|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
»
ادامه داستان اسنودن؛
کد خبر: ۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
دولت انگلیس در ادامه فشارهای خود بر روزنامه گاردین برای جلوگیری از افشای اسناد محرمانه، از این روزنامه خواست مدارک دریافت شده از اسنودن را از بین برده و یا آنکه این مدارک را به دولت تحویل دهد.
تدبیر و امیدبه نقل از رویترز، پس از آنکه پلیس لندن اقدام به بازداشت و بازجویی از "دیوید میراندا" دوست "گلن گرین والد" کرد، دولت انگلیس از مسئولان روزنامه گاردین خواسته تا اسنادی که از "ادوارد اسنودن" دریافت کرده اند از بین برده یا آنکه این مدارک را تحویل مقامات دولتی بدهند.

میراندا که 28 سال سن دارد پس از بازداشت به مدت 9 ساعت تحت بازجویی قرار داشت و سپس آزاد شد. بر اساس اعلام پلیس لندن، میراندا بر اساس قانون ضد تروریسمی سال 2000 میلادی که به مقامات انگلیسی اجازه بازداشت و بازجویی از افراد مظنون به فعالیتهای تروریستی را می دهد، بازداشت شده بود.

گرین والد نیز از خبرنگاران روزنامه گاردین است که اسناد محرمانه مربوط به جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف را از اسنودن، مامور سابق سازمان سیا، دریافت و آنها را منتشر می کرد.

گرین والد بعد از آنکه در هنگ کنگ به طور مستقیم با اسنودن دیدار کرد اقدام به انتشار اسناد جاسوسی آمریکا نود.

در همین رابطه "آلان راسبریجر" سردبیر گاردین می گوید : یکی از مقامات دولتی به من گفته که شما اقدام خود را انجام داده اید و اکنون باید مدارک را به ما تحویل بدهید.

به گفته سردبیرگاردین، دو نفر از ماموران دفتر ارتباطات دولتی انگلیس، که در اصل سازمان جاسوسی این کشور محسوب می شود، به دفتر روزنامه گاردین مراجعه کرده و این محل را مورد بازرسی قرار داده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین