|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۶۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
سی‌ان‌ان در گزارشی به تحلیل چالش‌های پیش روی دونالد ترامپ در نشست آتی گروه بیست پرداخت.
 سی‌ان‌ان در گزارشی به تحلیل چالش‌های پیش روی دونالد ترامپ در نشست آتی گروه بیست پرداخت.

به نقل از سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا 6 هفته پیش برای دیدار با همتایان اروپایی خود به این قاره سفر کرد؛ اما این سیاستمداران پس از گفتگو درباره مسائلی که درباره‌ی آن‌ها به هیچ توافقی نرسیدند با نارضایتی و آشفتگی به کشورهایشان بازگشتند. رئیس‌جمهور آمریکا اواخر روز چهارشنبه وارد اروپا شد و قرار است با همان مقامات اروپایی دیدار کند. انتظار می‌رود اینبار تنش‌های بیشتری بین ترامپ و کسانی مانند «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان که میزبان نشست گروه بیست است، ایجاد شود.

این نشست در شهر «هامبورگ» برگزار می شود؛ جایی که صحنه‌ نخستین دیدار ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است. دیدار این دو مقام عالی رتبه به دلیل تنش‌هایی که دو کشور بر سر دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 آمریکا دارند، زیر ذره‌بین است.

هامبورگ میزبان اختلاف نظرها در نشست گروه بیست
انتظار می رود هامبورگ میزبان نشستی مملو از اختلاف نظرها و نارضایتی ها باشد. سران کشورهای اروپایی بویژه آنگلا مرکل در مسائلی مانند مهاجرت، تجارت و تغییرات آب و هوایی با ترامپ اختلاف نظر دارند. آینده روابط روسیه و آمریکا و آینده ناتو نیز از مسائل مهمی است که فضای این نشست را سنگین خواهد کرد.

«جف راتک» یکی از کارکنان مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی در واشنگتن در این خصوص می‌گوید: «سوال بزرگ این است که آیا ترامپ می تواند بخشی از آسیب‌هایی که در بازدید ماه مه از اروپا ایجاد شد را حل کند یا آنها را پیچیده تر می‌کند؟»

لهستان مشتری جدید گاز آمریکا
ترامپ پیش از اینکه وارد آلمان شود یک توقف 15 ساعته در لهستان خواهد داشت. دولت محافظه کار لهستان و جمعیت آن که طرفدار آمریکا هستند به گرمی از ترامپ استقبال خواهند کرد. هواپیمای حامل رئیس‌جمهور آمریکا تقریباً ساعت 10 عصر روز چهارشنبه (به وقت محلی) در فرودگاه «شوپن ورشو» به زمین نشست. ترامپ قرار است در لهستان یک سخنرانی ایراد کند که باور بر این است دیدگاه او درباره‌ی روابط بین قاره‌ای را مشخص خواهد کرد.

دولت راستگرای لهستان باعث ایجاد نگرانی در بروکسل شده است. سران اتحادیه اروپا نگرانند که اصلاحات قانون اساسی و سرکوب رسانه‌های مخالف باعث عقب نشینی دموکرات‌ها شود. اما این نگرانی ها بر تصمیم ترامپ برای توقف در لهستان تأثیری ندارد. ترامپ قصد دارد موفقیت لهستان در تأمین بودجه دفاعی ناتو را تحسین کند و مشتری جدیدی برای گاز مایع آمریکا پیدا کند. با این کار او می‌تواند لهستان را از واردات انرژی از روسیه بی نیاز کند.

با اینکه برخی از لهستانی ها به دلیل تمایل ترامپ به برقراری ارتباط با روسیه که با کشورشان هم مرز است به او بدبین هستند؛ اما انتظار می رود از او به گرمی استقبال کنند. توقف ترامپ در لهستان مانند توقف او در عربستان سعودی پیش از بازدید دیگر کشورهای منطقه است. عربستان از ترامپ طی مراسم باشکوهی استقبال کرد.

استقبال سرد از ترامپ در آلمان
اما این استقبال گرم لهستانی‌ها از ترامپ در آلمان به چشم نخواهد خورد. انتظار می رود تظاهرات‌های متعددی در آلمان و همزمان با برگزاری نشست گروه بیست به راه بیافتد.

مرکل قرار است در نشست گروه بیست بر مسائل تجاری تمرکز کند. این در حالیست که ترامپ پیش از اینکه عازم سفر شود در پیامی توییتری نوشت: «آمریکا تعدادی از بدترین توافق‌های تجاری جهان را منعقد کرده است. چرا باید این توافق ها را با کشورهایی که به ما کمکی نمی‌کنند ادامه دهیم؟»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین