|
|
امروز: چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۴۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
نامزد دونالد ترامپ برای ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا سوگند یاد کرد.
نامزد دونالد ترامپ برای ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا سوگند یاد کرد.

به گزارش بی بی سی، "اسکات پروییت" نامزد ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در دولت دونالد ترامپ، روز جمعه پس از تایید صلاحیتش از سوی سنا، سوگند یاد کرد.

اسکات پروییت از منتقدان سرسخت ریاست قبلی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا محسوب می شود. پیشتر اعضای مجلس سنای آمریکا که اکثریت آن را جمهوری خواهان در دست دارند، با نامزدی وی برای تصدی این سمت موافقت کرده بودند.

روز پنجشنبه یک قاضی در ایالت اوکلاهاما دستور داد وی ایمیل هایی که با مسئولان شرکت های نفتی و گازی رد و بدل کرده است را تا روز سه‌شنبه منتشر کند. اعضای دموکرات سنا پیشتر رأی‌گیری برای تأیید صلاحیت پروییت را به سبب آنچه مخالفت او با انتشار نامه هایی که با نمایندگان شرکت های نفتی و گازی داشته، تحریم کرده بودند. دمکرات ها می گویند وی بیش از حد به شرکت های فعال در حوزه سوخت‌های فسیلی نزدیک است.

با این حال، با وجود تلاش دمکرات ها، مجلس سنا با 52 رأی موافق در برابر 48 رأی مخالف، صلاحیت وی را برای تصدی این پست تأیید کرد.

به نوشته بی بی سی، نامزدی پروییت شاید جنجال برانگیزترین انتخاب در تاریخ سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا باشد.

همچنین این شبکه اعلام کرد صدها نفر از کارمندان سابق سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خواهان عدم انتخاب پروییت برای ریاست این سازمان شدند.

فعالان محیط زیست معتقدند وی دست نشانده شرکت های نفتی است و ممکن است برای منفعت خود، قوانینی که این سازمان در گذشته برای حفاظت از محیط زیست تصویب کرده را لغو کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین