|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۴۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
این در حالی است که جاسم محمد، وزیر مهاجرت عراق از دولت محلی و وزارت‌خانه‌های مربوطه خواسته است فضای مناسبی برای پذیرش پناهجویان فراهم کنند و در خدمت رسانی به آنها تعجیل نمایند.
در ادامه پیشروی نیروهای عراقی در غرب موصل این نیروها توانستند ساختمان‌های دولتی از جمله ساختمان استانداری نینوا در محله الدواسه موصل را به عنوان اصلی‌ترین ساختمان دولتی آزاد کنند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالامیر محمداوی، سخنگوی نیروهای واکنش سریع اعلام کرد: نیروهای ویژه عراقی امروز (سه‌شنبه) تروریست‌های داعش را از ساختمان اصلی دولتی موصل که آخرین مقر اصلی آنها در عراق است، بیرون کردند. بازپس‌گیری ساختمان‌های دولتی در الدواسه به معنای نهایی شدن ۸۰ درصد از عملیات در غرب موصل است.

وی گفت: نیروهای ما به ساختمان‌ استانداری نینوا و مجتمع دولتی کنار آن در جریان عملیاتی که شب گذشته ادامه داشت، حمله کردند و ده‌ها داعشی در این حمله کشته شدند.

یک منبع امنیتی عراق گفت: نیروهای پلیس فدرال و واکنش سریع وابسته به وزارت کشور تواستند بر خیابان الدواسه و ساختمان‌های مجتمع دادگاه‌ها، اداره پلیس، اداره آب و برق در غرب موصل تسلط یابند و بعد از آن به سمت ساختمان استانداری نینوا حرکت کردند.

جنگنده‌های ارتش عراق هماهنگ با پیشروی‌های نیروهای پلیس فدرال ۶۴ عضو داعش را کشته و یک خودروی بمب‌گذاری شده و دو موتورسیکلت را منهدم کردند و همچنین مقرهای تروریست‌ها در محله الدواسه رابه تصرف خود درآوردند.

جنگنده‌های عراقی و ائتلاف بین‌المللی ۷۱ پرواز هوایی را در مرحله سوم عملیات آزاد سازی موصل انجام دادند.

عبدالامیر یارالله، معاون فرماندهی عملیات مشترک و فرمانده عملیات "نینوا می‌آییم" در کنفرانس خبری گفت: جنگنده‌های ارتش عراق ۲۰ بمباران داشتند که در آن تعداد زیادی داعشی کشته شدند.همچنین جنگنده‌های ائتلاف ۴۵ حمله را انجام دادند.

تلویزیون عراق نیز اعلام کرد که پرچم عراق بر فراز ساختمان‌های آزاد شده به اهتزاز درآمده است.

نیروهای پلیس فدرال نیز در بیانیه‌ای گفتند، اداره پلیس و مجتمع دادگاه‌ها را به طور کامل آزاد کردند.

این در حالی است که جاسم محمد، وزیر مهاجرت عراق از دولت محلی و وزارت‌خانه‌های مربوطه خواسته است فضای مناسبی برای پذیرش پناهجویان فراهم کنند و در خدمت رسانی به آنها تعجیل نمایند.

تعداد آواره‌های عراقی از غرب موصل روز گذشته به بیش از ۵۷ هزار تن رسید در حالی که ۷۲ هزار آواره عراقی نیز به مناطق آزاد شده خود بازگشتند.
 



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین