|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۷۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
در آستانه برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان خبر از اختلاف احزاب در این اقلیم دارد.
 در فاصله کمی که به موعد همه پرسی در اقلیم کردستان عراق مانده، اخبار جدید حاکی از اختلاف داخلی در این اقلیم دارند.

خبری که شبکه کردستان 24 حذف کرد.

شبکه تلویزیونی کردستان 24 اعلام کرد دفتر کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی در کرکوک از سوی نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان محاصره شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، شبکه تلویزیونی کردستان 24 از رسانه های نزدیک به حزب دمکرات کردستان ساعاتی پیش از این اعلام کرد نیروهای امنیتی حزب اتحادیه میهنی کردستان اقدام به محاصره دفتر کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی در کرکوک کرده مانع از انجام فعالیت آنها شده است.

این شبکه در مدت زمانی کمتر از 10 دقیقه این خبر را از صفحه سایت خود برداشته در اخبار فوری تلویزیون نیز آن را حذف کرد.

این مسئله در پی اعلام یکی از مسئولین عالی اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک مبنی بر مخالفت آنان با برگزاری همه‌پرسی در این استان پیش آمده است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، شاخه اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک در همین زمینه دست به تشکیل جلسه زده طی آن مخالفت خود با برگزاری همه‌پرسی در کرکوک را اعلام و از تمامی احزاب و جناح ها خواستار تشکیل جلسه مشترک برای اقناع آنان در این زمینه شده است.

این در حالی است که در محدوده استان کرکوک تمامی شعبه های اخذ رأی آماده بوده تنها کار ارسال صندوق ها انجام نشده است. قرار بر این بود ساعت 10 امروز شنبه صندوق های اخذ رای وارد کرکوک شوند لیکن با تصمیم کمیسیون این کار به روز یکشنبه موکول شده است.

دفتر سازماندهی اتحادیه میهنی خواستار تعویق رفراندوم شد

دفتر سازماندهی حزب اتحادیه میهنی کردستان، اعلام کرد که از طرح پیشنهادی جامعه جهانی برای جایگزینی رفراندوم استقلال اقلیم کردستان و تعویق رفراندوم، استقبال می کند.
دفتر سازماندهی اتحادیه میهنی کردستان امروز شنبه با انتشار بیانیه ای، خواستار تعویق رفراندوم استقلال اقلیم کردستان شد.

در این بیانیه آمده که بهتر است رفراندوم با توجه به تهدیدات به وجود آمده علیه اقلیم کردستان، برای شرایطی که زمینه سازی های داخلی وخارجی بیشتری انجام شده باشد، به تعویق بیافتد.

این اطلاعیه طرح پیشنهادی جامعه جهانی برای جایگزینی رفراندوم را اقدامی مناسب دانسته است.

اختلاف میان حزب دمکرات و اتحادیه‌ میهنی بر سر رفراندوم در کرکوک

 اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در خصوص برگزاری همه‌پرسی استقلال در کرکوک دچار اختلاف شده تنش هایی در این زمینه به وجود آمده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت وابسته به جنبش تغییر، شب گذشته نیروهای امنیتی حزب دمکرات کردستان در محله شورا و کرکوک به یکی از دفاتر کمیسیون انتخابات حمله کرده با نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان روبرو شده اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، اتحادیه میهنی کردستان با برگزاری همه‌پرسی در این شهر مخالفت کرده تلاش های زیادی نیز برای عدم برگزاری آن در کرکوک انجام شده است. از سوی دیگر حزب دمکرات کردستان بر برگزاری این همه‌پرسی در شهر کرکوک تاکید دارد.

لازم به ذکر 15 روز پیش از این دفتر کمیسیون انتخابات در کرکوک آغاز به کار کرده تاکنون آماده سازی های لازم برای برگزاری همه‌پرسی در این شهر انجام نشده روز گذشته نیز مسئول این دفتر استعفا کرد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین