|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۵۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
واقعا همان‌طور که گفتید، بدترین فصل دوران مربیگری‌ام را می‌گذرانم. بعد از بازی با استقلال اولین کسی که به من زنگ زد، امیرهوتن پسرم بود. می‌گفت: «بابا موهایت سفید شده. ان‌شاءالله این فصل هرچه زودتر تمام شود.»
امیر قلعه‌نوعی یک‌بار دیگر ثابت کرد به چه دلیل پرافتخارترین مربی ایران است؛ سرمربی تراکتورسازی در لیگ شانزدهم بدترین اتفاقات را تحمل کرد؛ از محرومیت فیفا و منع حضور ٤ بازیکن در ترکیب اصلی و ادامه لیگ تنها با ١٣ بازیکن گرفته تا حاشیه‌هایی که ازطرف مدیران باشگاه و البته برخی مسئولان فدراسیون برای تیمش پیش آمد، همه و همه مسائلی بود که می‌توانست یک تیم را به مرز نابودی بکشاند. قلعه‌نوعی اما با مبارزه نشان داد می‌شود بر هرمشکلی غلبه کرد.

 گفت‌وگو با امیر قلعه‌نوعی را بعد از پیروزی بزرگ مقابل تیمی که همه افتخاراتش در لیگ برتر با سرمربی کنونی تراکتورسازی است را در ادامه می‌خوانید:
به روزهای پایانی یک فصل سخت نزدیک می‌شوید؛ شیرینی برد مقابل استقلال خستگی را از تن‌تان بیرون کرده؟
واقعا همان‌طور که گفتید، بدترین فصل دوران مربیگری‌ام را می‌گذرانم. بعد از بازی با استقلال اولین کسی که به من زنگ زد، امیرهوتن پسرم بود. می‌گفت: «بابا موهایت سفید شده. ان‌شاءالله این فصل هرچه زودتر تمام شود.» متاسفانه امسال مشکلات زیادی را تحمل کردیم، ما تا نیم‌فصل خوب کار کردیم و مدعی اصلی قهرمانی بودیم اما بعد از آن مشکلاتی که برایمان درست کردند، دیگر کم آوردیم. دوستی می‌گفت؛ ٣ چرخ خودروی تو را پنچر کردند و گفتند به مسیر ادامه بده. خداراشکر با این‌که قهرمانی را از دست دادیم اما خدا به امیر قلعه‌نوعی عزت داد. من همیشه گفتم عزت و ذلت دست آن بالاسری است. از برد بازی با استقلال خوشحال شدم، نه به‌ خاطر خودم بلکه به خاطر مردم خوب آذربایجان. امیدوارم این چند بازی را نیز با برد پشت‌سر بگذاریم و لیگ را خوب به پایان برسانیم و اگر خدا خواست، جام حذفی را نیز تقدیم هواداران کنیم.
به مردم آذربایجان اشاره کردید؛ با توجه به اتفاقات بازی‌های قبلی، خیلی‌ها نگران به حاشیه کشیده‌شدن بازی تراکتور و استقلال را داشتند اما اینگونه نشد.
من دست تک‌تک مردم آذربایجان و خصوصا آن‌ها ٥٠، ٦٠‌هزار نفری که پنجشنبه به ورزشگاه آمدند را می‌بوسم. آنها ثابت کردند فرهنگ این خطه سرفراز چیست و به نظر من برنده اصلی دیدار ما با استقلال آن مردمی هستند که به ورزشگاه آمدند.
سیزدهمین نبرد شما با استقلال به سومین برد متوالی‌تان تبدیل شد. راز این موفقیت‌ها چیست؟
من جمله شما را تصحیح می‌کنم؛ فوتبال جنگ و نبرد نیست. فوتبال یک بازی است که همه باید از آن لذت ببرند. تمام زیبایی‌ فوتبال به همین چیزهاست. شما چند شب پیش بازی بایرن‌مونیخ و رئال را دیدید؛ آن همه اتفاق افتاد و داور هم مقصر بود اما بعد از بازی اعضای دو تیم دست دادند و همه چیز تمام شد. تمام آنهایی که بازی را دیدند، هم لذت بردند. در فوتبال اخلاق‌مداری مهم است. درباره این پیروزی‌ها باید بگویم؛ اول لطف خداست و دوم همت بازیکنان. واقعا ازهمه بازیکنانم تشکر می‌کنم. ما به علت کمبود بازیکن مجبور هستیم چند بازیکن را مصدوم به زمین بفرستیم. بچه‌هایی که قراردادشان با تیم ما ٢٠روز دیگر تمام می‌شود، معرفت می‌گذارند و بازی می‌کنند. اینها زیبایی‌های فوتبال است. درباره خودم و استقلال هم همه چیز روشن است، به ‌هرحال درفوتبال حرفه‌ای هرکسی برای موفقیت تیمش می‌جنگد. من امیر قلعه‌نوعی همیشه هرجا بودم، با همه وجود کار کردم و دوست دارم پولی که سر سفره زن و بچه‌ام می‌برم، حلال باشد. مثل برخی نیستم که لقمه سر سفره‌شان حلال نیست!
منظورتان چه کسانی است؟
همان‌هایی که در زمین بازی اتفاقاتی که دوست داشتند، نیفتاد و بعد از بازی رفتند عکس پیدا کردند که مثلا بعد از برد مقابل استقلال مشت‌هایم را گره کرده‌ام.
بیشتر توضیح می‌دهید؟
آن عکسی که آقایان منتشر کرده‌اند، اصلا برای آخر بازی نیست. اگر دقت کنید، مهدی شریفی درآن عکس کاور به تن ندارد، درحالی ‌که مهدی هنگام گل محمد ابراهیمی با کاور خوشحالی می‌کند. بروید فیلم بازی را نگاه کنید، اتفاقا دوربین روی شریفی می‌آید و مشخص است او کاور بر تن کرده است. عکسی که آقایان برای ما عَلم کردند، مربوط به صحنه دیگری است که من می‌خواهم دستم را روی سرم بگذارم و یک عکاس چند صدم ثانیه عکس گرفته است. متاسفانه درهمه جای دنیا دنبال لذت‌بردن از فوتبال هستند،‌ آن‌وقت ما دنبال این هستیم که آیا قلعه‌نوعی مشت گره کرده یا نه.
گفتید برخی عمدا این عکس را منتشر کردند؛ انگار می‌دانید چه کسانی هستند...
بله، خوب هم می‌دانم. اینها طرفداران استقلال نیستند، برخی افراد خاص هستند که دشمنی‌شان با امیر قلعه‌نوعی را به بالاترین حد رسانده‌اند. من نمی‌دانم دنبال چه چیزی هستند اما ان‌شاءالله خدا به راه راست هدایت‌شان کند.
از این بحث بگذریم، آینده برای امیر قلعه‌نوعی در تراکتور چطور رقم می‌خورد؟
ما اکنون تمام هدفمان موفقیت در بازی‌های آینده است. دو بازی در لیگ داریم که می‌خواهیم با قدرت انجام دهیم و نایب‌قهرمانی‌مان را مسجل کنیم. درحذفی نیز باید نفت را ببریم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و شرمنده مردم آذربایجان نشوم. ان‌شاءالله بتوانیم یک جام به این هواداران هدیه کنیم.
در تراکتورسازی می‌مانید؟
من همیشه گفته‌ام آرزوی هرمربی بزرگی است که درتراکتورسازی کار کند، چه برسد به من که یک مربی کوچک هستم. منتهی شاید اصلا باشگاه مرا نخواهد. به نظرم باید تا پایان فصل صبر کنیم و بعد دراین خصوص نظر بدهیم. درحال حاضر تمام تمرکزم روی ٣ بازی باقیمانده تا پایان فصل است.

منبع:شهروند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین