|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۶۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
تیم ملی ایران در راه آماده‌سازی برای جام جهانی 2014 در کمپ باشگاه کورینتیانس تمرین کرد. تیته، سرمربی تیم ملی برزیل هم پیش از این هدایت کورینتیانس را بر عهده داشت.
سرمربی تیم ملی گفت: زمانی که من هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم تنها یک لژیونر داشتم اما الان نصف تیم در اروپا بازی می‌کنند.

به نقل از سایت ایستوئه برزیل، کارلوس کی‌روش به همراه تیته (سرمربی تیم ملی برزیل) تنها سرمربیانی هستند که حضور تیمشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را قطعی کردند. سرمربی پرتغالی ایران اکنون که در برزیل به سر می‌برد در مصاحبه‌ای درباره تیم ملی ایران صحبت کرد.

کی‌روش گفت: «رمز کسب چنین نتایجی تلاش و صبر بود. ایران همیشه با مشکلات زیادی روبه‌رو است به خصوص از لحاظ مالی. لازم است درباره ارتباط جالب ایران و برزیل با کورینتیانس صحبت کنم. من به تیمی وارد شدم که می‌خواست به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کند. از حمایت زیادی برخوردار بودیم. جالب اینجا است که چهار سال بعد، تیته و ادو گاسپار جزیی از کادرفنی تیم ملی برزیل بودند و صعود برزیل را به عنوان نخستین تیم به جام جهانی قطعی کردند. دومین تیم ایران بود. دو تیم صعود کننده به جام جهانی این ارتباط را تشکیل می‌دهند.»

تیم ملی ایران در راه آماده‌سازی برای جام جهانی 2014 در کمپ باشگاه کورینتیانس تمرین کرد. تیته، سرمربی تیم ملی برزیل هم پیش از این هدایت کورینتیانس را بر عهده داشت.

سرمربی پرتغالی در ادامه اظهار کرد: «در طول ۶ سال حضورم در ایران، تنها ۶۰ متر زمین را در اختیار داشتم تا این تیم را آماده کنم. باید شرایط را برای رسیدن به اهدافمان بهتر می‌کردیم. کلید موفقیت، سازگاری بازیکنان است. به همین خاطر اردوهایی در خارج از ایران برگزار کردیم تا بهترین شرایط را داشته باشیم. زمانی که سرمربی تیم ملی شدم تنها یک لژیونر در این تیم حضور داشت که در اسپانیا بازی می‌کرد. اکنون ۴۵ درصد تیم ما از بازیکنان پا به توپ در اروپا تشکیل شده است.»

کی‌روش در پایان درباره هدف ایران در جام جهانی گفت: «هدفمان صعود از مرحله گروهی برای نخستین بار است. ایران پیشرفت زیادی کرده است. پیشرفت این تیم به حدی بوده است که تیم‌های دیگر تنها می‌توانند با در اختیار داشتن بهترین امکانات به آن برسند.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین