|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۴۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
در حال حاضر، شورا‌های شهر وظیفه پرسش از متقاضیان دریافت حق شهروندی سوئیس را بر عهده دارند. ممکن است از این افراد سؤالاتی درباره نام بردن پنیرهای محلی و کوه‌ها پرسیده شود.
 مردم سوئیس امروز در همه‌پرسی اصلاح قوانین اعطای تابعیت این کشور شرکت می‌کنند.

به نقل از بی‌بی‌سی؛ مردم سوئیس امروز (یکشنبه) با شرکت در یک همه‌پرسی، در خصوص اصلاح و انعطاف قوانین اعطای شهروندی این کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.
تولد در سوئیس به معنای دریافت تابعیت این کشور نیست و اتباع غیر سوئیسی برای دریافت حق شهروندی این کشور باید 12 سال منتظر بمانند. علاوه بر این، افراد متقاضی باید در آزمون‌ها و مصاحبه‌های پرهزینه دولت شرکت کنند.

طرحی که امروز در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود، به افراد متولدشده در سوئیس که والدین و پدربزرگ و مادربزرگشان در سوئیس اقامت دائم داشته اند اجازه می‌دهد از بخشی از این دیوان‌سالاری اجتناب کنند.

حامیان طرح ساده کردن فرایند اعطای حق شهروندی استدلال می‌کنند مضحک است از متولدان سوئیس و افرادی که تمام عمرشان را در این کشور سپری کرده اند درخواست شود پیوند خود را با سوئیس اثبات کنند. اما مخالفان این طرح معتقدند اجرای آن می‌تواند در نهایت به برداشتن گام‌هایی منجر شود که زمینه اعطای حق شهروندی را به غیر سوئیسی‌ها فراهم می‌کند. اتباع غیر سوئیسی 25 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. برخی از مخالفان این طرح نیز مدعی هستند اجرای آن می‌تواند به اسلامی شدن سوئیس منجر شود.

در حال حاضر، شورا‌های شهر وظیفه پرسش از متقاضیان دریافت حق شهروندی سوئیس را بر عهده دارند. ممکن است از این افراد سؤالاتی درباره نام بردن پنیرهای محلی و کوه‌ها پرسیده شود.

در 30 سال گذشته 3 تلاش برای اصلاح قوانین اعطای حق شهروندی به اتباع خارجی در سوئیس با شکست مواجه شد. اما این بار نظرسنجی‌ها از نزدیک بودن رقابت میان طرفداران و مخالفان طرح جدید حکایت دارد. شهرهای بزرگ حامی اجرای این طرح و مناطق روستایی محافظه‌کارتر مخالف آن هستند. دولت سوئیس، بیشتر سیاستمداران و احزاب سیاسی سوئیس نیز از این طرح پشتیبانی کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین