|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۷۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
در پی افزایش جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی؛ تلاش های دیپلماتیک کره جنوبی و چین به منظور جلوگیری از جنگ و تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
 در پی افزایش جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی؛ تلاش های دیپلماتیک کره جنوبی و چین به منظور جلوگیری از جنگ و تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

مناقشه میان آمریکا و کره شمالی که طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده بود، نگرانی شدید کشورهای منطقه بویژه چین و کره جنوبی را در پی داشت و علاوه بر سئول، مقامات چین نیز رایزنی های سیاسی گسترده ای را برای جلوگیری از جنگ احتمالی انجام داده اند.

در همین راستا، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای خاطرنشان کرد که تلاش های دیپلماتیک این کشور همچنان ادامه دارد زیرا بحران ماه اوت در منطقه هنوز خاتمه نیافته است.

ماه اوت (مرداد - شهریور) برای شبه جزیره کره بحرانی توصیف شده است زیرا از یک سو آمریکا و کره جنوبی می خواهند رزمایشی را در این ماه برگزار کنند و از سوی دیگر احتمال می رود کره شمالی آماده پرتاب یک موشک بالستیک از روی زیردریایی باشد.

این در حالیست که «سونگ یونگ مو» و «جیمز ماتیس» وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا نیز امروز پنجشنبه در یک گفت وگوی تلفنی در خصوص شبه جزیره کره، فعالیت های موشکی و اتمی کره شمالی و همچنین گسترش همکاریهای دوجانبه رایزنی کردند.

روزنامه چاینا دیلی چین روز پنجشنبه اعلام کرد که چین هنوز نگران تشدید تنش هاست اما امیدوار است با تلاش های دیپلماتیک این چالش برطرف شود.

نگرانی چین حتی باعث شد تا «وانگ یی» وزیر خارجه چین این هفته با همتایان آلمانی و روسی خود گفت وگو کند و به آنان مشکلات موجود در منطقه را گوشزد نماید.

وی به همتای روس خود گفته است که چین و روسیه برای حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره کره باید همکاری نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان هم در گفت و گوی تلفنی این هفته با «وانگ یی» به وی گفت که همه باید از تاریخ تلخ جنگ در اروپا عبرت بگیرند و از تنش پرهیز کنند.

این اقدامات دیپلماتیک در شرایطی انجام می شود که کره شمالی و آمریکا همچنان درگیر یک جدال لفظی جدی هستند و هر دو طرف یکدیگر را تهدید به اقدامی تلافی جویانه می کنند.

چین از بابت رزمایشی که قرار است آمریکا و کره جنوبی برگزار کنند و همچنین تاکید دو کشور بر استقرار سامانه ضد موشکی «تاد» آمریکا در شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرده و این تحرکات را باعث تشدید تنش ها دانسته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین