|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۵۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
در فرانسه حدود شش میلیون بیکار و ۹ میلیون فقیر معادل ۱۵ درصد جمعیت کشور وجود دارند. چرا ما باید هر ساله ۲۰۰ تا ۴۰۰ مهاجر را بپذیریم، در حالی که دیگر کشورهای جهان تا زمانی که مهاجرپذیری با سیاست‌های اقتصادی و یا جمعیتی‌شان موافق نباشد، این کار را نخواهند کرد.
ژان مسیحا، یکی از مشاوران ارشد مارین لوپن، کاندیدای راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به مسلمانان در این کشور اطمینان داد که مشکل لوپن نه با دین اسلام که با تروریسم است. وی با تاکید بر اینکه حزبش وارث قانونی دوگلیسم است اطمینان داد که لوپن در این رقابت پیروز خواهد شد.

 ژان مسیحا، یکی از مشاوران لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه است. نام اصلی او حسام پتروس مسیحا است. در سال ۱۹۷۰ میلادی از پدر و مادری مسیحی در مصر به دنیا آمد. در سن هشت سالگی به دلیل شغل پدرش که دیپلمات بود مصر را به مقصد فرانسه ترک کرد و در شهر مولوز فرانسه ساکن شد.

او در ۲۰ سالگی تابعیت فرانسه را گرفت. پست‌های مهمی در وزارت دفاع فرانسه داشت و به عنوان وابسته اقتصادی در سفارت فرانسه در بیروت کار کرد. در سال ۲۰۱۴ به جمع مشاوران لوپن پیوست. وی از فارغ التحصیلان مدرسه ملی فرانسه است که بسیاری از مسئولان عالی رتبه دولت فرانسه نیز فارغ التحصیل آنجا هستند.

مسیحا دارای مدرک دکترای اقتصاد بوده و در تعیین برنامه‌های انتخاباتی لوپن نقش داشت.

وی در گفت‌وگو با سایت ایلاف ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیروزی لوپن در انتخابات آتی گفت: مردم فرانسه دچار یک حالت ترس شده‌اند. منابع مالی و پولی شامل بانک‌ها و بازارهای مالی می‌شود و مردم فرانسه به دنبال حفظ منافع شخصی خود هستند که پس از ایجاد منطقه پولی یورو شکوفا شدند پس منافع کشور باید در راستای منافع مردم باشد.

مسیحا افزود: فرانسه باید مانند سایر کشورها در مواجهه با پناهجویان سیاستی را در پیش بگیرد. هیچ کشوری در جهان میزبان همه پناهجویان نبوده و از سیاست‌ مالی و پولی علیه منافع اقتصادی‌اش پیروی نمی‌کند. ما دو راه داریم یا سیستم مرزهای باز و پول ملی را ادامه دهیم تا نتیجه آن را ببینیم در حالی که این سیاست در طول ۱۵ سال هیچ نتیجه‌ای نداشته و شکست خورده است و یا اینکه راه دومی را در پیش بگیریم.

وی افزود: در فرانسه حدود شش میلیون بیکار و ۹ میلیون فقیر معادل ۱۵ درصد جمعیت کشور وجود دارند. چرا ما باید هر ساله ۲۰۰ تا ۴۰۰ مهاجر را بپذیریم، در حالی که دیگر کشورهای جهان تا زمانی که مهاجرپذیری با سیاست‌های اقتصادی و یا جمعیتی‌شان موافق نباشد، این کار را نخواهند کرد.

این مشاور لوپن در پاسخ به سوالی درباره تغییر رویکردها و سیاست حزبش در مقابل مسلمانان و مهاجران گفت: در سه دهه گذشته محفل سیاسی فرانسه به سمت راست گراها حرکت کرده و جبهه ملی شبیه به وضعیت حزب ژاک شیراک،‌ رئیس جمهور راست گرای پیشین فرانسه در سال ۱۹۷۹ شده است. اگر سخنان لوپن در دیدارها و تجمع‌هایش را دنبال کرده باشید، متوجه می‌شوید که او همواره نام ژنرال شارل دوگل را می‌آورد در حالی که ژان ماری لوپن،‌ پدر وی و موسس جبهه ملی این کار را نمی‌کرد اما امروز جبهه ملی استراتژی و سیاست دوگل را دنبال می‌کند. دوگل همواره بر حفظ حاکمیت ملی فرانسه تاکید داشت و مخالف هرگونه طرح فدرال اروپایی بود. جبهه ملی امروز حزب واقعی وابسته به دوگل در فرانسه است زیرا جمهوری‌خواهان به دوگل خیانت کردند و سارکوزی فرانسه را به فرماندهی مرکزی ناتو بازگرداند. دوگل مخالف هرگونه فدرالیسم اروپایی بود و این همان اقدام سارکوزی در تصویب قانونی در پارلمان پس از مخالفت مردم با آن در همه پرسی سال ۲۰۰۵ بود.

مسیحا درباره تلاش اتحادیه سازمان‌های اسلامی در دعوت از مسلمانان فرانسه برای رای دهی به امانوئل ماکرون، کاندیدای میانه رو جهت ممانعت از پیروزی لوپن گفت: این اتحادیه سازمان جمعیت اخوان المسلمین است که در بسیاری از کشورهای عربی از جمله، مصر، عربستان و امارات تروریستی محسوب می‌شود. لوپن می‌خواهد که این جمعیت منحل شود اما این بدان معنا نیست که مسلمانان در فرانسه هیچ نماینده‌ای نخواهند داشت زیرا مسلمانان بسیاری مخالف کامل تروریسم و موافق سیاست فرانسه هستند. می‌خواهیم شهروندان فرانسوی به حقوق کامل خود دست یابند زیرا شهروندی و تابعیت فرانسوی تنها وسیله برای کنار زدن تمامی تفاوت‌ها میان شهروندان است و این طی دو قرن سیاست فرانسه بوده است. ما به دنبال مبارزه با تروریسم و نه اسلام هستیم و هرکس برخلاف این بگوید، مرتکب جنایت بزرگی علیه اسلام شده است.

وی درباره سیاست لوپن در برابر کشورهای عربی به ویژه بحران سوریه اظهار داشت: بحران در سوریه حساس و دشوار بوده و کل جهان امروز در روابط بین‌المللی دچار مشکل هستند زیرا آمریکا با پیاده کردن سیاست غرب کشورها را به دو گروهی تقسمی کرده بخشی که می‌خواهد از آنها دوری کند و بخشی که می‌خواهد با آنها تعامل داشته باشد.

وی درباره بشار اسد گفت: اکنون انتخاب ما میان بشار اسد و داعش است و اینکه اسد را می‌خواهیم و یا داعش را پاسخ روشن است. ما با اسد تعامل خواهیم داشت و مردم سوریه باید خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند، ما واقع گرا هستیم و می‌خواهیم سیاستی واقعی را در پیش گیریم و از تمامی سیاست‌های شکست خورده دوری کنیم. می‌خواهیم تعادل را به روابط بین‌الملل از جمله قطر و عربستان بازگردانیم و با ادامه این روابط در راستای ایجاد روابطی منطبق بر اصول قوانین بین‌المللی تلاش کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین