|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۶۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
ما این حلقه منجسم و در حال ترمیم در سال دوم ریاست شما با خروج دوستان حقیقی و دلسوزتان از چرخه مدیریتی وزنه برداری آرام آرام رنگ باخت و کم رنگ شد تا در نهایت به تدریج با اضافه شدن چهره هایی به ظاهر دوست اما در باطن دشمن وزنه برداری و شخص جنابعالی کاملا کمرنگ شده و جایگاه اصلی خود را از دست بدهد.
فدراسیون وزنه‌برداری این روزها به جای برنامه‌ریزی و تمرکز بر حضور تیم ملی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ آمریکا، همچنان درگیر چالش‌های مختلف مدیریتی است.

 از روزهای طلایی فدراسیون وزنه برداری زمان زیادی نگذشته است، مردادماه سال 95 برای وزنه برداری ایران رویایی بود، کسب دو مدال خوش رنگ طلا در المپیک همه را امیدوار کرد که وزنه برداری ایران همیشه در هر المپیک حرفی برای گفتن دارد. اما از آن روزهای طلایی دیگر خبری نیست و حالا فدراسیون تحت کنترل علی مرادی این روزها با جنجال زیادی روبه‌رو می شود. حاشیه هایی که اهالی این رشته را نگران‌تر از قبل کرده چرا که مسابقات جهانی کمتر از 4 ماه دیگر برگزار می شود و تیم ملی فدراسیون علی مردای نه تنها در حال آماده سازی است بلکه در راس تیم تغییراتی هم ایجاد شد.

آن چیزی که همه را این روزها نگران کرده است مدال آوری پولادمردان ایران در مسابقات جهانی آمریکا است. تیم ملی وزنه برداری هنوز اردویی ندارد و این در حالی که رقیبان جدی ایران همچون روسیه و آمریکا این روزها سخت در حال تمرین و تلاش هستند و خودشان را برای این امر مهم آماده می کنند.

تیم ملی تنها 90 روز مفید برای آماده سازی برای مسابقات جهانی فرصت دارد و این در شرایطی است که مربی تیم ملی عوض شده و حالا روی کار آمدن یک مربی جدید و عادت کردن وزنه برداران به سیستم او زمان زیادی مطلبد. انوشیروانی قبل از المپیک ریو با کیانوش رستمی به اختلاف خورد و انتظار می‌رفت تا فدراسیون زودتر به این ماجرا ورود کند و مشکل را حل کند اما این موضوع تا مدتها مسکوت ماند و در آخر هم فدراسیون با رای به تمرینات اختصاصی کیانوش رستمی باعث شد که انوشیروانی از سمت خود استعفا دهد و حالا محسن بیروانوند به عنوان سرمربی موقت روی کار بیاید. سرمربی که برخی اهالی وزنه برداری معتقدند که رزومه مربیگری ندارد و در حد و اندازه تیم ملی بزرگسالان نیست.

البته غیر از این مسائل و درگیری های که در تیم ملی به وجود آمده در فدراسیون هم شرایطی خوبی حاکم نیست و رضا عباسپور مدیر روابط عمومی فدراسیون هم به دلیل مشکلاتی که جالب توجه است و نشان از وضعیت نابسامان در فدراسیون مرادی است تصمیم به استعفا گرفت. متن استعفای عباسپور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من لم یشکرالمنعم من المخلوقین لم یشکرالله عزوجل»
«هرکس در مقابل خوبی مردم تشکر نکند، از خدای عزوجل تشکر نکرده است».
جناب آقای علی مرادی
ریاست محترم فدراسیون وزنه برداری

سلام علیکم؛
خداراشاکرم که فرصتی داد تا در طول مدت زمان دو سال و نیمی که در فدراسیون وزنه برداری با حکم جنابعالی به عنوان مدیر واحد روابط عمومی و اطلاع رسانی لیاقت خدمت به جامعه فهیم،مظلوم ،ارزشمند وپرافتخار وزنه برداری ایران را داشتم با توکل به حضرت احدیت و حمایت های برادرانه شما درابتدای راه؛ آنچه که در توانم بودرا برای سربلندی ، اعتلا و انعکاس هرچه باشکوه‌تر فعالیت‌ها و دستاوردهای وزنه برداری در بخش های مختلف،چه در عرصه داخلی و چه درمباحث بین المللی به کاربسته و به وزنه برداری ایران حبه نمایم.

بی تردید اینجانب درطول مدت همکاری خود (چه قبل انتخابات فدراسیون و حضور در این مجموعه و چه بعداز آن و قرار گرفتن در جایگاه مسئول روابط عمومی) تجربیات و درس های گرانب‌هایی آموختم و از رهنمودها و آموزش هایی که در رکاب موی سپیدان و بزرگان پولادسرد کسب نموده بهره بردم.هرچند امیدوارم همکاری و تلاش های شبانه روزی بنده و همکاران دلسوزم در بخش رسانه نیز برای فدراسیون وزنه برداری ایران و اهالی پولاد سرد مثمر ثمربوده باشد ان شالله.

برهمین اساس جادارد به جهت تنویر افکار عمومی و مطلع شدن از دلایلی که موجب شد تا اینجانب با فدراسیون وزنه برداری و شما بعنوان رییس این مجموعه قطع همکاری کرده و به رغم علاقه و عشقی که به وزنه برداری دارم،استعفا و کناره گیری از انجام هرگونه فعالیت در این رشته را به ماندن در وزنه برداری به هر قیمت ترجیح دهم را به اختصار درادامه و در چند بند تشریح نمایم.

1- اگرچه یکسال ابتدایی حضور دوباره شما در کرسی ریاست فدراسیون با شیب ملایم و آرامشی نسبی سپری شد و تقریبا دربخش روابط عمومی همکاری و اعتماد متقابل بین بنده و شخص شما در حد استاندارد و قابل تقدیر وجود داشت،که قطعا همین امر موجب رشد سریع اخبار ،گزارش‌های خبری،تصویری،کنفرانس های مطبوعاتی،نشست های رسانه ای در صدا و سیما و اخذ امتیاز مستقیم پخش مسابقات داخلی و بین المللی در رشته وزنه برداری و در مقایسه با ادوار گذشته با رشته های پر طرفداری همچون فوتبال،کشتی،والیبال و ...شده بود. بی تردیداین یعنی تولد دوباره وزنه برداری در عرصه ملی و آشتی کنان این رشته با رسانه های مختلف(دیداری،نوشتاری،شنیداری)بود.اتفاقی که اسناد و مدارکش نیز موجود است و به سمع و نظرتان در جلسات شورای مدیران فدراسیون رسیده است،اتفاقا این عملکرد با تایید و تشویق شما همراه شد.

اما این حلقه منجسم و در حال ترمیم در سال دوم ریاست شما با خروج دوستان حقیقی و دلسوزتان از چرخه مدیریتی وزنه برداری آرام آرام رنگ باخت و کم رنگ شد تا در نهایت به تدریج با اضافه شدن چهره هایی به ظاهر دوست اما در باطن دشمن وزنه برداری و شخص جنابعالی کاملا کمرنگ شده و جایگاه اصلی خود را از دست بدهد.

2.از دست رفتن اعتماد مقابل، تبدیل شدن دوستان قدیم به دشمنان قسم خورده جدید،ورود افراد غیر متخصص و کارنابلد به بدنه اصلی تصمیم گیرنده وزنه برداری ایران، دخالت های مستقیم و غیر مستقیم و نیز دخل و تصرف افراد ناکارآمد که در وزنه برداری محلی در اعراب نداشته و حتی سوابقی گنگ و نامشخص در ورزش کشور دارند در تصمیم گیری های حساس و سرنوشت ساز وزنه برداری و نیز ارائه مشاوره های ناصحیح و غیر فنی آنها به شما همه و همه موجب شد تا دیگر در دایره اولویت بندیتان جایی برای دوستان دلسوز قدیم که حق بر گردن این مجموعه داشتند وجود نداشته باشد .بی شک این اتفاق تلخ یعنی شروع انحطاط وزنه برداری و قدم گذاشتن در مسیر اشتباه که هدف گذاری ما از ابتدا هرگز این نبود.

3.عدم توجه به تصمیمات و مصوبات درج شده در کار گروه رسانه ای وزنه برداری و نادیده گرفتن نظرات فنی اینجانب به عنوان مسئول روابط عمومی در خصوص چگونگی ارتباط با رسانه ها و نیز نحوه اعزام خبرنگاران به رقابت‌های برون مرزی.

4. همانطور که خودتان مستحضرید و در چارت سازمانی فدراسیون که به تازگی به تصویب رسید و مورد تایید شما هم قرار گرفت،(دو کمیته روابط عمومی و روابط بین الملل)پس از ارزیابی و بررسی های کارشناسی توسط واحد ارزشیابی فدراسیون در چارت سازمانی از کمیته "به واحد " تبدیل شد و مقرر گردید هردو بخش به واسطه حساسیت های موجود در آن و تخصصی بودنش تمامی دستورات ،مشاوره ها و ارتباطات خود برای انجام و پیشبرد اهداف و فعالیت هایش را فقط از شخص رئیس فدراسیون گرفته و هیچیک از مسئولان دیگر اعم از (نایب رئیس و دبیر )حق ورود مستقیم و دخالت در فعالیت های دو بخش نامبرده را ندارند.اما متاسفانه تنها اتفاقی که رخ نداد رعایت قانونی بود که خود جنابعالی آن را امضاء و تایید نمودید بود. به همین واسطه دوستان نامبرده بدون داشتن تخصص مورد نیاز در هر دو بخش به خود اجازه می دادند هر طور دلشان خواست رفتار نموده و باعث به هم خوردن نظم و دیسیپلین مورد نیاز در واحد روابط عمومی و بین الملل شدند. بنده نیز چند مرتبه به صورت شفاهی و کتبی بابت رسیدگی به این تخلفات با شما مکاتباتی را انجام دادم اما متاسفانه دریغ از ترتیب اثر!

5.تصمیم به اعزام خبرنگار سفارش شده از سوی نایب رئیس فدراسیون و مشاور بین الملل که امروز نیز بعنوان مدیر جدید روابط عمومی مشغول به کار شده است بدون در میان گذاشتن آن با بنده بعنوان مسئول وقت روابط عمومی و نیز عدم توجه به نظر کارگروه رسانه ای فدراسیون در خصوص این مورد ویژه که در نهایت نیز نافرجام ماند.

6.بی توجهی به درخواست های اینجانب دال بر تهیه ملزومات و لوازم نرم‌افزاری و سخت افزاری مورد نیاز که بی شک ابتدایی ترین اقلام کاربردی روابط عمومی به شمار می روند.

7.عدم اختصاص بودجه لازم به جهت ادامه انتشار فصلنامه رسمی فدراسیون وزنه برداری با نام پولادمردان که اینجانب در طول دو سال گذشته با کمبودهای فراوان موجود برای نخستین بار در تاریخ این رشته توانستم با همکاری دوستان دلسوزم در رسانه ،سه شماره از این مجله تخصصی وزنه برداری را طراحی، چاپ و انتشار نمایم.البته بدون دریافت حتی یک ریال هزینه حق التحریر و طراحی از فدراسیون.همچنین تحت فشار قرار دادن و اجبار اینجانب بابت تحریر و نگارش بیانیه ، جوابیه و مصاحبه هایی خلاف واقع در پاسخ به منتقدین که اقلب نقدهایشان به حق بود و غیرقابل دفاع.

8.طراحی صحنه و انعکاس بی نظیر دومین دوره تورنمنت بین المللی فجرکاپ در اهواز بدون دریافت حق الزحمه! اما بدلایل نامشخص تا به امروز یک ریال هم دریافت نکردیم.این درصورتی بود که میهمانان خارجی تمامی حق الزحمه خود را به دلار و نقدی همان جا دریافت کردند.

9.عدم دعوت اینجانب به عنوان مدیر روابط عمومی وقت در جلسات و مراسم های ویژه در طول یکسال گذشته به جهت پوشش سریع،دقیق و کامل آن در سایت فدراسیون و انتشارش در فضای رسانه ای. اتفاقی که بیش از این همواره در دستور کارتان قرار داشت، حتی در مجامع و جلسات خصوصی این موضوع کاملا مصداق بی اعتمادی دو سویه بود و شروع بدگمان کردن شما نسبت به روابط عمومی از سوی برخی چهره های فرصت طلب و بدخواه وزنه برداری و نیز بی انگیزگی اینجانب برای ادامه مسیر .

10.قراردادن موانع و فیلترهای متعدد به جهت کمرنگ شدن ارتباط بین بنده و شخص شما با هدفی مشخص که همانا انزوای دوستان دلسوز و احاطه بدخواهان وزنه برداری برای رسیدن به مقاصد و منافع شخصی شان را در مجموعه وزنه برداری به دنبال داشت.وضعیتی که به هیچ وجه قبل و در ابتدای دوره ریاست شما وجود خارجی نداشت .
به هرروی این موارد و برخی مسائل دیگر که قطعا از دایره متن استعفای بنده خارج است موجب شد تا عطای ادامه فعالیت در فدراسیون وزنه برداری را به لقایش بخشیده و از ادامه همکاری با شما و فدراسیون وزنه برداری عذرخواهی نمایم.

در خاتمه از حسن نظر جنابعالی در طول مدتی که به عنوان خادم وزنه برداری افتخار حضور و خدمت به اهالی مظلوم و بی ادعای پولاد سرد را داشتم سپاسگزارم و توفیق روزافزون شما و همکاران فعال در مجموعه وزنه برداری ایران را از پروردگار یکتا خواستارم.

فرزند و خدمتگزار
کوچک وزنه برداری
رضاعباسپور

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین