|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۶۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
بارانهای سیل آسیا و جاری شدن سیلاب گسترده در چین که از یک هفته قبل آغاز شده، علاوه بر وارد آمدن مصائب بسیار برای مردم، باعث کشته و مفقود شدن دهها نفر از ساکنان نواحی مختلف این کشور شده است.
 بارانهای سیل آسیا و جاری شدن سیلاب گسترده در چین که از یک هفته قبل آغاز شده، علاوه بر وارد آمدن مصائب بسیار برای مردم، باعث کشته و مفقود شدن دهها نفر از ساکنان نواحی مختلف این کشور شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر مسئولان ستاد بحران چین از مرگ 56 نفر و مفقود شدن 22 نفر در 11 استان کشور بر اثر سیل و رانش زمین ظرف هفته گذشته خبر داده بودند اما آمارها نشان دهنده افزایش تلفات انسانی است.

گزارش های رسانه ای از جمله شین هوا نشان می دهد که طی چند روز اخیر در منطقه گانگشی 20 نفر جان خود را از دست داده اند و 14 نفر هم مفقود شده اند.

این گزارش همچنین از کشته و مفقود شدن 44 نفر در منطقه «نینگ شانگ» در استان چانگشا بر اثر شدت بارندگی ها حکایت دارد. این در حالیست که نیروهای امداد و نجات نیز با حضور در مناطق مختلف در حال کمک به مصدومان و حادثه دیدگان هستند.

گزارش های منتشر شده از تلویزیون چین در روز جمعه نیز حاکیست که بارندگی های شدید باعث شده تا زندگی مردم نواحی سیلزده دچار اختلال شده و از حرکت دهها قطار در مسیرهای شمال و جنوب کشور جلوگیری شود.

آمار تلویزیون چین نشان می دهد که فقط در دو روز اخیر حرکت بیش از 104 دستگاه قطار مسافربری که در مسیرهای شمالی به جنوبی و مرکزی حرکت می کردند به دلیل بارش باران و‌ آبگرفتگی تونل ها متوقف شوند.

این در شرایطی است که بر اثر سیل تنها در استان «خونن» در مرکز چین نزدیک به 27 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند و از هشت نفر دیگری خبری در دسترس نیست.

بارش باران و لغزندگی جاده ها در استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین هم باعث شده است تا یک دستگاه اتوبوس مسافری واژ‌گون شود و 19 نفر در این حادثه جان خود را از دست بدهند.

سیل همچنین در استان های یاد شده باعث شده تا بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر خانه های خود را تخلیه کنند و 880 هزار زمین زراعی نیز نابود شود.

مردم نواحی جنوبی چین همه ساله به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد، در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه باران های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می کنند.

شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین، مربوط به سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

سال گذشته نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف این کشور صدها نفر جان خود را از دست دادند.

در سال 2013 نیز بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین شد، حدود 300 نفر کشته و مفقود شدند و 520 هزار خانه تخریب شد.

توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل 25 کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین