کد خبر: ۱۴۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
اگر وزارت کشور نمی خواهد لایحه جامعی ارائه کند حداقل لایحه ای به منظور مراعات موارد مذکور در انتخابات 96 در نظر بگیرد.
 نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبر انقلاب در مهرماه ابلاغ شد، از ارائه نشدن لایحه دولت در این خصوص انتقاد کرد.

مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 24 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل 110 قانون اساسی گفت: سیاست های کلی انتخابات توسط رهبر معظم انقلاب 25 مهرماه سال جاری ابلاغ شد و هم اکنون با گذشت ماه ها اقدامی از سوی وزارت کشور در این خصوص نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر دولت در اردیبهشت 96 نمی خواهد براساس سیاست های کلی انتخابات برگزار کند، امر علی حده ای است، اظهار کرد: در غیر این صورت باید لایحه ای جامع ارائه شود زیرا مواردی مانند شفاف سازی هزینه های انتخاباتی، عدم دخالت نیروهای مسلح، وزارتخانه ها و دستگاه ها در انتخابات، تعریف رجل سیاسی و ... در سیاست های کلی عنوان شده که نیاز به تعریف دارد اما در قانون نیامده و باید مشخص شود.

کواکبیان افزود: اگر وزارت کشور نمی خواهد لایحه جامعی ارائه کند حداقل لایحه ای به منظور مراعات موارد مذکور در انتخابات 96 در نظر بگیرد.

مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخطار مذکور گفت: دولت برای ارائه لایحه باید خیلی زودتر اقدام می کرد ولی هم‌اکنون دیر شده است؛ در این بین نمایندگان مجلس نیز می تواند طرح 2 یا 3 فوریتی به منظور اصلاح موارد ذکر شده ارائه کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین