|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۵۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
در حالی که سرعت توفان سهمگین 'دیبی' پس از عبور از ایالت 'کوئینزلند' استرالیا ضعیف شده و از توفان درجه 4 به 2 کاهش یافته است، اما ساکنان این بخش از استرالیا سه شنبه شب را نیز در هراس می گذرانند.
 در حالی که سرعت توفان سهمگین 'دیبی' پس از عبور از ایالت 'کوئینزلند' استرالیا ضعیف شده و از توفان درجه 4 به 2 کاهش یافته است، اما ساکنان این بخش از استرالیا سه شنبه شب را نیز در هراس می گذرانند.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه 'ای.بی.سی' اعلام کرد خطر برای مردمی که در 'بوئن'، 'آیرلی بیچ'، 'پروزرپین' و 'مک کای' استرالیا زندگی می کنند همچنان پایان نیافته و ساکنان این مناطق با توجه به قطع برق و نبود ابزار ارتباطی موثر جهت آگاه شدن از آخرین تغییرات، همچنان در هراس به سر می برند.

گزارش ها نشان می دهد درختان و ستون های انتقال برق در بخش های مختلف سرنگون شده اند و بیش از 40 هزار واحد مسکونی از برق محروم مانده اند.

سرعت این توفان امروز در جزیره 'هامیلتون' از مرز 260 کیلومتر در ساعت گذشت و باعث بارش بیش از 700 میلی متر باران در 'مک کای' شد و همچنین یک نفر را در منطقه 'پروزرپین' به دلیل فرو ریختن دیوار زخمی کرد.

برخی از مناطق استرالیا مانند 'کولینزوایل' که در معرض هجوم این توفان قرار گرفته و توفان قبلی نیز تجربه نکرده اند، برای مدیریت این بلای طبیعی با مشکلات عمده ای مواجه شدند.

مقامات این منطقه از مردم خواستند تا زمانی که قدرت توفان 'دیبی' کاهش یابد در خانه های خود بمانند.

این توفان که اکنون به درجه 2 کاهش یافته همچنان با سرعت بین 115 تا 155 کیلومتر در ساعت در بخش های خشکی استرالیا به حرکت خود ادامه می دهد و پیش بینی می شود پس از حدود 10 ساعت اوایل صبح چهارشنبه با تضعیف بیشتر به توفان درجه یک تبدیل شود.

با توجه به این شرایط، 'آناستاسیا پاسلاسکزوک' سروزیر ایالت 'کوئینزلند' ساعات پایانی سه شنبه در گفت وگو با شبکه 'ای.بی.سی' اعلام کرد که تصویر روشنی از آسیب ها تا فردا مشخص نمی شود.

وی که پیش بینی کرد خرابی های زیادی در انتظار است، گفت که در روشنایی روز چهارشنبه افراد برای ارزیابی آسیب ها اعزام می شوند.

سروزیر ایالت 'کوئینزلند' همچنین گفت هر فردی با توجه به مشاهده تاثیرات کامل این توفان، روز چهارشنبه از دیدن آنچه گذشته است شگفت زده می شود و من خود را برای این مساله آماده کرده ام.

'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا نیز در پارلمان این کشور از فعال شدن 'طرح واکنش سریع و فعال برای مقابله با بلایای طبیعی' در این کشور خبر داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین