|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۴۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
با توجه به صحبت هایی که انجام شده بنا است ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی که معاون اول رییس جمهور است بازرسی کند که استان خوزستان چه تقصیری کرده است که مدیران اینطور عمل می کنند.
امام جمعه اهواز با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص اینکه همه قوای سه گانه کشور باید تا آخر امسال نشان دهند که برای اقدام و عمل و برای اقتصاد مقاومتی چه کار کرده اند، گفت: ما از استان های دیگر اطلاع نداریم اما شاید در برخی از استان ها کارهای خوبی انجام شده باشد اما در خوزستان کل تصمیمات دولت در یک کار خلاصه شد و آن این است که دولت برای یکسری کارخانجات و موسسات اقتصادی در استان که نیمه کاره مانده بود، تصمیمات خوبی اتخاذ کرده است.

 آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه امروز 6 اسفند ماه که در مصلای مهدیه اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه این ایام به حضرت فاطمه (س) اختصاص دارد، اظهار کرد: دولت فکر کرد که اتمام کارخانجات نیمه تمام کاری بسیار خوب است و با راه اندازی آنها، کارخانه ها به تولید می پردازند و عده ای در آنها مشغول به کار می شوند و چرخه اقتصادی به حرکت در می آید و در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفت که حرکت خوبی بود.  اما مدیران عامل بانک های استان زیر بار مصوبات دولت که صد درصد شرعی و قانونی هستند نمی روند و حاضر نیستند که این مصوبات را در استان اجرا کنند و نتیجه این تمکین نکردن ها این است که ما بنا داریم رسما وارد شکایت شویم.

موسوی جزایری تصریح کرد: با توجه به صحبت هایی که انجام شده بنا است ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی که معاون اول رییس جمهور است بازرسی کند که استان خوزستان چه تقصیری کرده است که مدیران اینطور عمل می کنند.

وی افزود: اگر خوزستان را با استان های دیگر مقایسه کنیم، با توجه به جمعیت استان خوزستان، کل تسهیلات احیاگر که به کارخانه های نیمه تمام داده شده 273 میلیارد تومان بوده و در این زمینه به اصفهان هزار و 500 میلیارد تومان داده شده است.

موسوی جزایری گفت: رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و معاون اول رییس جمهور فکری کنند که چرا مسئولان بانکهای ما اینگونه سختگیرانه عمل می کنند و به هیچ یک از مصوبات دولت اعتنایی ندارند. من از بانک های استان شاکی هستم زیرا همه مسئولان متفق نظر هستند تا کاری صورت بگیرد اما بانک ها هیچ توجهی نمی کنند.
وی ادامه داد: وقتی می بینیم که در استان های دیگر مبالغ زیادی داده می شود اما خوزستان در اخر لیست قرار دارد نمی توانیم تحمل کنیم. بنده از همین جا اعلام شکایت می کنم بر علیه همه مسئولینی که نسبت به قوانین جمهوری اسلامی ایران تمکین نمی کنند.


امام جمعه اهواز با اشاره به امر به تقوا و اعتصام به حبل الله گفت: امیدوارم به فکر عاقبت خود باشیم و از چیزهایی که خداوند نهی کرده است دوری کنیم و معنای تقوا نیز همین است؛ تقوا ملکه راسخی در نفس انسان است که آدم را تربیت می کند و به واجبات وا می دارد و از محرمات بر حذر می دارد.

موسوی جزایری افزود: باید از مواریث علمی و فرهنگی حضرت فاطمه که برای ما به جای مانده است درس بگیریم. البته عمر حضرت وفا نکرد و در سن 17 سالگی از بین ما شیعیان از دنیا رفت اما میراث عظیمی از جمله امام حسن(ع)، امام حسین (ع) و زینب (س) را برای ما به جای گذاشته است. حضرت فاطمه بزرگان دین را به گونه ای تربیت کرد که دین رسول الله و مواریث پیغمبر را ادامه دادند و آنها پایه گذاران دین بودند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رسالت های خطبه فدکیه جلوگیری از بدعت ها است، گفت: خطبه فدکیه که از حضرت فاطمه (س) برای ما به جای مانده است همه چیز در خود دارد. عملدار این خطبه حضرت زهرا (س)  است و حضرت علی (ع) بنا به مصالحی در این خطبه نفر اول نبود و علم مبارزه به دست حضرت زهرا (س) بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین