|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
کد خبر: ۱۶۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
فرستاده سازمان ملل متحد به خاورمیانه روز سه شنبه گفت که دو میلیون فلسطینی در نوار غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند.
 فرستاده سازمان ملل متحد به خاورمیانه روز سه شنبه گفت که دو میلیون فلسطینی در نوار غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، نیکلای ملادینوف فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به منطقه خاورمیانه در مورد اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر کاهش میزان برق ورودی به غزه گفت: اگر میزان برق غزه بیشتر از این کاهش یابد، منجر به وقوع فاجعه خواهد شد.

وی افزود: اسرائیل باید به مرزهای اراضی اشغالی 1967 بازگردد ولی به جای این اقدام هنوز مشغول شهرک سازی است!

این در حالی است که مسئولان رژیم صهیونیستی امروز با ساخت شهرک جدید در نزدیکی نابلس واقع در شمال کرانه باختری موافقت کردند که این اقدام با واکنش فلسطینیان مواجه شد.

همچنین مسئولان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه بی توجه به هشدارهای سازمان ملل در مورد عواقب کمبود برق در غزه، میزان برق ورودی به این منطقه را بار دیگر کاهش دادند.

شرکت نیروی برق رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: مسئولان 8 مگاوات از میزان برق ورودی به غزه را کاهش دادند.

هفته گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به توصیه ارتش این رژیم، درخواست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جهت کاهش ارسال برق به غزه جهت تحت فشار قرار دادن جنبش «حماس» را تصویب و روشنایی نوار غزه - که تا کنون 6 ساعت بیشتر در روز برق نداشت – به حدود فقط 2 تا 4 ساعت روزانه رساند.

بر همین اساس دفتر هماهنگی کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل روز شنبه ضمن هشدار در مورد تبعات کمبود نیروی برق درغزه، خواستار رفع اختلافات داخلی و کمک‌های جامعه جهانی برای جلوگیری از پی آمد‌های فاجعه آمیز این بحران شد.

به گفته مسئولان کمیته هماهنگی کمک‌‌های انساندوستانه سازمان ملل، این کمبودها تاثیرات مخرب و فلج کننده‌ای در خدمات پزشکی، آب رسانی و بهداشتی این منطقه گذاشته و این خدمات را با خطرفلج کامل رو به رو کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین