|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۱۶۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
چون کسی نیست که وقاحت کی‌روش را زیرسوال ببرد. فدراسیون تاج، کفاشیان و غیره ندارد. همه برابر کی‌روش سکوت کرده‌اند و با این سکوت به بهترین نحو مدیریت می‌کنیم.
 سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: بهترین شیوه مدیریتی عمل به خواسته‌های کی‌روش و سکوت در برابر کارهای اوست.

محمد مایلی‌کهن در خصوص اینکه مهدی تاج اعلام کرده برکناری علیرضا اسدی از دبیرکلی فدراسیون فوتبال ربطی به بیانیه کی‌روش ندارد و موفقیت تیم ملی فوتبال نشان می‌دهد که نباید توجهی به انتقادات کرد، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «آن روزی که من گفتم در جام جهانی هر مربی دیگری جای کی‌روش بود باز هم ما در گروه 4 تیمی چهارم می‌شدیم حرفم از نظر خیلی‌ها درست نبود چون برابر آرژانتین با اختلاف یک گل شکست خورده بودیم و مخالفان این حرف مدعی بودند که این بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران بود که تا به امروز آن هم با کی‌روش به دست اورده بودیم اما شاید آنان تساوی 2 بر 2 برابر برزیل را فراموش کرده بودند و یا اینکه این نتیجه را حاصل کار فوتبالیست‌های غیر ایرانی می‌دانستند..»

او ادامه داد: «ما خودمان به کی‌روش این همه بها دادیم و حالا هم نمی‌توانیم قدرتی که در اختیار او قرار دادیم را پس بگیریم و مهارش کنیم . در این میان تاج هم باید بگوید که تصمیم برکناری اسدی پیش از بیانیه کی‌روش بوده است. انتظار دارید که به این موضوع آن را ربط دهد؟ نباید هم توجهی به انتقادات کرد. بالاخره کی‌روش ایران را دوبار قهرمان جام جهانی کرده است. 4 سال پیش وقتی کره‌جنوبی را درخانه‌اش شکست دادیم او کاپ قهرمانی جام‌جهانی در دستش بود و امسال هم که پس از بردن ازبکستان این جام‌ دوباره در دستش بود و با ان دور افتخار هم زد.پس تا به امروز در اشتباه بودیم که آلمان در جام جهانی 2014 برزیل قهرمان شد بلکه این تیم ایران با مربیگری کی روش بود که همه حریفانش را شکست داد و قهرمان شده بود.»

کارشناس فوتبال ایران افزود: «عوض کردن اسدی که ساده‌ترین کار برای کی‌روش است. او بخواهد تاج هم عوض می‌شود. چون کسی نیست که وقاحت کی‌روش را زیرسوال ببرد. فدراسیون تاج، کفاشیان و غیره ندارد. همه برابر کی‌روش سکوت کرده‌اند و با این سکوت به بهترین نحو مدیریت می‌کنیم. بالاخره ما در جام جهانی حضور خواهیم داشت. حالا تضمینی هم برای صعود از گروه‌مان وجود ندارد، مهم نیست. بالاخره کی‌روش موفقیت‌هایی در فوتبال ما به دست آورده که مربی دیگری نمی‌توانست به آن برسد. پس بهترین شیوه مدیریتی عمل به خواسته‌های کی‌روش و سکوت در برابر کارهای اوست.»

وی با بیان اینکه ساکت یک مدیر غیرفوتبالی است،‌ تصریح کرد: «کسی منکر تخصص ساکت در مدیریت تخصصی فوتبال نیست ولی او با لابی‌گری توانسته نصف پست‌های فدراسیون فوتبال را تصاحب کند. ساکت فوتبالی نیست و نمی‌تواند هم ادعایی در این رابطه داشته باشد ولی در مقایسه با اسدی که خودش فوتبالیست بوده و تخصص لازم در مدیریت فوتبال را دارد چه کسی اصلح‌تر و لایق تر است؟ مشخص است که اسدی که اشراف بیشتری به دبیرکلی دارد بهتر از ساکت است و توانایی‌هایش چه در بخش بین‌الملل و چه در بخش داخلی بیشتر است. ولی چون کی‌روش با اسدی مشکل دارد و تنها یک نفر است که نسبت به زیاده‌خواهی‌های کی‌روش اعتراض می‌کند پس بهتر است با لابی‌گری ساکت یک پست دیگر هم بگیرد تا همه چیز فدراسیون در اختیار او، تاج و کفاشیان باشد.»

مایلی‌کهن تاکید کرد: «با تغییر اسدی و آمدن ساکت اتفاق عجیبی در فوتبال ما رخ نمی‌دهد. ما توانایی آن را ندارم که در جام جهانی از گروه‌مان صعود کنیم. این را خود کی‌روش هم می‌داند. فوتبال ایران در اندازه‌ای حرفه‌ای نیست که شگفتی ساز جام جهانی شود. در آسیا می‌شود با ایجاد بن‌بست دفاعی گل نخورد ولی این شیوه در جام جهانی جواب نمی‌دهد. حتی اگر در روسیه ما گل هم نخوریم که البته بعید است این اتفاق بیفتد توانایی مغلوب کردن حریفان را نداریم مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد که البته دوران معجزه هم گذشته است.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین