|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۵۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی از توقیف 20 هزار خودرو رانندگان پرخطر در نوروز امسال خبر داد و گفت: رانندگان پرخطر این خودروها سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست داشته‌اند و با این اقدامات خود از سفر نوروزی بازماندند. سرهنگ عین الله جهانی افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون 160 نفر در تصادفات رانندگی کشته و بیش از سه هزار نفر مجروح شدند.
 معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی از توقیف 20 هزار خودرو رانندگان پرخطر در نوروز امسال خبر داد و گفت: رانندگان پرخطر این خودروها سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست داشته‌اند و با این اقدامات خود از سفر نوروزی بازماندند.
 
 سرهنگ عین الله جهانی افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون 160 نفر در تصادفات رانندگی کشته و بیش از سه هزار نفر مجروح شدند.
 
وی اضافه کرد: برابر آمارها شمار کشته‌های حوادث نوروزی تا کنون در مقایسه با سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است.
 
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا به علت وقوع حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: 43 درصد تصادفات نوروز به دلیل عدم توجه به جلو رخ داده که در آنها استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب آلودگی نقش موثری داشتند.
 
سرهنگ جهانی افزود: همچنین 20 درصد تصادفات به دلیل سرعت‌های غیرمجاز و 15 درصد سبقت‌های غیرمجاز بوده است که این امر نشان می‌دهد رانندگانی که این تخلفات را مرتکب شده‌اند فقط به رسیدن به مقصد فکر کرده‌اند و چگونه رسیدن برایشان اهمیتی نداشته است.
 
وی با اشاره به شرایط خاص جوی حاکم در کشور، گفت: با توجه به بارش برف و باران در کشور و لغزندگی شدید معابر احتمال واژگونی‌ها و بروز حوادث افزایش یافته است لذا توصیه می‌کنیم رانندگان حتما سرعت مطمئنه (سرعتی که راننده قادر باشد وسیله را قبل از بروز حادثه کنترل کند) و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند چرا که مسافت توقف در زمان بارش برف و باران چند برابر می‌شود لذا لازم است فاصله طولی با وسایل نقلیه جلویی حداقل سه برابر راه ‌های خشک باشد.
 
جهانی ادامه داد: همانگونه که در شروع سفرهای نوروزی اعلام کردیم برای بار برگشت مرحله اول و شروع مرحله دوم سفرها مجددا تاکید می‌کنیم که پلیس راهور از تمام اختیارت خود برای توقیف خودرو رانندگانی که آرامش و امنیت جسمی و روحی سایر رانندگان را به خطر می‌اندازند برخورد جدی می‌کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین