|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
رییس سازمان ملی استاندارد ایران:
کد خبر: ۱۷۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
به زودی علاوه بر مرز باشماق دو نقطه مرزی دیگر نیز به عنوان مبادی ورودی و خروجی به طور آماده سازی می شوند و به همین دلیل ارتقای جایگاه و تعداد نیروهای سازمان ملی استاندارد ایران در مریوان ضرورت دارد.
تعامل بین دستگاهی در کشور، زمینه رشد اقتصادی و رونق صادرات را فراهم می آورد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد، نیره پیروزبخت،  شامگاه سه شنبه  در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: فعالیت های اقتصادی در استان کردستان روند توسعه رو به رشدی را دنبال می کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: سازمان استاندارد یک سازمان حاکمیتی و فرابخشی است و به دلیل نقش و اهمیتی که در سلامت و امینی و صادرات و واردات دارد  باید توسعه یابد.

وی با اشاره به برخیمشکلات صادرات از مرز باشماق اظهار داشت: همین اندک مسائل در تعامل بین دستگاه های استان رفع می شود.

پیروزبخت با بیان اینکه سطح استاندارد های جمهوری اسلامی ایران بالاتر از استاندارد کشور عراق است افزود: در دوره های مختلف خواسته های طرفین در زمینه صادرات مورد بررسی قرار گرفته و در صدد موانع موجود هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه، اظهار داشت: صادرات به سلیمانیه از کردستان دارای مشکلات پیچیده تری است که با مذاکرات مرزی می توان این مشکلات را رفع کرد.

وی افزود: درصورتیکه هماهنگی درون استانی میان دستگاه ها بوجود آید در تجارت با کشور های مختلف به مشکل بر نخواهیم خورد.

در این نشست ، محمد شفيعي، فرماندار مریوان با ارايه گزارشی از وضعیت اقتصادی و جایگاه مریوان در صادرات و واردات گفت: ما از رییس سازمان ملی استاندارد ایران تقاضا داریم که به دلیل تنوع فعالیت های اقتصادی و واردات و صادرات در این شهرستان آزمایشگاه های تخصصی در این شهرستان تاسیس و نمايندگي استاندارد به اداره ارتقاء یابد.

فرماندار مریوان افزود: به زودی علاوه بر مرز باشماق دو نقطه مرزی دیگر نیز به عنوان مبادی ورودی و خروجی به طور آماده سازی می شوند و به همین دلیل ارتقای جایگاه و تعداد نیروهای سازمان ملی استاندارد ایران در مریوان ضرورت دارد.

شفيعي ادامه داد: ما سازمان ملی استاندارد ایران را در تکمیل ساختمان و تجهیز آزمایشگاه ها همراهی خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه تعدادی از مدیران اقتصادی مریوان، به بیان مشکلات و تنگناهای قانونی و اداری و زمینه های همکاری و حمایت سازمان ملی استاندارد پرداختند.

در این نشست علاوه بر مدیران اقتصادی شهرستان مریوان، مدیران آزمایشگاه های همکار و مدیران نمایندگی های استاندارد در این نقاط مرزی نیز حضور داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین