|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۶۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امیر قطر اواخر تابستان به منظور گفت‌وگو با ماکرون درباره بحران میان کشورهای عرب حاشیه خیلج فارس و دوحه به پاریس سفر خواهد کرد.
رئیس جمهور فرانسه و امیر قطر درباره بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و دوحه به گفت‌وگوی تلفنی پرداختند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر درباره بحران میان کشورهای عرب حاشیه خیلج فارس و دوحه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امیر قطر اواخر تابستان به منظور گفت‌وگو با ماکرون درباره بحران میان کشورهای عرب حاشیه خیلج فارس و دوحه به پاریس سفر خواهد کرد.

در این بیانیه‌ آمده که رئیس‌جمهوری فرانسه بار دیگر مذاکرات تلفنی با امیر قطر در چارچوب "مذاکراتش با همه طرف‌های بحران کنونی" در حاشیه خیلج فارس داشت و طی این تماس امیر قطر به رایزنی با ماکرون درباره وضعیت بحران کنونی و سفر آتی‌اش به فرانسه پرداخت.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری این کشور همچنین آمده که رئیس‌جمهور فرانسه به پایبندی‌اش جهت مهار تنش و همچنین مساله مبارزه با تروریسم و توقف حمایت مالی از آن تاکید کرد.

ماکرون همچنین به نقش محوری میانجی‌گری کویت و آمادگی فرانسه جهت کمک کردن در حل بحران میان قطر و همسایگانش تاکید کرد.

طبق بیانیه کاخ الیزه ماکرون در حاشیه نشست گروه ۲۰ که طی دو روز جمعه و شنبه در هامبورگ آلمان برگزار می‌شود و همچنین طی سفر دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا به پاریس طی دو روز ۱۳ و ۱۴ ژوئیه در راستای جشن عید ملی فرانسه به بررسی وضعیت بحران کنونی منطقه کشورهای حاشیه خیلج فارس خواهد پرداخت.

در این راستا ملک سلمان، پادشاه عربستان سفرش به آلمان برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ در هامبورگ را لغو کرد.

دولت آلمان نیز روز دوشنبه این مساله را تایید کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین