|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۶۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
در این استان از سال 1393 تمامی کشتارگاه ها در سطح استان صنعتی و مجهز به سیستم پیش سرد است که بعد از کشتار لاشه دام در درجه 2 تا 4 درجه به مدت 24 ساعت نگهداری می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: 19 نفری که در شهرستان زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند، کارگرانی بودند که نسبت به رعایت اصول بهداشتی بی‌توجهی کردند.

مهدی حسینی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو به نوعی یک بیماری شغلی است و بیشتر از طریق شغل افرادی که با دام سر و کار دارند، منتقل می‌شود.

حسینی در مورد اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری افزود: اواخر سال گذشته کارگران کشتارگاه‌ها در کلاس‌های آموزشی، آگاهی‌های لازم نسبت به استفاده از دستکش، ماسک،پیش‌بند و عینک مخصوص در هنگام ذبح دام و جابجایی لاشه و خورد و بسته‌بندی گوشت را فراگرفتند و توصیه‌های لازم به آنها ارائه شد.

وی در مورد آمار مبتلایان تب کنگو در این استان عنوان کرد: در این استان 19 نفری که مبتلا به این بیماری شدند بیشتر کارگرانی بودند که نکات بهداشتی را رعایت نکردند که بیشتر کارگران کشتارگاه‌ها و قصابان بوده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان‌تصریح کرد: این بیماری از روی ظاهر دام قابل تشخیص نیست و به همین دلیل توصیه می‌کنم به هیچ عنوان خارج از کشتارگاه‌ها دام نگهداری یا ذبح نشود و الزاما شهروندان گوشت را از مراکز معتبر و دارای مجوز خریداری کنند.

حسینی گفت: در این استان از سال 1393 تمامی کشتارگاه ها در سطح استان صنعتی و مجهز به سیستم پیش سرد است که بعد از کشتار لاشه دام در درجه 2 تا 4 درجه به مدت 24 ساعت نگهداری می‌شوند.

وی در پایان اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی این استان بر تمامی مراکز کشتارگاه ها نظارت کامل دارد و بازرسان مربوطه مدام در حال بازرسی این مراکز هستند و تنها یک مورد تخلف 3 هفته پیش در این استان شناسایی شد که توسط ماموران پلمپ و بعد از گرفتن تعهدات لازم از سوی کارفرمای این مرکز مجددا مجوز فعالیت پیدا کرد .

بیماری تب خونریزی دهنده کنگو هر ساله در ایران به خصوص با فرارسیدن فصل تابستان و گرمای هوا شایع می شود. تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است که به علت ارتباط با دام آلوده به انسان منتقل می‌شود و این بیماری در فصل گرما شیوع بیشتری می یابد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین