|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۴۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی تماس تلفنی با فرماندار بدره از وی عذرخواهی و دلجویی کرد.
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی تماس تلفنی با فرماندار بدره از وی عذرخواهی و دلجویی کرد.

دکتر زارع‌ نژاد مشاور وزیر و رییس روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت صبح امروز پیش از ترک استان ایلام ، در تماس تلفنی با فرماندار بدره از او بابت اتفاقات رخ داده عذرخواهی و دلجویی کرد و فرماندار بدره نیز ضمن ابراز ارادت به دولت و دکتر هاشمی وزیر بهداشت از اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کرد.

وی افزود: وزیر بهداشت صبح امروز ایلام را به مقصد خوزستان جهت افتتاح پروژه‌های درمانی ترک کرد.
 
واکنش نماینده ایلام به عذرخواهی وزیر بهداشت

خبرگزاری ایسنا: نماینده مجمع نمایندگان استان ایلام با اشاره به پروژه‌های مهم درمانی که در این استان طی دو روز اخیر افتتاح شده است، گفت: وزیر بهداشت از وزرای زحمتکش دولت هستند و زحمات ایشان برای استان‌های محروم غیر قابل انکار است.

سلام امینی در گفت‌وگویی افزود: دکتر هاشمی برای تغییر چهره استان ایلام به لحاظ بهداشتی و درمانی زحمات زیادی کشیده و این مساله بر هیچ‌کس پوشیده نیست و من از طرف مردم از ایشان سپاسگزارم.

وی گفت: تعداد زیادی پروژه‌های بهداشتی و درمانی طی سفر وزیر در استان ایلام افتتاح شد که طی سالیان  گذشته بی‌نظیر بوده  است.

امینی  تاکید  کرد: واقعیت این است که استان ایلام به شدت محروم است و هنوز بعد از گذشت ۲۸ سال  آثار جنگ تحمیلی از چهره شهرهای آن زدوده نشده ولی اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان طی سه سال اخیر قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اتفاق پیش‌آمده میان فرماندار «بدره» و وزیر بهداشت در سفر اخیر گفت: به هر حال این اتفاق نباید می‌افتاد ولی وزیر محترم بهداشت در اوج انسانیت و به دور از غرور مقام و وزارت و جایگاه و پایگاه خود و در کمال فروتنی بابت آن عذرخواهی کردند و من به نوبه خودم از این حرکت بزرگ‌منشانه ایشان تشکر مضاعف دارم که این رفتار را در کمتر مسئولی می‌توان یافت.

امینی به تنگناهای موجود بهداشتی و درمانی در برخی شهرهای استان ایلام  از جمله بدره گفت: با وجود همه تلاش‌ها در برخی حوزه‌ها مانند پرتودرمانی و بیمارستان‌های روان‌پزشکی با فقر امکانات مواجهیم و وزیر بهداشت در این خصوص قول دادند تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، برای محرومیت‌زدایی از چهره استان تلاش کنند.

امینی  گفت: برای شهرهایی مانند بدره با جمعیت ۴۶۰۰ نفری مجوز  قانونی جهت احداث بیمارستان نداریم ولی می‌توان با ایجاد دی‌کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها اقدام کرد که وزیر هم در این زمینه قول مساعد دادند.

نماینده مردم ایلام تاکید کرد: باید به نقش ضعف مدیریت‌های محلی در این کمبودها هم اشاره کرد چرا که به  هر حال می‌توان با مدیریت بهتر کمبودها را جبران کرد و برای مردم محروم امکانات بیشتری فراهم آورد. نمی‌شود بدون اقدامات قبلی، یک‌باره  همه چیز را از یک مسئول خواست.

روز گذشته ویدئویی چندثانیه‌ای از برخورد تند وزیر بهداشت با فرماندار بدره در جریان سفر قاضی‌زاده هاشمی به استان ایلام منتشر شد.

امروز وزیر بهداشت در اقدامی بی‌سابقه طی تماسی تلفنی با فرماندار بدره، از او عذرخواهی کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین