|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۶۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
امروز از راه آهن رشت بازدید خواهم کرد تا موانع پیش روی آن را برطرف کنیم. امیدوارم طبق برنامه ی زمان بندی شده که ازسوی وزیر راه و شهرسازی اعلام می شود بتوانیم آن را تکمیل کنیم.
 معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح و پروژه ی مهم در استان گیلان، دقایقی پیش وارد رشت شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری بعداز ظهر امروز (چهارشنبه) در بدو ورود به فرودگاه سردار جنگل رشت از سوی استاندار و جمعی از مدیران ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از راه آهن قزوین ـ رشت، افتتاح یک واحد صنعتی و بازدید از طرح های منطقه‌ی آزاد انزلی از برنامه های نخستین روز سفر معاون اول رییس جمهور به استان گیلان است.


افتتاح یک پروژه در صومعه سرا و حضور در جلسه ی شورای اداری استان با محوریت اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر دو روزه خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به رشت گفت: مردم بزرگوار استان گیلان در تاریخ همواره به خوبی ایفای نقش کردند و از جمله در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم مشارکت بالا داشتند و هم رای بالایی به دولت دکتر روحانی دادند. از این بابت مهمترین هدف این سفر عرض ادب و تشکر از مردم این استان است.


جهانگیری سپس استان گیلان را از مهمترین استان های اقتصادی کشور برشمرد و گفت: گیلان از نظر کشاورزی نقش تعیین کننده ای دارد و از نظر صنعتی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است. استان گیلان از نظر گردشگری نیز می تواند از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور باشد.

وی با تاکید بر تکمیل زیربناهای مورد نیاز استان گیلان از جمله راه آهن گفت: ما علاقمند بودیم راه آهن رشت سریعتر به بهره برداری برسد اما محدودیت های بودجه دولت گاهی طرح های مهم کشور را با تاخیر مواجه می کند.

جهانگیری تصریح کرد: این راه آهن باید به انزلی و آستارا و سپس به آذربایجان متصل شود. به این ترتیب گیلان می تواند از یک سو نقش منطقه ای و فراملی ایفا کند  و از سوی دیگر استان های کشور را به یکدیگر متصل نماید.

معاون اول رییس جمهور افزود: امروز از راه آهن رشت بازدید خواهم کرد تا موانع پیش روی آن را برطرف کنیم. امیدوارم طبق برنامه ی زمان بندی شده که ازسوی وزیر راه و شهرسازی اعلام می شود بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

وی همچنین از نهایی شدن آزاد راه رشت خبر داد و گفت: در این سفر موانع موجود بر سر راه این آزاد راه را نیز برطرف خواهیم کرد تا این طرح در اختیار مردم قرار گیرد.

جهانگیری سپس با اشاره به جلسه ی شورای اداری با مسئولان استان به منظور بررسی راهکارها و موانع توسعه ی استان گفت: در ابتدای دولت دوازدهم هستیم و دولت جدید با انرژی و توان بیشتر به دنبال حل مشکلات و برطرف کردن موانع توسعه ی استان گیلان است.

در این سفر وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری معاون اول رییس جمهور را همراهی می کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین