|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۵۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
امین حیایی، بهنوش طباطبایی، کمند امیرسلیمانی، بهزاد خداویسی، رضا رشیدپور، پژمان جمشیدی، امین زندگانی، اشکان خطیبی، رضا صادقی، بهرام رادان، لاله اسکندری، شبنم مقدمی، محمد علیزاده، نوید محمدزاده و مهدی یغمایی از جمله هنرمندانی بودند که با انتشار عکس هایی از پدرشان روز پدر را به آن‌ها تبریک گفتند.
با رسیدن به روز پدر، در فضای اینستاگرام و از جمله در صفحات هنرمندان، عکس پدرانی دست به دست می‌شود که دیده بعضی‌شان خالی از لطف نیست.

 امین حیایی، بهنوش طباطبایی، کمند امیرسلیمانی، بهزاد خداویسی، رضا رشیدپور، پژمان جمشیدی، امین زندگانی، اشکان خطیبی، رضا صادقی، بهرام رادان، لاله اسکندری، شبنم مقدمی، محمد علیزاده، نوید محمدزاده و مهدی یغمایی از جمله هنرمندانی بودند که با انتشار عکس هایی از پدرشان روز پدر را به آن‌ها تبریک گفتند.

پژمان جمشیدی با انتشار عکسی از خود در کنار پدرش نوشت: «سلام. هميشه می‌خواستم بهتون بگم من هر چيزی ياد گرفتم از شما بوده. شما بزرگترين انسان زندگی من هستيد و تا ابد خواهيد بود. پدر من اول دی ماه ١٣٢٠ در روستايی اطراف كرج و در يک خانواده به شدت مذهبی به دنيا اومدن ولی با تلاش و مطالعه در جايی از شناخت از زندگی ايستادند و آنقدر به باورهای خود ايمان داشتند كه در طول اين سال‌ها و حتی با رسيدن به سن ٧٥ سالگی ذره‌ای ترديد به هيچ يک از آن‌ها وارد نشده. اين ايستادگی و اين اعتماد به نفس شما برای من اولين درس زندگی و بزرگترين آن‌هاست. اين كه وقتی به چيزی ايمان داريم و با علم و عقل به باورش رسيده‌ايم، ذره‌ای در آن شک نكنيم و با وعده بهشت و جهنم و خشم و مهر چيزی در باورهايمان عوض نشود. هميشه ممنون آفريدگار بودم و هستم بابت داشتنت و هميشه به نامت افتخار می‌كنم. درود بر تو مظفر خان جمشيدی و سايه‌ات مستدام.»



او در پایان افزود: «روز پدر بر همه پدران عزيز خجسته و شاد و روح پدران سفر كرده در نهايت شادی و آرامش. پ.ن: امشب يه عكس از جوونی پدر رونمايی می‌كنم اينجا كه ببينم پدر و پسری به اين شباهت وجود داشته يا خیر.»




بهزاد خداویسی که سال‌ها پیش پدرش را از دست داده است در روز پدر نوشت: «آنقدر پدر پدر كردید كه من بی پدر خوابم نبرد عكسی از عكس خاك گرفته اش در كتابخانه گرفتم تا نشانتان بدهم كه ماهم پدری داشتیم دوست داشتنی ، فقط ٣٦ سال است كه ما را ترك كرده.

یادش گرامی آدم سخت كوشی بود استوار ارتش بود ولی اندازه صدتا ارتشبد برای ما ارزش داشت .بزرگ فامیل بود و حرفش خریدار داشت.

من كوچكترین فرزند خانواده هستم و از همه كمتر زیر سایه اش بودم شانزده ساله بودم كه خدا دعای همیشگیش كه می گفت آخر وعاقبت مارا بخیر كند اجابت كرد.

شیك پوش بود و همیشه كت و شلوار و كراوات مپوشید با كلاه شاپو تا اخرین روز هم كه مدرسه میرفتم تمیزو مرتب بود داشت میرفت فرمایشات برادر بزرگم را براورده كند اخرین دیدار در راهرو بود خداحافظی كرد ورفت و دیدار دوباره مان را به قیامت حواله شد.

البته دروغ چرا چند سال پیش هم دیدمش اما اینبار وقتی بعد ٣٢ سال گور كنی قبر یك طبقه اش را به سه طبقه تبدیل میكرد استخوان هایش را در پارچه ای سفید پیچید و در طبقه پایین گور گود شده اش جا داد ومادر مهربانم را كنارش به خاك سپرد تا ابد در كنارهم باشند.

این مطالب را ننوشتم تا ناراحتتان كنم برای ان دسته ای نوشتم كه قدر پدر و مادرشان رانمی دانند.

كم كم داره صبح میشه باید اشكهایم را پاك كنم و چورتی بزنم فردا باید سر فیلم جدیدی بروم اگر فرصتی بود بعدا بیشتر درباره پدرم برای شما و خودم می نویسم.»


امین حیایی خیلی کوتاه نوشت: «پدران روزتان گرامی باد»


بهنوش طباطبایی هم عکس یادگاری خود و پدرش را برای تبریک روز پدر در اینستاگرام گذاشت.



رضا رشیدپور نیز همانند بهزاد خداویسی پدرش را از دست داده است. او نیز تصویری از سنگ قبر پدرش را در اینستاگرام گذاشت و روز پدر را تبریک گفت.



کمند امیرسلیمانی نیز تصویری قدیمی از پدرش را در اینستاگرام گذاشت و روز پدر را به او تبریک گفت.

امین زندگانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با انتشار عکسی از پدرش سیاوش زندگانی استاد موسیقی که در سال 1382 درگذشت نوشت: « پدر شدن خیلی خوبه ولی پدر داشتن یه چیز دیگه است. روز پدر بر همه پدرها مبارک.»



اشکان خطیبی هم با انتشار عکسی از پدرش نوشت: «سايه‌ات هميشه بالا سر ما، نورت روشنايى زندگى‌مون، خدا پدرهاتون رو حفظ كنه، اونايى رو هم كه رفتن روح شون در آرامش و يادشون ابدی.» 



رضا صادقی خواننده پاپ هم با انتشار عکسی از پدرش نوشت: «بهم قرآن رو ياد داد، با حوصله و گاهى اخم عاشقانه... اما آخرش گفت: فقط بهترين و مهمترين نكته‌اش اين كه «خداى بخشنده و مهربان»... بهم على رو معرفى كرد اما نگفت شمشير دو شعبه داره، گفت: كتاب داره و اهل تفكر و تعقله... گفت: مردى كه از تفكر و انديشه حرف بزنه در نژاد نمى‌گنجه و می‌شه اهل جهان و از اونجا عاشق مردى شدم به اسم على...»



صادقی ادامه داد: «بهش گفتم بابا ؟ می‌خوام بخونم افكارم رو، گفت: بخون اما نه براى يک بار كه براى بارها... گفتم بابا معروف شدم! گفت خيلى چيزا به اسم، معروفن اما تو بهش سلام نميدى پس رسمت معرفت باشه كه سلام بزرگى مردمت رو داشته باشى.... هميشه نمازش براى نوازش خالقش بود نه نياز خودش، دروغ چرا بعضى وقتا عصبيه بعضى وقتا تلخه بعضى وقتا... اما اين مرد تمام باور من از حمايت و محبته، پدرم حاج عباس صادقى، ساده، زحمتكش، معتقد اما متفكر و خلاصه كه براى بودنش و داشتنش خدا رو شاكرم... ميلاد مولا على و روز مرد و پدر مبارک، خدا همه پدرهاى رفته رو رحمت كنه...»

بهرام رادان نوشت: «پانزده يا شانزده سالم بود، اوج دوران غرور جوانى و حس اين كه دنيا رو عوض می‌كنم، با پدرم قهر بودم (موضوعش يادم نيست، ولى پسرها در اون سنين معمولا با همه چيز سر ناسازگارى دارند) يكى از آشنايان پيش قدم شد تا آشتى كنيم، لابه‌لاى صحبتهاش چيزى گفت كه هنوز توى گوشم هست، گفت: وقتى پسر من هم با من دعوا می‌كند و من ياد دعواهاى خودم و پدر خدابيامرزم ميافتم، پيش خودم فكر می‌كنم كاش مردها اول پدر می‌شدند و بعد پسر، شايد اينطورى درک نگرانی‌هاى يک پدر برايشان ملموس‌تر بود. روز پدر مبارک.»


لاله اسکندری هم با انتشار عکسی از جوانی های پدرش نوشت: «روز پدر بر تمامی مردان سرزمينم مبارک باد... روح همه پدران در گذشته غرق در آرامش باد.»



شبنم مقدمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون هم نوشت: «روز همه پدرها... پدر جان‌ها... چه آن‌ها كه روی زمين و كنار مايند و چه آن‌ها كه در آسمان و در آغوش خدايند... مبارک... سايه بلند همای رحمت، علی اعلا(ع)، بر وجودشان... هر كجا كه هستند... عكس؛ پدرم در زمستان هفتاد و سه. آن روز،هم سن امروز من بود.»



محمد علیزاده خواننده پاپ نوشت: «هميشه پشتوانم بودی، تكيه‌گاهم بودی، خيلی چيزا يادم دادی، با دعاهای شبونه تو من به اينجا رسيدم. پدرم هميشه محتاج دعا و نگاه توام. بهترين بابای دنيا روزت مبااااااااااااارک.»



نوید محمدزاده هم نوشت: «روزت مبارک عشق. تنت سالم، سايه ات هميشه بالا سرمون باشه. پ.ن: روح همه پدرايى كه رفتن شاد.»



مهدی یغمایی خواننده پاپ هم نوشت: «روزتون مبارک دلیل زندگی من، اولین و آخرین معلم من پدر عزیزم. سایه‌تون مستدام میرزا جان. تولد آقا و سرور و قلب عالم، آقا امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) رو به همه شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، نهج البلاغه رو می‌خونی تازه یه کم متوجه می‌شی که با کی طرفی، همین که اسم شیعه علی رو با خودم دارم همه چی دارم، بقیه چیزها دنیاییه و گذرا و بود و نبودش هیچ فرقی نداره، مبارکمون باشه، یاعلی.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین