|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۶۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
دکتر میگل گومز گارزا و همکارانش در جزیره دور افتاده یوکاتان در مکزیک، طوطی موسوم به آبی بالدار آمازون را یافته‌اند. تحقیقات نشان داد این گونه کشف شده از نظر رنگ و رفتار با همنوعان خود متمایز هست.
 دانشمندان گونه منحصربه‌فردی ازطوطی‌ها معروف به "phlegmatic" که شبیه پرنده‌های شکاری است را کشف کرده‌اند. این پرنده هنگام پرواز آوای پرسروصدا، ولی در مقابل اعضای خانواده‌اش صدای ملایم‌تری دارد.

 به نقل از ایندپندنت ، دکتر میگل گومز گارزا و همکارانش در جزیره دور افتاده یوکاتان در مکزیک، طوطی موسوم به آبی بالدار آمازون را یافته‌اند. تحقیقات نشان داد این گونه کشف شده از نظر رنگ و رفتار با همنوعان خود متمایز هست.

دانشمندان امریکا ، مکزیک و لهستان در مجله PeerJ نام علمی گونه کشف شده را Amazona gomezgarzai اعلام  کردند. یکی از جنبه‌های منحصربه‌فرد این گونه جدید تاج سبز رنگ ان است که از میان طوطی‌های امریکای مرکزی ان را متمایز می‌کند.

بنا به گفته پژوهشگران هر طوطی در حال پرواز  صدای بلند، تیز و کوتاهی دارد که تکرار می کند "yak-yak-yak " ، اما یکی از ویژگی‌های این گونه جدید صدای بسیار متمایز بلند، تیز، کوتاه و یکنواخت آن است که آوایی شبیه به یک نوع شاهین هست. در حالی که آواز این طوطی پر سرو صدا است، اما معمولا هنگام استراحت برای برقراری ارتباط با اعضای گروه از آواز دوستانه‌‎تری استفاده می‌کند.

پرندگانی که در حال استراحت هستند به آوای اعضای گروه پاسخ می‌دهند که نشان‌دهنده  ارتباط طوطی‌ها با یکدیگر  است.

در گروه‌های کوچکتر که 12 پرنده با جفت و جوجه‌های خود زندگی می‌کنند ارتباط آنها در مقایسه با گونه جدید آوای ملایم‌تری دارد.

به نظر می‌رسد این پرنده گونه‌ای از طوطی سینه سفید است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین