|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۷۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
عرضه‌ی بسته‌ی فیلمی با عنوان «هدیه‌ای برای آقای رییس جمهور»، راهیابی فیلم زرد به جشنواره روسیه،برگزیده شدن «سوزنبان» در ایتالیا و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
 عرضه‌ی بسته‌ی فیلمی با عنوان «هدیه‌ای برای آقای رییس جمهور»، راهیابی فیلم زرد به جشنواره روسیه،برگزیده شدن «سوزنبان» در ایتالیا و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

همزمان با فرارسیدن دهه کرامت، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، بسته فیلمی با عنوان «هدیه‌ای برای آقای رئیس جمهور» و با محوریت آثار اقتصاد مقاومتی جهت اکران به این مناسبت ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، همزمان با فرارسیدن دهه کرامت، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، بسته فیلمی با عنوان «هدیه‌ای برای آقای رئیس جمهور» و با محوریت آثار اقتصاد مقاومتی جهت اکران به این مناسبت ارائه کرد.

بنابراین گزارش، توجه مردم و مسئولان به توان و ظرفیت داخلی برای پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی، طرح مطالبات مردم به خصوص در عرصه اشتغال و تولید و شکستن فضای دو قطبی و همدلی با دولت  در جهت رفع مسائل اقتصادی از جمله اهداف این بسته ویژه اکران کنندگان جشنواره عمار است.

بر اساس این گزارش، مستند «چهل و 4 نفر»، به کارگردانی امیر مهریزدان، اولین اثر این مجموعه فیلم ویژه جشنواره عمار است.

«چهل و 4 نفر» که برای اولین بار وارد شبکه اکران مردمی عمار می‌شود، روایت زندگی اکرم جعفری، بانوی کارآفرینی است که در مغازه خود تنها محصولات ایرانی را می‌فروشد. خانم جعفری به عنوان قهرمان این مستند که فانوس هفتمین جشنواره عمار را هم در کارنامه دارد، نشان استقلال این جشنواره را دریافت کرده است.

مستند «عروس وامنان» به کارگردانی فاطمه مرزبان، دیگر اثر این مجموعه است که به موضوع کشت زعفران در یکی از روستاهای استان گلستان و با روایت جوانی به نام علی از اهالی همان روستا می‌پردازد. این مستند، فانوس ششمین جشنواره عمار را در کارنامه دارد.

«چین آخر» به کارگردانی سعید حسین پور، روایت چایکاری است که همسر خود را از دست داده و با دختر خود زندگی می‌کند و از طریق فروش چای امرار معاش می‌نماید و حالا در شرایطی که چای را از وی نمی خرند مجبور شده است که زمین چایکاری خود را به فروش بگذارد. این مستند هم برای اولین بار در شبکه اکران مردمی جشنواره عمار به نمایش درمی‌آید.

مستند «آفراندن» به کارگردانی علی قادری، اثر بعدی بسته ویژه اکران جشنواره عمار است که تلاش و ابتکار «سوران پیامی»، جوان مهابادی را به تصویر می‌کشد که توانسته در کنار اشتغال‌زایی، کشور را از واردات محصول خارجی بی‌نیاز کند.

«چوب بستنی»، دیگر اثر جشنواره عمار برای دهه کرامت با موضوع اقتصاد مقاومتی است. این مستند، داستان جوانی است که با اطلاع از واردات عجیب چوب بستنی به کشور، با تلاش و پیگیری مستمر، در جهت بی‌نیازی کشور از این واردات اقدام می‌کند و کارخانه‌ای را در شهرستان زرندیه مرکزی ایجاد می‌کند.

«وقتی گفتند نمی‌شود»، اثر دیگری از فاطمه مرزبان است که داستان زوج جوان گلستانی را روایت می‌کند که علی‌رغم همه مشکلات و موانعی که برایشان پیش می‌آید و با وجود مخالفت‌های مسئولان شهرشان، اولین مزرعه پرورش شترمرغ را در استان خود ایجاد می‌کنند. «رسول ممیان» سوژه اصلی این مستند، در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، نشان «استقلال» این جشنواره را دریافت کرده است.

«قابلمه»، اثری کوتاه به کارگردانی حسین دارابی، عنوان اثر بعدی این مجموعه ویژه جشنواره عمار است که با زبانی طنز سعی در فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی دارد.

تیزرهای کوتاه اقتصاد مقاومتی به نویسندگی محمد نیکدل، شامل چهار فیلم کوتاه 1 دقیقه‌ای با عناوین .. است که در راستای توجه و عمل به منویات رهبری در راستای پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی تولید شده است.

موشن گرافیک «انتخاب با خودمونه» و انیمیشن «قهرمانان مدرسه» دو اثر دیگر اصلی این بسته فیلم برای ایام دهه کرامت است که از طرف دبیرخانه جشنواره عمار ارائه شده است. این آثار هم برای اولین بار وارد شبکه اکران مردمی می‌شوند.

همچنین مستند «حراج بزرگ»، «سید احمد»، «به خاطر یک مشت علف»، «روزگار اکبر»، «پیشگامان یاری خدا و رسول»، «مقاومت تا پیشرفت»، «تا قاف»، «یک روز، یک زندگی»، «شوره»، «لباس ایرانی»، «تحریم شکنان»، «انعکاس»، «جامدادی»، «بدون شرح» به همراه آثار دیگری با توجه به هر منطقه، مجموعه فیلمهای ارائه شده جشنواره عمار برای اکران در دهه کرامت است.

فیلم «زرد» به بخش مسابقه‌ جشنواره بین المللی فیلم هنر روسیه راه یافت

فیلم سینمایی «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی زاده و تهیه کنندگی کامران مجیدی به بخش مسابقه‌ سومین جشنواره بین‌المللی  bridge of art روسیه راه یافت.

اولین ساخته ی بلند سینمایی تقی زاده که پیش از این در جشنواره بین‌المللی شانگهای جایزه ی ویژه هیأت داوران برای بهترین کارگردانی و جایزه بهترین نقش اول زن را دریافت کرد، به زودی در جشنواره بین‌المللی فیلم bridge of art روسیه روی پرده می‌رود.

این جشنواره از ۲۳ تا ۲۸ آگوست (اول تا ششم شهریور ماه) در شهر روستوف روسیه برگزار می‌شود و فیلم «زرد»در دومین حضور بین‌المللی خود، در بخش مسابقه این رویداد به نمایش در می‌آید.

پخش بین المللی "زرد" برعهده   Iran ArtHouse Film به مدیریت مرجان علیزاده است.

همچنین فیلم «زرد» پاییز امسال در گروه سینمایی قدس بعد از فیلم «خالتور» نمایش در می‌آید.

در خلاصه داستان «زرد» که فیلمی پربازیگر است، آمده: آدمهای عجیبی هستیم... امروزمون با فردا خیلی فرق میکنه...

بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، امیرعلی نبویان، متین ستوده، مرتضی تقی زاده، علی صالحی، شهروز دل افکار، حسین نائینی، رضا شمس الدین، فرهاد مهدوی و حسین مهری در «زرد» به ایفای نقش می پردازند.

«سوزنبان» برنده جایزه «آقای رُوسی» جشنواره انیمیشن ایتالیا شد

فیلم انیمیشن «سوزنبان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهدی خرمیان، برنده جایزه «آقای رُوسی» از جشنواره انیمیشن ایتالیا شد.

سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی «کارتون کلاب ایتالیا» از 26 تیر تا 1 مردادماه 96 در شهر «ریمینی» ایتالیا برگزار شد و فیلم انیمیشن «سوزنبان» ساخته «مهدی خرمیان» در آیین پایانی این رویداد، موفق به کسب جایزه «آقای رُوسی» Signor Rossi Award جشنواره شد.

آقای رُوسی مشهورترین کاراکتر خلق شده توسط انیماتور مشهور ایتالیایی «برونو بوزتو» است.

انیمیشن «سوزنبان» درباره‌ی سوزنبان پیری است که سال‌ها به انتظار زنی در یک ایستگاه نشسته است تا اینکه متوجه می‌شود این زن در تخیل اوست...

در این دوره از جشنواره «کارتون کلاب ایتالیا» که 250 فیلم از آسیا، اروپا و آمریکا به نمایش درآمد، دو فیلم انیمیشن دیگر تولیدی این «مرکز» با عناوین «بادسر» و «پیشخدمت» نیز حضور داشتند.

گفتنی است که انیمیشن «سوزنبان» طی روزهای 4 تا 8 مردادماه، در جشنواره بین‌المللی کارتون و انیمیشن «سئول» کره‌جنوبی (SICAF) هم به نمایش درمی‌آید.

ابراهیم پشت‌کوهی نمایش «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» را به صحنه می‌برد

نمایش «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی از 4 مرداد در بندرعباس روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» اثری از گروه تئاتر تی‌تووک، به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، از کارگردانان مطرح هرمزگان و تهیه‌کنندگی سیدمحمد بنی‌هاشمی، از 4 تا 13 مردادماه، هر شب ساعت 20 در فرهنگسرای طوبی بندرعباس اجرا خواهد شد.

این نمایش اقتباس تازه‌ای از «مکبث» شکسپیر است که با بهره‌گیری از آیین زار هرمزگان تبدیل به اثری متفاوت شده است.

محمد سایبانی، بهنام پانیزه، بهروز عباسی، حسین اصیلی، الهام اسکندری و سارا شاهی در این نمایش بازی می‌کنند. دیگر عوامل نمایش عبارتند از: آهنگساز: بهرنگ عباس‌پور، نوازنده: عماد زارعی، نوازنده: مسعود خادمی، دستیار کارگردان: سعید عیسایی، منشی صحنه: دریا سایبانی.

نمایش «تنها ...» در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف داخلی و خارجی افتخارات زیادی کسب کرده که از آن جمله می‌توان اشاره کرد به: اثر برگزیده بخش تجربه‌های نو جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش برگزیده فستیوال شب‌های مسکو و اجرای عموم در کشورهای آلمان، ارمنستان و آوینیون فرانسه. همچنین نمایش نام‌برده تاکنون در داخل کشور نیز در شهرهای بندرعباس، تهران، یزد، آمل و شهرکرد اجرای عموم داشته است.

علاقه‌مندان تئاتر در بندرعباس، می‌توانند برای تماشای این اثر نمایشی در روزهای یادشده، ساعت 20 به فرهنگسرای طوبی مراجعه بکنند.

نکوداشت زنده‌یاد حبیب‌اله کاسه‌ساز در افتتاحیه جشنواره شهر

به پاس بیش از سه دهه فعالیت زنده‌یاد حبیب‌اله کاسه‌ساز تهیه‌کننده سینمای ایران، نکوداشت این سینماگر فقید در افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برگزار می‌شود.

حبیب‌اله کاسه‌ساز از جمله تهیه‌کنندگان و مدیران سینمای انقلاب و دفاع مقدس است که پس از تحمل یک دوره سخت بیماری، 28 تیرماه 1396 در سن 55 سالگی دار فانی را وداع گفت.

کاسه‌ساز علاوه بر تهیه‌کنندگی، فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» را در مقام کارگردان جلوی دوربین برد که موسسه تصویر شهر یکی از تهیه‌کنندگان آن بود.

ستاد برگزاری ششمین جشنواره فیلم شهر به پاس تلاش ایشان برای سینمای ایران، نکوداشت این سینماگر فقید را در مراسم افتتاحیه برگزار می‌کند.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از 9 الی 14 مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

سی شب، سی بازیگر

نمایش "خواب خیس ماهی" به کارگردانی پویان درزی در هر اجرای خود میزبان یکی از بازیگران سینما و تلویزیون و حضور آنها بر صحنه خواهد بود.

نمایش "خواب خیس ماهی" که این روزها در تماشاخانه پایتخت به صحنه می‌رود، در هر اجرای خود شاهد حضور یکی از بازیگران سینما و تلویزیون و نقش آفرینی آنها بر صحنه نمایش خواهد بود.

تاکنون این اثر میزبان هنرمندانی چون همایون ارشادی، گلاب آدینه، شیرین بینا، جلیل فرجاد، مونا فرجاد، خسرو شهراز، سامان سالور، سروش جمشیدی، جلال‌الدین دری، مجید گرجیان، مسعود ردایی، مهدی میامی، هادی قمیشی، مژگان طباطبایی، فرهاد بشارتی، نگین صدیق گویا، حسام محمودی، فرامرز قلیچ‌خانی، محمودرضا دریان، فرید قبادی، احسان حاجی‌پور، محسن افشانی، سیروسهمتی، مهرداد ضیایی، امین بهروزی، سید وحید حسنی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی‌پور، بهروز چاهل و ... بوده است.

نفیسه روشن، پویان درزی، شهره مکری، ارسطو خوش‌رزم، پیام احمدی‌نیا، فرزانه سهیلی، شیرین صمدی و علیرضا مهران در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند.

نمایش «خواب خیس ماهی» به کارگردانی پویان درزی تا 21 مرداد هر شب ساعت 22:30 در تماشاخانه پایتخت روی صحنه است.

«الف وارد می‌شود» افتتاح می‌شود

نمایش« الف وارد می‌شود» به نویسندگی آرمان طیران و کارگردانی برکه فروتن روز سه‌شنبه سوم مردادماه با حضور بهروز بقایی و رضا بنفشه‌خواه در خانه نمایش افتتاح می‌شود.

این اثر نمایشی به نویسندگی آرمان طیران و کارگردانی برکه فروتن از روز یکشنبه اول مردادماه اجرای خود را در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر آغاز کرد. این اثر نمایشی روز سه‌شنبه سوم مردادماه با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه توسط بهروز بقایی و رضا بنفشه‌خواه افتتاح می‌شود.

در این نمایش بازیگرانی چون؛ مختار سائقی، حسن اسدی، صفورا کاظم پور، مینو نوبهاری،پدرام خیرابی بازی دارند.

نمایش«الف وارد می‌شود» داستان تنهایی و افسردگی بازیگران مشهوری است که پس از دوره‌ای شهرت به‌تنهایی خود فرو می‌روند.

نمایش« الف وارد می‌شود» هرروز به‌استثناء روزهای شنبه ساعت 20 به مدت‌زمان 70 دقیقه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر اجرا می‌شود.

آرژانتین میزبان «یتیم‌خانه ایران» می‌شود

فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به همت مرکز فرهنگی ال خارتچه، 26 جولای، روز چهارشنبه این هفته در بوینس‌آیرس، پایتخت آرژانتین اکران و نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش «....»، فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به همت مرکز فرهنگی ال خارتچه، 26 جولای، روز چهارشنبه این هفته در بوینس‌آیرس، پایتخت آرژانتین اکران می‌شود.

بنابرین گزارش، برخلاف اکران‌های پیشین، این برنامه اکران به صورت عمومی نیست و با حضور فعالان فرهنگی-رسانه‌ای آرژانتین همراه با نقد و بررسی آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی برگزار می‌شود.

گفتنی است پیش‌تر، این فیلم سینمایی به همراه فیلم‌های «قلاده‌های طلا»، «تنهای تنهای تنها» و تعدادی از آثار جشنواره مردمی فیلم عمار در قالب هفته فیلم سینمای مستقل ایران و با شعار «ایرانی که ندیده‌اید» در دانشگاه UNALR شهر لاریوخا و همچنین دو سالن سینمایی گامونت و تیپوگرافیکو  پایتخت کشور آرژانتین اکران و با استقبال مردم مواجه شده بود.

کارگاه‌ «تولید مشترک» برگزار می‌شود

کارگاه‌های «تولید مشترک» همزمان با  هفته فیلم ارمنستان در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

درایام برگزاری هفته فیلم ارمنستان از سوی گروه سینمایی هنروتجربه دو کارگاه فیلم‌سازی در تهران و دو کارگاه فیلم‌سازی در شیراز و مشهد برگزار می‌شود.

فردا سه شنبه سوم مرداد کارگاه تولید مشترک با حضور دو کارگردان ارمنستانی آرام شهبازیان ،آرن واتیان ، دو کارگردان از ایران مجید برزگر ،آناهید آباد  و شاهین امین( مجری کارشناس) ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

هم چنین با حضور این دو کارگردان ارمنستانی دو کارگاه در شیراز و مشهد برگزار خواهد شد. چهارشنبه چهارم مرداد پردیس گلستان شیراز ساعت ۱۹ با همکاری گالری سروناز این شهر  میزبان کارگاه تولید فیلم در ارمنستان با کارشناسی آناهید آباد است.  روز شنبه هفتم مرداد  نیز همین کارگاه با کارشناسی آناهید آباد و روبرت صافاریان ساعت ۱۹ در پردیس هویزه مشهد برگزار می‌شود.

روز گذشته اول مرداد پس از مراسم افتتاحیه نیز در همین چارچوب کارگاه تولید فیلم در ارمنستان با حضور آرام شهبازیان و آرن واتیان و کارشناسان سینما آناهید آباد و روبرت صافاریان برگزار شد.

هفته فیلم ارمنستان از یکم تا هفتم مرداد ماه در خانه هنرمندان، پردیس هویزه مشهد و پردیس گلستان شیراز اجرا می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین