما را جزء گزینه‌ها به حساب نمی‌آورند و همانطور که گفتم آقایان چشم‌های خود را به روی امثال من بسته‌اند.

*به شما پیشنهاد مربیگری در استقلال بدهند قبول می‌کنید؟

-بحث مربیگری من مطرح نیست ولی مدیران استقلال باید زودتر تصمیم‌گیری کنند تا این تیم وضعیتش از حالت فعلی بدتر نشود. در حال حاضر تیم ته جدول قرار دارد و اگر دیر تصمیم گیری کنند شاید اتفاقات بدتری برای استقلال بیفتد.

* منصوریان در شرایطی از استقلال رفت که شعار «حیا کن رها کن» را در ورزشگاه شنید. نظر شما چیست؟
-وقتی یک نفر هدایت استقلال را قبول می‌کند باید همه حواشی و اتفاقات را به جان بخرد. ما در لیگ دسته اول درصدر جدول بودیم اما هوادار در ورزشگاه به من ناسزا می‌گوید،خب طبیعی است هواداران استقلال که تیمشان ته جدول هستند قطعا ساکت نمی‌نشینند.

*فکر می‌کنی وضعیت استقلال بهتر بشود؟

-مربی که هدایت این تیم را بر عهده می‌گیرد با نتایج خوبی کسب کند. به عنوان مثال تیم را به من نمی‌دهند که از رتبه شانزدهم به پانزدهم برسانم. هر مربی که هدایت استقلال را برعهده گرفت باید به فکر کسب نتایج خوب باشد تا این تیم در پایان فصل جزء مدعیان قهرمانی قرار گیرد.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین