|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۵۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
گفتنی است حوزه های اخذ رای در اغلب شهرهای کوچک در ساعت ۷ شب به وقت محلی بسته خواهد شد، حال آنکه این فرایند در شهرهای بزرگ چون پاریس با ۱ ساعت تاخیر، انجام خواهد شد.
 مردم فرانسه امروز یکشنبه با حضور در پای صندوق های رای، فردی را که در ۵ سال آینده سکان اداره الیزه را به دست خواهد گرفت، انتخاب می کنند.

 به نقل از اسکای نیوز، دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه لحظاتی پیش به طور همزمان در ۶۶ هزار و ۵۴۷ حوزه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.

در رقابت امسال، ۲ نامزدی که چشم انتظار ورود به الیزه هستند، چشم انداز بسیار متفاوتی از فرانسه و جایگاه آن در سطح جهانی را ارائه می دهند.

 انتخابات این دوره، به گونه ای نمادین، مصاف میان اتحادیه اروپا به نمایندگی «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل این دور از رقابت ها و جریان پوپولیستی است که این روزها قاره سبز را فرا گرفته و «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» از نمایندگان اصلی آن محسوب می شود.

در حالی که لوپن ۴۸ ساله خود را نامزد مردمی معرفی می کند که اشتغال زایی و امنیت مرزی را دغدغه اصلی خود دانسته و از ادامه موج مهاجرت بیمناک هستند؛ ماکرون ۳۹ ساله حین دفاع از تداوم حضور در اتحادیه اروپا، فرانسه را به نشانه حمایت از سیاست درهای باز «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، کشوری عاری از حصارهای مرزی و در عین حال دوستدار پناهجویان معرفی می کند.

طبق نظرسنجی ها، ماکرون دستکم با ۲۰ پله اختلاف، از برتری چشمگیری نسبت به رقیب افراط گرای خود برخوردار است.

با این حال، پیروزی احتمالی وی در رقابت پیش رو، به منزله چک سفید امضا برای پیشبرد سیاست هایش نخواهد بود چراکه حدود ۶۰ درصد از آنهایی که از وی حمایت می کنند، با هدف ممانعت از ورود لوپن به الیزه، نام ماکرون را بر برگه رای خود می نویسند.

در عین حال، لوپن حتی اگر رقابت را به ماکرون واگذار کند، با دست پر میدان مبارزه را ترک خواهد کرد. ضعف اقتصادی، شکنندگی اتحادیه اروپا، شکاف امنیتی و سیل مهاجرت همچنان به قوت خود باقی است تا به این ترتیب، ماکرون وارث فرانسه ای شود که در آن حزب راست افراطی در سایه تردید مردم نسبت به بهبود اوضاع، آینده خود را روشن می بیند.   

گفتنی است حوزه های اخذ رای در اغلب شهرهای کوچک در ساعت ۷ شب به وقت محلی بسته خواهد شد، حال آنکه این فرایند در شهرهای بزرگ چون پاریس با ۱ ساعت تاخیر، انجام خواهد شد.

انتظار می رود نتایج اولیه تا ساعت ۸ شب به وقت محلی مشخص شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین