|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۵۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی نمی داند، بلکه برای مبارزه با تروریسم در سوریه همکاری نیز می کند.
 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی نمی داند، بلکه برای مبارزه با تروریسم در سوریه همکاری نیز می کند.

وزیرامورخارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران و حزب الله با دعوت مقام های سوریه در این کشور حضور دارند.
 
پایگاه خبری رادیو روسی اسپوتنیک نوشت: لاوروف گفت که ما حزب الله را سازمانی تروریستی نمی دانیم. آنها نیز همانند سایر نیروهای حاضر در سوریه و نیروهای روسیه، به درخواست مقامات سوریه در این کشور حضور دارند.
 
وی همچنین افزود: ما از مواضع عربستان سعودی و اینکه روش های ما متفاوت است، آگاهی داریم، اما برای حل وفصل بحران سوریه لازم است همه بدون استثنا از جمله نیروها و احزابی که بر این کشور تاثیرگذارند، با یکدیگر مشارکت و همکاری کنند.
 
وزیر امور خارجه روسیه دوم اردیبهشت ماه نیز با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد کشورهای غربی به مبارزه واقعی با گروههای تروریستی در سوریه، گفت: مسکو، تهران و حزب الله حامی دمشق برای مبارزه با تروریسم هستند.
 
لاوروف افزود که ارتش سوریه با حمایت نیروی هوافضای روسیه، مستشاری نظامی ایران و اعضای جنبش حزب الله لبنان بنا به درخواست دمشق به مبارزه با تروریسم ضدسوری کمک می کنند.
 
اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشانده، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفته، میلیون ها آواره برجای گذاشته و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین