|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۶۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
در شرایطی که یکی از سوداگران بازار بورس در واکنش به افشاگری انتخاب در خصوص تحرکات مشکوک اخیر تلاش کرد با فرافکنی موضوع را منحرف کند یک نامه بورسی صحت گزارش اخیر را تایید کرد .
   در پایان معاملات یکشنبه 18 تیرماه  1396 ، شاخص کل بورس 104 واحد افزایش داشت و به رقم 78985 واحد رسید.
 
مهدی نوروزی در سایت انتخاب نوشت: در این راستا، نمادهای همراه با 57 واحد ، فخوز با 56 واحد ، خپارس با 22 واحد، بیشترین تاثیر مثبت و فخاس با 35 واحد ، پترول با 13 واحد ، پارسان با 8 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 261 میلیارد تومان رسید.

در بازار فرابورس شاخص کل ( آیفکس ) 4 واحد افزایش یافت و به رقم 900 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 308 میلیارد تومان رسید.
 
بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای ، آپ ( آسان پرداخت پرشین ) با رقم تقریبی 11 میلیارد و 600 میلیون تومان ، حسیر ( ریل سیر کوثر )  با رقم تقریبی 5 میلیارد و 700 میلیون تومان ، ثاژن ( سخت آژند ) با رقم تقریبی 5 میلیارد و 700 میلیون تومان ، ارفع ( شرکت آهن و فولاد ارفع ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 800 میلیون تومان ، شلیا ( شرکت مواد ویژه لیا )  بارقم تقریبی 4 میلیارد و 500 میلیون تومان  ، قهکمت ( قند هکمتان ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 400 میلیون تومان است.
 
در بازار چه خبر بود ؟
 
در ادامه افزایش ارزش معاملات بازار که از روز گذشته به مدد نمادهای پالایشگاهی آغاز شده است ، امروز نمادهای گروه خودروساز پیشتاز بازار شدند.
 
در این راستا در غیاب نماد خساپا ( سایپا ) ، نماد های معاملاتی خزامیا ( زامیاد ) با بیش از 29 میلیون و 600 هزار برگه سهم ، خپارس ( پارس خودرو ) با بیش از 29 میلیون برگه سهم و خودرو ( ایران خودرو ) با بیش از 12 میلیون برگه سهم ، بیشترین حجم معاملات این گروه را به خود اختصاص دادند.
 
در گروه های دیگر بازار نیز نماد معاملاتی ارفع ( شرکت آهن و فولاد ارفع ) با افزایش تقاضا همراه شد و با حجم معاملات بیش از 18 میلیون برگه سهم در قیمت 2595 ريال صف خرید شد.
 
نمادهای معاملاتی قزوین ( قند قزوین ) ، کاذر ( فرآورده های نسوز آذر ) ، کفرا ( فرآورده های نسوز آذر ) ، غمارگ ( مارگارین ) از جمله نمادهایی بودند که صف خرید داشتند.
 
در نماد معاملاتی مداران ، شرکت داده پردازی ایران با ارائه اطلاعات شفاف سازی از طریق سامانه کدال – سامانه رسمی بازار سرمایه- اعلام داشت درخصوص پروژه کارت سلامت وسایر برنامه های عملیاتی شرکت ، هیچگونه تحول جدید و یا مکتوبه و مصوبه ای در مورد پروژه های اشاره شده به شرکت ابلاغ نشده و در مقطع زمانی فعلی اطلاعات افشا نشده ای درخصوص پروژه های مذکور و سایر برنامه های عملیاتی شرکت وجود ندارد .

تلاش ناکام یک سوداگر برای فرافکنی درباره تحرکات مشکوک در بورس/ برخی جلوداران لاپوشانی محلی از "اعراب" ندارند؛ عوامل اصلی را معرفی کنید

در شرایطی که یکی از سوداگران بازار بورس در واکنش به افشاگری انتخاب در خصوص تحرکات مشکوک اخیر تلاش کرد با فرافکنی موضوع را منحرف کند یک نامه بورسی صحت گزارش اخیر را تایید کرد .

این فرد اخیرا برای فرافکنی در خصوص افشای اقدامات سوداگرانه آنها، مثالی بی ربط به میان کشیده و تلاش کرده است تا وانمود کند تحرکات اخیر مسکوک نبوده و اعتراضات به آن ناشی از عدم توانایی معترضان در تحلیل شرایط بازار است !
مثال فرد مذکور که آن را در فضای مجازی نشر داده، مربوط به تغییرات قيمت سهم زاگرس و شفن در هفته های اخیر بود. این در حالی است که اساسا بحثی در مورد این شرکت ها وجود نداشت. بلکه خود سوداگران بهتر می دانند که تغییر عجیب قیمت سهم در مورد کدام نمادها غیرعادی بوده است.

برای روشن تر شدن موضوع کافی است به تغییر قیمت غیرعادی قیمت سهم شرکت بالاس ( مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن ) توجه کنیم.

جالب است که فرد سوداگر موردنظر در مورد این شرکت و مدیرعامل آن تبلیغات وسیعی در فضای مجازی انجام داده بود تا پروژه مورد نظر خود را پیاده کند.

اما پس از بسته شدن نماد شرکت، همان مدیرعامل در نامه به بورس، اتفاقات رخ داده درمورد شرکت بالاست را ناشی از سفته بازی دانست !

به بیان ساده تر، شرکت مذکور که دستاویز سوداگران شده بود به صراحت اعلام کرد که هیچ اتفاقی که منجر به تغییر ناگهانی قیمت سهم آن شده باشد رخ نداده است !
 
ادامه افزایش ارزش معاملات بازار سرمایه / سند جدید که افشاگری اخیر را تایید می کند + سند

از طرفی خبر اخیر مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس درباره وجود 3 پرونده تخلفاتی برای «شلیا» با بازدهی 282 درصدی عملا تحرکات سوداگرانه در بورس را تایید کرد.

با این وجود، شواهد نشان می دهد فرد مذکور که جلودار لاپوشانی تحرکات اخیر شده در بازار بورس محلی از "اعراب" ندارد و باید منتظر ماند و از مراجع نظارتی خواست تا عوامل اصلی چنین اقداماتی را که در نهایت دودش به چشم سرمایه گذاران و دولت تدبیر و امید خواهد رفت را معرفی کنند.

در پایان معاملات امروز، نمادهای فروس، چکاوه، ثاباد، فخوز، قثابت، ثعمرا ، غشهداب به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی شسپا، فسپا، کطبس جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه ، پارسیان ، ولغدر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هرسهم، نماد معاملاتي اوراق صكوك اجاره شركت واسط مالي دي يكم  به منظور پرداخت اجاره بهاي سه ماهه اوراق ، هپکو جهت برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده صاحبان سهام شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین