|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۷۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
جونان در پاسخ به این که آیا این دیدگاه باعث تنش در نشست اوپک خواهد شد، گفت: این موضوع به گفت‌ و گوی بیشتر منتهی خواهد شد.
 وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی اعلام کرد: این کشور آماده است به اوپک بپیوندد به شرط این که ناچار نشود تولید نفت خام خود را گاه به گاه محدود کند.

 ایگناسیوس جونان، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی که برای دیدار با تولیدکنندگان بزرگ نفت در هوستون آمریکا بسر می‌برد، در مصاحبه‌ای گفت: ما بایستی امتیاز داشته باشیم تا کاهش تولید را دنبال نکنیم.

اندونزی دو ماه قبل اعلام کرده بود که در حال بررسی پیوستن مجدد به اوپک است. این کشور طی سال‌های اخیر چند بار اوپک را ترک کرده و دوباره به آن پیوسته است. اندونزی حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند و در صورت پیوستن مجدد، پانزدهمین عضو اوپک خواهد بود.

مذاکرات عضویت در حالی مطرح می‌شود که اعضای اوپک با اشباع عرضه نفت در سراسر جهان که تا حدودی به دلیل تولید رو به رشد مناطق شیل آمریکا است، دست و پنجه نرم می‌کند.

وزیر انرژی اندونزی گفت: اندونزی تقریبا دو برابر میزان نفتی که تولید می‌کند واردات دارد بنابراین از قیمت کنونی نفت که نزدیک به ۵۰ دلار در هر بشکه است، راضی است.

جونان در پاسخ به این که آیا این دیدگاه باعث تنش در نشست اوپک خواهد شد، گفت: این موضوع به گفت‌ و گوی بیشتر منتهی خواهد شد.

وی که سال گذشته به عنوان وزیر انرژی اندونزی منصوب شد، با مدیران شرکت‌های شورون، اکسون موبیل، کونوکو فیلیپس و سایرین در هوستون دیدار کرد تا علاقه آنها را برای سرمایه‌ گذاری در اندونزی جلب کنند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی اندونزی گفت: این بخشی از تلاش برای دیالوگ بیشتر با شرکای تجاری ما است و در همین راستا، من مذاکرات طولانی با شورون درباره فعالیت‌های این شرکت در پرمین باسین که بزرگ‌ترین میدان نفتی آمریکا است، داشته‌ام.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین