|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
روزنامه دیلی صباح استانبول به نقل ازتد مالوچ، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا نوشت: دولت ترامپ ممکن است فتح الله گولن، رهبر مذهبی ترکیه را به دولت آنکارا تحویل دهد.
 روزنامه 'دیلی صباح' استانبول به نقل از'تد مالوچ'، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا نوشت: دولت ترامپ ممکن است فتح الله گولن، رهبر مذهبی ترکیه را به دولت آنکارا تحویل دهد.
 
'تد مالوچ' گزینه پیشنهادی ترامپ به نمایندگان سنا به عنوان سفیر جدید آمریکا در اتحادیه اروپا، روز دوشنبه در یک مصاحبه زنده با تلویزیون ان تی وی ترکیه گفته است که او معتقد است دولت ترامپ برای بهبود روابط با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه به این کار دست بزند.
 
مالوچ گفت: ترکیه، عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوده و یک شریک راهبردی برای آمریکاست. آمریکا باید نقش کلیدی گولن را در کودتای 15 جولای ترکیه به رسمیت شناخته و او را به ترکیه تحویل دهد.

سفیر پیشنهادی ترامپ در اتحادیه اروپا گفت: رییسان جمهوری آمریکا و ترکیه گفت وگوهای تلفنی سازنده ای با هم داشتند و در ماههای آینده با هم ملاقات خواهند کرد.

او افزود: من فکر می کنم ترامپ از اهمیت ترکیه آگاه است، نه فقط برای روابط بازرگانی، بلکه برای روابط سیاسی و نظامی.

مالوچ گفت او پیش بینی می کند ترامپ و اردوغان در نشست سران گروه اقتصادی 20 در هامبورگ آلمان دیدار خواهند کرد.

مالوچ گفت او نمی تواند در مورد سیاست های دولت ترامپ پیش بینی کند ولی احتمال می دهد دولت ترامپ در مورد سازمان تروریستی (پ. کا. کا.) که شاخه ای از حزب اتحادیه دمکراتیک سوریه است، سیاست راهبردی متفاوت با سیاست های قبلی واشنگتن اتخاذ کند.
سفیر پیشنهادی آمریکا در اتحادیه اروپا گفت: ما باید توجه کنیم که این گروه تروریستی است که علیه دولت ترکیه می جنگد.

مالوچ گفت: دولت ترامپ برنامه خود را برای بخش نظامی در 60 روز آینده اعلام خواهد کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین