|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۷۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
در ادامه سفیر روسیه با تشکر از مواضع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظرات شما را به مسکو منتقل خواهم کرد.
 تعمیق همکاری‌های استراتژیک در عرصه‌های اقتصادی و امنیتی منطقه در دیدار سفیر روسیه با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تاکید قرار گرفت.

محسن رضایی صبح امروز در دیدار با لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با راهبردی خواندن نگاه دو کشور، عزم و اراده دو ملت را در نگاه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور روسیه متجلی دانست و افزود: نقش و جایگاه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور روسیه در تقویت مناسبات و همکاری‌های دو کشور، مهم و اساسی بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر گسترش روابط ایران و روسیه گفت: باید تلاش کنیم تصمیم سازان دو کشور، این روابط را به‌منزله یک سرمایه ارزشمند دانسته و از تعمیق آن حمایت کنند. ما دولتمردان روسیه را افرادی مستقل و عاقل یافته‌ایم که در این سال‌ها در برابر فشارهای آمریکا، مقاومت کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بر لزوم توسعه همکاری‌های استراتژیک ایران و روسیه در موضوعات اقتصادی، سیاسی و امنیتی در عراق و سوریه تأکید کرد و افزود: ما و روسیه تحریم هستیم و می‌توانیم از این تحریم‌ها با همکاری هم یک فرصت تاریخی بسازیم و از بازارهای مشترک ایران، روسیه در منطقه برای سرمایه‌گذاری و مبادلات اقتصادی بهره ببریم.

در ادامه سفیر روسیه با تشکر از مواضع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظرات شما را به مسکو منتقل خواهم کرد.

وی افزود: در هنگام سفر آقای پوتین به ایران و دیدارش با مقام معظم رهبری، شاهد روابط گرم و توام با احترام سران دو کشور بودم. نشست همکاری‌های روسیه، ایران و ترکیه در موضوع سوریه به‌زودی برگزار خواهد شد و همچنین چهاردهمین نشست مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز در شرف تشکیل است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین