|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۷۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
گزارشی از انجام چالش نهنگ آبی در ایران مخابره نشده اما تاکنون جان بیش از 100 نوجوان در جهان را گرفته است.
 گزارشی از انجام چالش نهنگ آبی در ایران مخابره نشده اما تاکنون جان بیش از 100 نوجوان در جهان را گرفته است.

نهنگ آبی دانلود شدنی نیست، نمی توان آن را نصب کرد، این به اصطلاح بازی یک چالش در شبکه های مجازی است که از طریق گروه های مخفی در شبکه های مجازی انجام می شود.

اخیرا شاهد چالش های در فضای مجازی بودیم، چالش هایی مثل سطل آب یخ که مورد استقبال بسیاری از مردم جهان و سلبریتی ها قرار گرفت، نهنگ آبی اما از آن دسته چالش هایی نیست که از مورد استقبال مردم قرار گیرد.

گفته می شود این چالش برای اولین بار در یک گروه اینترنتی روسی شکل گرفت، نهنگ آبی شامل 50 عمل است که در نهایت برای نشان دادن شجاعت و جرات خودتان اقدام به انجام کارهایی می کنید که منجر به صدمه های زیاد و حتی مرگ می شود و از شما انتظار می رود که در حین انجام این کارها از خود فیلم و عکس بگیرید و در فضای مجازی پخش کنید.

آغاز ماجرا

تصور کنید شما یک گیمر نوجوان هستید و همیشه در حال بحث و جدل با هم سن و سالانتان برای اثبات جرأت، بر حسب اتفاق در شبکه اجتماعی به گروهی دعوت می شوید و بازی آغاز می شود و نهنگ آبی هر روز از شما درخواستی دارد درخواستی که عمل به آن می تواند جرأت شما را به همه ثابت کند. بد نیست برخی از دستورهای این بازی مرگبار را بخوانیم:

نوشتن عبارتی خاص روی دست یا بازو
خودزنی
کشیدن وال روی کاغذ
نوشتن یادداشتی در فضای مجازی در رابطه با وال بودن
خراشیدن عکس وال روی دست
راه رفتن روی پشت بام در ساعت 4 صبح
دیدن فیلم ترسناک برای یک روز کامل
بیمار شدن
ایستادن لبه پل
بالا رفتن از جرثقیل
ملاقات با وال (مشخص نشده آیا منظور از وال ارسال کننده دستورها است یا وال آبی)
در مراحل بعدی متصدی بازی به نحوی تلاش می کند تا متوجه شود شخصی که وارد بازی شده قابل اعتماد است یا خیر. پس از آن مراحل چالش ادامه پیدا می کند مراحلی که بیشتر آن ها به صورت رمزی و کد نویسی شده هستند اما برخی از آن ها که در این میان رمز گذاری نشده بودند مراحلی از قبیل: ملاقات با "وال" ، مشخص شدن تاریخ مرگ شرکت کننده ، صحبت نکردن در تمام طول روز و سوگند خوردن برای تبدیل شدن به یک وال همه این مراحل نوجوانانی را که صرفا برای انجام یک بازی یا به رخ کشیدن جرأت خود وارد چالش شده بودند آماده خودکشی می کند.

طبق آنچه که در سایت ها و خبرگزاری ها منتشر شده تا کنون بیش از صد نوجوان در جهان گرفتار دام این نهنگ آبی شده اند، البته به علت نبود مدرک کافی گزارش های حاکی از مرگ افراد در رابطه با اقدامات گفته شده را رد کرده اند اما در سراسر جهان خبرهایی عجیب از مرگ افرادی به گوش میرسد که بی ارتباط با این چالش ها نیست برای مثال میتوان به اتفاق سال 2016 برای فردی به نام فیلیپ بودکین اشاره کرد که در حال انجام این چالش ها دچار حمله قلبی شد و درگذشت، همچنین در آخرین اخبار منتشر شده میتوان به پسری 14 ساله از بمبئی هند اشاره کرد که برای نشان دادن جرات و شجاعت خود در این چالش از سقف خانه شان پرید و این کار منجر به مرگ او شد.

همچنین گزارش هایی مبنی بر مرگ های عجیب در کانادا و روسیه گواه بر این موضوع هستند که این چالش 50 روزه، قربانیانی در سرتاسر جهان گرفته است.

مبارزه با نهنگ آبی

در جهت مبارزه با این چالش و جلوگیری از همه گیر شدن آن حکومت ها به مسولان موتور های جستجو مثل گوگل و یاهو و شبکه های مجازی مثل اینستاگرام دستور داده اند که هرگونه لینک حاوی اینگونه اقدامات را ببندند و از نشر آن جلوگیری کنند. همچنین به خواسته مسئولان والدین با وجود دنیای بی مرز اینترنت باید بیش از پیش به رفتارهای فرزندان خود توجه کنند. گفتنی است تاکنون اثری از این چالش در میان جوانان ایرانی دیده نشده است.

منبع : برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین