|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۷۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
ادگار هارل، یکی از بازماندگان این حادثه، می‌گوید: «وقتی 100 یارد از کشتی زیر آب رفت، می‌دانستیم که کار کشتی تمام است و باید به دنبال راه نجاتی برای خودمان باشیم».
لاشه ناو جنگی ایندیاناپلیس که در جنگ جهانی دوم غرق شده بود، پس از گذشت 72 سال کشف شد.

 به نقل از ScienceAlert، بیش از 70 سال از ناپدید شدن ناو جنگی آمریکایی که نقش مهمی در لحظات پایانی جنگ جهانی دوم داشت، می‌گذرد و تازه دانشمندان موفق شدند لاشه آن را پیدا کنند.

در 30 ژوئیه 1945، ناو جنگی ایندیاناپلیس پس از حمله یک زیردریایی ژاپنی، غرق شد. این اتفاق تنها چند روز بعد از حمله اتمی به هیروشیما روی داد اما تا همین اواخر کسی از محل آرامگاه ابدی آن خبر نداشت.

تیمی از محققان به سرپرستی پل الن، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، موفق به کشف لاشه این ناو جنگی در عمق 5500 متری شمال اقیانوس آرام شدند.

ناو جنگی ایندیاناپلیس نه تنها نقشی تاریخی در تحویل اورانیوم و اجزای دیگر برای آماده‌سازی «Little Boy»، اولین بمب اتمی استفاده شده در جنگ، داشته است، بلکه یادآور غم‌انگیزترین فاجعه نیروی دریایی آمریکا که منجر به کشته شدن صدها ملوان شد، نیز هست.

این ناو جنگی پس از تحویل اجزای بمب اتمی، در راه بازگشت بود که مورد حمله دو اژدر از یک زیردریایی ژاپنی قرار گرفت و سپس به سرعت غرق شد.



تنها 12 دقیقه طول کشید تا ناو جنگی ایندیاناپلیس غرق شود به همین خاطر ملوانان فرصت کافی برای به کارگیری تجهیزات نجات را نداشتند. خدمه کشتی نتوانستند درخواست کمک کنند یا سیگنال اضطراری بفرستند چراکه سیستم ارتباطی در طی حمله از بین رفته بود.

ادگار هارل، یکی از بازماندگان این حادثه، می‌گوید: «وقتی 100 یارد از کشتی زیر آب رفت، می‌دانستیم که کار کشتی تمام است و باید به دنبال راه نجاتی برای خودمان باشیم».

تنها 800 نفر از 1196 ملوان و خدمه ایندیاناپلیس از غرق شدن کشتی جان سالم به در بردند. نجات یافتگان برای چهار روز در دریای فیلیپین سرگردان بودند تا این که به طور تصادفی توسط گشت شناسایی شدند. بسیاری از آنها غرق شدند، طعمه کوسه‌ها شدند یا از کم‌آبی جان سپردند. در نهایت 316 نفر از این فاجعه جان سالم به دربردند.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین