|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
در دیدار وزیر نفت ایران و وزیر امور خارجه سنگال مطرح شد:
کد خبر: ۱۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
وزیر نفت ایران و وزیر امور خارجه سنگال بر ضرورت توسعه همکاری های­ دو کشور در زمینه انرژی تاکید کردند.
وزیر نفت ایران و وزیر امور خارجه سنگال بر ضرورت توسعه همکاری های­ دو کشور در زمینه انرژی تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، منکور اندای (Mankour Ndiaye)   وزیر امور خارجه سنگال که  در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، شب گذشته (شنبه 28 دی) با مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان دیدار و گفت­وگو کرد.

وزیر نفت در این دیدار، ضمن اشاره به پیشینه روابط دوستانه سیاسی و اقتصادی میان دو کشور، اظهار امیدواری کرد این روابط در آینده نزدیک در زمینه انرژی توسعه بیشتری پیدا کند.

بنابر این گزارش، وزیر نفت با اشاره به این که ایران اولین ذخایر گاز و سومین ذخایر نفت جهان را داراست، افزود: «خوشحال می­‌شویم همکاری­های بلند مدتی را در بخش­هایی مانند: تولید نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با کشور سنگال آغاز کنیم و در این زمینه­‌ها بخش خصوصی و دولتی ایران آمادگی کامل دارند.»

مهندس زنگنه با تاکید بر اهمیت بازار آفریقا و سنگال برای ایران، گفت: «ایران می­تواند عرضه کننده خوبی برای تامین فرآورده‌­های نفتی سنگال و کشورهای همسایه خود باشد». وی همچنین به امکان پالایش نفت ایران در سنگال و نوسازی و بهسازی بهره ­برداری از تاسیسات نفتی این کشور اشاره کرد.

وزیر امور خارجه سنگال نیز با اشاره به این که اراده سیاسی لازم برای تحکیم روابط دو کشور وجود دارد، یادآور شد با توجه به تجارب گذشته ، کشـورش می­تواند در زمینه هایی مانند  ساخت ­پالایشگاه­ها، ذخیره­‌سازی گاز طبیعی و تامین گوگرد مورد نیاز صنایع شیمیایی، از کمک­های ایران بهره‌­مند شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
امیر
|
CZECH REPUBLIC
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
0
بسیار خوشحالم که آقای زنگنه دوباره سکان وزارت نفت را بر عهده گرفته است. مطمئناً ایشان با حسن سابقه ای که در بخش نفت و گاز کشور دارند، می توانند به سوء مدیریت ها در این حوزه پایان بخشند. با این وجود در صورت تداوم تحریم ها در بخش نفت و گاز، علی رغم برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز خدادادی، امکان توسعه و بهره مندی صحیح از این منابع میسر نبوده و تنها حسرت بهره مندی از منابع توسط رقبایی چون قطر، عربستان و عراق نصیب ما خواهد گردید. متاسفانه در بخش نفت و گاز این تحریم ها منجر به کاهش تولید و صادرات نفت ایران، افزایش زمان و هزینه اجرای پروژه های مهم نفت و گاز کشور، افزایش دلال گری و بلوکه شده منابع مالی حاصل از فروش نفت گردید. مقاله ای در لینک http://naftemeli.blogsky.com/ در خصوص تأثیرات تحریم بر بخش نفت و گاز کشور دیدم که خواندن آن برای دوستان خالی از لطف نیست. امیدوارم که تداوم و پیشرفت توافقات ژنو به زودی زود منجر به حل این تحریم های بی رحمانه گردد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین