|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۷
کد خبر: ۱۵۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
درگزارش‌هایی که هفته گذشته منتشر شده آمده که تفنگداران فعلی و سابق ارتش آمریکا این تصاویر را در شبکه اجتماعی فیس‌بوک پخش کرده‌اند.
 وزیر دفاع آمریکا در پی افشای رسوایی انتشار تصاویر برهنه سربازان زن ‌ارتش این کشور از سوی همکاران مردشان، این رفتار نظامیان مرد را "غیرقابل پذیرش" خواند و گفت پنتاگون درباره این رسوایی دست به تحقیقات گسترده خواهد زد.

 به نقل از شبکه ان.بی.سی، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا بعد از رسوایی انتشار تصاویر برهنه نظامیان زن ارتش آمریکا به وسیله بخشی از نیروهای نظامی مرد این کشور، برای نخستین بار به شکل علنی واکنش نشان داده و گفت: این بی احترامی به منزلت و انسانیت اعضای وزارت دفاع آمریکا "غیر قابل پذیرش و مغایر با انسجام و اتحاد نیروها" است.

این رسوایی از زمانی که حدود یک هفته پیش در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرد، شدیدا ارتش آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

ماتیس خاطر نشان کرد: ما در راستای پایبندی به ارزش‌هایمان و حفظ قابلیتمان برای شکست دشمن در میدان جنگ هیچ عذر و بهانه‌ای را نمی‌پذیریم و چنین رفتاری را تحمل نمی‌کنیم.

جیمز ماتیس گفت که برای انجام تحقیقات درباره این رسوایی"همه اقدامات لازم" در کلیه بخش‌های ارتش انجام خواهد شد.

قرار است وی در روزهای آینده با رهبران نظامی و غیرنظامی آمریکا درباره این رسوایی دیدار کند و مقامات واحد تفنگداران دریایی ارتش آمریکا که این رسوایی در آن رخ داده، نمایندگان کنگره آمریکا را در روزهای آینده در جریان تحقیقات انجام شده قرار می‌دهند.

این نخستین باری نیست که این اتفاق رخ می‌دهد. نیروهای آمریکایی در تمامی بخش‌های ارتش این کشور تصاویری برهنه از همکاران زن خود را در اینترنت منتشر کرده‌اند.

این رسوایی پس از آن آغاز شد که گروه نظامیان مرد در واحد تفنگداران دریایی تصاویر برهنه زنان نیروی دریایی را در فضای مجازی منتشر کردند. با این حال پس از این اقدام تنها کمتر از 10 تن از این زنان نظامی برای شکایت قانونی در این باره، پیشقدم شدند.

ژنرال روبرت نیلر، فرمانده واحد تفنگداران دریایی نیز در یک کنفرانس خبری روز جمعه گفت که امیدوار است تعداد بیشتری از زنان قدم جلو بگذارند و به تحقیقات کمک کنند.

او گفته است که هنوز نمی‌داند چه تعداد از نیروهای تفنگدار دریایی در این موضوع مشارکت داشته‌اند و چند نفر هدف این اقدامات قرار گرفته‌اند.

درگزارش‌هایی که هفته گذشته منتشر شده آمده که تفنگداران فعلی و سابق ارتش آمریکا این تصاویر را در شبکه اجتماعی فیس‌بوک پخش کرده‌اند.

اما بر اساس گزارش‌ها نیروهای نظامی آمریکا در سایر بخش‌های ارتش هم صدها عکس برهنه از همکاران زن خود را در آن منتشر کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که چنین رفتارهایی مغایر با ارزش‌های این وزارتخانه است.

گفته شده که در مواردی اسامی و سایر اطلاعات اشخاص هم همراه عکس‌ها منتشر شده است.

حساب کاربری یک گروه فیسبوکی موسوم به "اتحاد تفنگداران" با ۳۰ هزار عضو به علت انتشار این تصاویر برهنه، مسدود شده است.

مقامات نیروی دریایی گفته‌اند با این که این گروه فیسبوکی اکنون بسته شده اما هنوز گروه‌ها و وبسایت‌های مشابهی فعال هستند.

یکی از فرماندهان ارشد واحد تفنگداران دریایی چنین رفتارهایی را "شرم آور" خوانده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که این وزارتخانه پیشتر برای جلوگیری و مقابله با "آزار جنسی" دستور العملی را منتشر کرده است.

قرار است کمیته نیروهای مسلح هفته آینده جلسه‌ای برای رسیدگی به این مساله برگزار کند.

سازمان تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا هم تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده و از افرادی که هدف این گونه اقدامات قرار گرفتند خواسته تا اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین