|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۱۵۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
برخی تصور می کنند با سیاه نمایی بیشتر و معرفی خود به عنوان قهرمان مردم می توانند به عرصه قدرت راه یابند اما بعید است که این پیش فرضهای تبلیغاتی رنگ و بوی واقعی به خود بگیرد .
مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه در واکنش به اظهارات یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر فروپاشیدگی خانواده ایرانی گفت: ادعای فروپاشیدگی خانواده ایرانی نه با دیدگاه های مقام معظم رهبری همخوانی دارد نه با واقعیت های اجتماعی کشور.

 شب گذشته محمدباقر قالیباف در بخشی از نخستین برنامه تلویزیونی خود که عمدتا به بیان آسیب‌های اجتماعی پرداخت، از فروپاشی خانواده در ایران حرف زد.

این درحالی است که شاخص های مختلف آسیب‌های اجتماعی حکایت از کاهش دارند.

روزبه کردونی دراین باره به خبرآنلاین میگوید: تحلیل گفتمان رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که ایشان هیچگاه از لفظ فروپاشیدگی خانواده ایرانی استفاده نکرده اند بلکه بر اهمیت و جایگاه ویژه خانواده در جامعه اسلامی اشاره داشتند و برخی تهدیدات را برشمرده اند

مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه گفت: ادعای فروپاشیدگی خانواده ایرانی یا نشان از کم دانشی در عرصه اجتماعی و یا نشان از استفاده ابزاری از مسائل اجتماعی برای تخریب رقیب انتخاباتی و کسب رای دارد .

او گفت: برخی تصور می کنند با سیاه نمایی بیشتر و معرفی خود به عنوان قهرمان مردم می توانند به عرصه قدرت راه یابند اما بعید است که این پیش فرضهای تبلیغاتی رنگ و بوی واقعی به خود بگیرد .

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی در ادامه گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با اهتمام دکتر روحانی همراهی و حمایت موثر و دغدغه مندانه رهبر معظم انقلاب مسائل اجتماعی با رویکردی سیاستی ، غیر شعاری ، غیر امنیتی و مردم محور پیگیری شده است .

کردونی سپس گفت : کنترل میزان رشد طلاق در بیش از 60 درصد استان های کشور ، کاهش طلاق توافقی و کاهش طلاق زودهنگام حکایت از این دارد که دولت دکتر روحانی موفق شده است در حوزه اجتماعی مداخلات موثری داشته باشد و در شاخص های مختلف ما شاهد بهبهود نظم اجتماعی هستیم .

به گفته او «درحالی‌که رشد شاخص طلاق به ازدواج در ‌سال ٩٢ نسبت به ‌سال ٩١، یازده ‌درصد بوده است، با کاهش معنادار میزان رشد در ‌سال ٩٤ نسبت به ‌سال ٩٣، شاهد رشد ٥‌درصدی این شاخص بوده‌ایم که بیانگر کنترل میزان این شاخص در کشور است.رشد یازده درصد به رشد 5 درصد کاهش یافته؛ این به معنای کنترل است. در برخی استان ها نظیر استان فارس کاهش بیش از 7 درصدی طلاق را شاهد بوده ایم.»

کردونی گفت: همچنین میزان خشونت های خانگی در کشور در حدود 29 درصد کاهش یافته است.

او سپس تاکید کرد : برخی جامعه شناسان ایران معتقدند : "در ایران خانواده خودش تغییرساز است و خانواده ایرانی است که مسیر تغییرات را در جامعه ایرانی تعیین می کند" و بشدت با رویکردی که در باب شناسایی خانواده تصویر آسیب شناسانه دارد مخالف هستند .

مدیر کل دفتر اسیب های اجتماعی وزارت رفاه گفت : نگاهی که خانواده ایرانی را فروپاشیده می داند معتقد است زنان یا جوانان و مردان خانواده ایرانی آسیب سازند درحالی که این چنین نیست و این رویکرد سطحی و آسیب شناسی تقلیل گرایانه ، ساده کردن مساله و فرار از فهم دقیق خانواده ایرانی است. نگاه آسیب شناسانه مرکز تولید مسائل و آسیب های اجتماعی را خانواده می داند و از فهم تاریخی و ساختاری و تمام عیار جامعه ایرانی دور می شود .

او گفت: کسانی که خانواده ایرانی را فروپاشیده و در نتیجه مرکز تولید آسیب می دانند خود یکی از عوامل تهدید کننده خانواده به شمار می روند .

روزبه کردونی در پایان گفت : انتظار از برخی کاندیداهای ریاست جمهوری که زمانی جان خود را برای حفظ ایران وخانواده ایرانی کف دست گرفتند این است که امروز برای گرفتن چند رای بیشتر به سیاه نمایی روی نیاورند و با آبرو و اعتبار و عزت خانواده ایرانی بازی نکنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین